Sytråden del 4

Suck. Gjort klart pyjamasen. Nästan. Verkar som om tyget är för tjockt för kamsnapsen.. Hanen lossnar på varenda en..

Vad kan jag göra?
Finns det andra typer av snaps för lite tjockare tyg? Trycker jag för dåligt? Ska jag sätta vanliga knappar istället?

Suck. Gjort klart pyjamasen. Nästan. Verkar som om tyget är för tjockt för kamsnapsen.. Hanen lossnar på varenda en..

Vad kan jag göra?
Finns det andra typer av snaps för lite tjockare tyg? Trycker jag för dåligt? Ska jag sätta vanliga knappar istället?
Det kan absolut bli för tjockt tyvärr. Är det kantbandat eller hur ser det ut där du sätter knappar? Ska finnas med längre pigg, men osäker hur pass mycket längre dom är. Upplever att det är lättare att trycka ihop tillräckligt med en spindelpress än handpressen. Du kan också försöka hamra på tyget där du ska sätta knappen, det kan reducera lite bulk.

Det kan absolut bli för tjockt tyvärr. Är det kantbandat eller hur ser det ut där du sätter knappar? Ska finnas med längre pigg, men osäker hur pass mycket längre dom är. Upplever att det är lättare att trycka ihop tillräckligt med en spindelpress än handpressen. Du kan också försöka hamra på tyget där du ska sätta knappen, det kan reducera lite bulk.
Ja det är kantband. Och collegetyg. Så det är nog för tjockt. Hmm hur löser jag det? Ska prova hamra lite på det och det om det räcker.

Ja det är kantband. Och collegetyg. Så det är nog för tjockt. Hmm hur löser jag det? Ska prova hamra lite på det och det om det räcker.
Ett alternativ är att sy på dragkedja om det inte går att få till. Vet inte om såna metall ringknappar funkar bättre heller, brukar sällan använda det 🤔

Ett alternativ är att sy på dragkedja om det inte går att få till. Vet inte om såna metall ringknappar funkar bättre heller, brukar sällan använda det 🤔
Nja, ringar brukar inte sitta så bra är min erfarenhet. Dragkedja blir för knöligt tror jag. Lutar åt vanliga knappar.

Yes! Jag fick dit tryckknapparna! Fick sträcka ut tyget lite och bankade ihop det. Nu hoppas jag att det sitter.
IMG20231210051949.webp

Har kört fast i mitt väsktillverkande. Behöver vita dragkedjor i olika längder, men har bara svart hemma. Vill inte vänta på beställning, det kan ju ta evigheter innan de är framme.. Har ingen butik som säljer i närheten heller.
Hmm dilemma. Ska jag ta svart istället och låta det bli stora kontraster mellan tyg och dragkedja?
Tyget är ljusgrönt med vitt mönster. Dragkedjorna kommer sitta under locket, så de kommer ju inte synas.

Har kört fast i mitt väsktillverkande. Behöver vita dragkedjor i olika längder, men har bara svart hemma. Vill inte vänta på beställning, det kan ju ta evigheter innan de är framme.. Har ingen butik som säljer i närheten heller.
Hmm dilemma. Ska jag ta svart istället och låta det bli stora kontraster mellan tyg och dragkedja?
Tyget är ljusgrönt med vitt mönster. Dragkedjorna kommer sitta under locket, så de kommer ju inte synas.
Jag hade nog beställt ändå, om du behöver flera olika längder så kommer du stå för samma dilemma senare också :)

Jaa, jag behöver ett delbart och några vanliga i olika längd. Men om jag beställer kan jag ju inte fortsätta sy :arghh: Men du har rätt, det blir nog bättre att beställa. Bara hoppas de kommer fram snabbt.
Många sidor är ju snabba, bibbis och symaskinsexperten är ju supersnabba och dom har väl en del dragkedjor har jag för mig. Lullan har ju massor av fina dragkedjor men kan ta tid på sig att skicka.

Många sidor är ju snabba, bibbis och symaskinsexperten är ju supersnabba och dom har väl en del dragkedjor har jag för mig. Lullan har ju massor av fina dragkedjor men kan ta tid på sig att skicka.
Det blev Bibbis :) Är väl mest Postens hantering jag är lite orolig för, de hanterar ju mycket paket nu. Men det kommer nog bli bra.

Får sy nåt annat under tiden.

Mitt sybord har gått sönder.. :( Skivan man fäller ut har lossnat i ena gångjärnet och jag får inte dit det igen..

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 115
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 768
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka