Sytråden del 4

Antingen kan du bara fålla det, eller så bandkantar du med snedslå (bomull och ej stretchigt) eller så bandkantar du med vikresår (stretchigt). Vilket som funkar, eftersom ull inte stretchar så mycket så behöver inte kanten kunna göra det. Jag använder vikresår på mina täcken då det är lättare att få kurvorna fint tycker jag :)
Här ser man insidan på vikresåren, jag syr med vanlig sicksack.
Visa bifogad fil 136120
Tack för så snabbt svar, vilken klippa du är @Trott :love:
Då kan jag alltså använda bomulls snedslån jag har hemma, det var orginaltanken med en sån svart kant. Men får erkänna att "bara" fålla känns mer lockande, det har jag åtminstone gjort förut 😂

Tack för så snabbt svar, vilken klippa du är @Trott :love:
Då kan jag alltså använda bomulls snedslån jag har hemma, det var orginaltanken med en sån svart kant. Men får erkänna att "bara" fålla känns mer lockande, det har jag åtminstone gjort förut 😂
Det är inget svårt med snedslå! Antingen lägger du den direkt omlott och syr med raksöm, eller så viker du ut den, syr i "vecket", vänder runt och syr igen, då antingen genom snedslån på båda sidor, eller i "diket" mellan tyg och snedslå för att få sömmen osynlig på utsidan och då träffa bara baksidan snedslå :) det är lite av en smaksak.

Det rullar på med lite beställningar på Whippet kläder, så kul! Denna syddes idag.
IMG_20240105_110135.webp

Jag försöker kämpa på med broderingen, men just nu står det still. Tyget har korvat sig så jag måste troligen göra om den jag håller på med och det orkar jag inte just nu. Jag har fått hem alla patchar och nitar som jag beställt till byxorna så det är bara kvar det jag ska brodera själv och sedan ska allt sys fast på byxorna.
Jag håller också på med strasselar och halsband, men även det går i slow motion just nu. Sedan har jag en halv miljon (eller inte. Men det känns så 😅) halvfärdiga projekt som ligger i en hög i syhörnan

Jag försöker kämpa på med broderingen, men just nu står det still. Tyget har korvat sig så jag måste troligen göra om den jag håller på med och det orkar jag inte just nu. Jag har fått hem alla patchar och nitar som jag beställt till byxorna så det är bara kvar det jag ska brodera själv och sedan ska allt sys fast på byxorna.
Jag håller också på med strasselar och halsband, men även det går i slow motion just nu. Sedan har jag en halv miljon (eller inte. Men det känns så 😅) halvfärdiga projekt som ligger i en hög i syhörnan
Såna projekt som bara bråkar är helt hopplösa. Så fort jag har något som måste göras om är startsträckan till att faktiskt sätta mig och göra det så mycket längre, och alla andra projekt blir bara liggande under tiden.

Mitt syrum är totalt kaos! Det är tyger och grejer överallt, helt överbelamrat. Jag har ärligt talat ingen lust att gå in där just nu.. Borde verkligen ta mig i kragen och städa ordentligt.
Har två miljarder stuvar som jag egentligen skulle kunna slänga. Har provat lägga ut en skänkesannons men ingen nappade. Så nu tror jag att jag skickar dem på förbränning..

Såna projekt som bara bråkar är helt hopplösa. Så fort jag har något som måste göras om är startsträckan till att faktiskt sätta mig och göra det så mycket längre, och alla andra projekt blir bara liggande under tiden.
Ja! Grymt irriterande!

Men jag blev iallafall nyss färdig med detta. Strassen sitter inte snyggt, men det får vara så för jag orkar inte börja om det detta också
IMG_2128.webp

Mitt syrum är totalt kaos! Det är tyger och grejer överallt, helt överbelamrat. Jag har ärligt talat ingen lust att gå in där just nu.. Borde verkligen ta mig i kragen och städa ordentligt.
Har två miljarder stuvar som jag egentligen skulle kunna slänga. Har provat lägga ut en skänkesannons men ingen nappade. Så nu tror jag att jag skickar dem på förbränning..
Lämna dom till secondhand istället.

Jag behöver lite råd. Tror ni jag kan sy en liknande klänning som denna, till min (ytterst kräsna) dotter till studentbalen?

IMG_6894.webp
Jag har sytt några klänningar förut men är absolut inget proffs.
Senaste skapelsen sydde jag efter ett ”Burda easy” mönster. Använde ett ganska stelt tyg och det var mycket förlåtande, så jag tänkte göra ngt liknade igen i så fall.

I dag har jag gjort ett monster och klippt ut det i ett gammalt lakan. Jag gav upp en stund for att laga lunch och baka brod ... samt lagga puzzle. Om jag inte fortsatter i kvall blir det i alla fall i morgon.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 236
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 769
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat