Sytråden del 4

Minibyxor med inbyggda sockar!
IMG20240117163614.webp

Blev av med lite stuvar dessutom.

Jag tycker knapparna är svåra att öppna. Bra att de håller stängt visserligen, men vore ju trevligt om man fick upp dem utan våld..

Åt så fina saker ni gör. Jag ägnar mig åt lite enklare projekt men skulle behöva lite tankar.

Jag är en sådan där envis person som älskar gamla underlakan. Moderna är så sladdriga och alldeles för löst slagna. Nu är ju problemet med gamla lakan att de är gjorda för betydligt mindre sängar än dagens så de är ju vanligen både för smala och för korta. Min lösning är att förlänga och bredda dem.
Idag när jag började mäta på nästa omgång som ska sys om så insåg jag att det gamla trasiga lakanet som jag tänker använda är ungefär 2,5 cm smalare än det hela "nya". Jag har också insett att just det lakanet inte behöver breddas. Frågan är nu hur knäppt tror ni det blir med ett lakan som har en nederdel som är drygt 1 cm smalare på varje sida än resten? Jag är också gammalmodig och manglar mina lakan och det är väl mest där jag är orolig, när jag sover på dem lär det inte spela roll.
Bild nedan på den totala skillnaden i bredd.
1000000273.webp

Jävla skit. Min projektor startar inte.. Den lyser rött, så den har ju ström. Men går inte starta med vare sig fjärrkontroll eller med knappen på själva projektorn. Hittar inte manualen heller.. Suck, jag vill inte behöva köpa en ny :cry:

Jag måste nog köpa en ny projektor.. skit också. Den är stendöd. Tillbaka ut i djungeln och försöka hitta nåt som funkar.

Jag behöver er hjälp. Var på en mycket stor tygbutik igår och hittade inget bra mönster till en klänning som jag tänkte sy till min dotter. Kan ni hjälpa mig?
Den ska se ut ungefär såhär;

IMG_6909.png
Tittade på Burda och Vogue men hittade inget klockrent.

Jag behöver er hjälp. Var på en mycket stor tygbutik igår och hittade inget bra mönster till en klänning som jag tänkte sy till min dotter. Kan ni hjälpa mig?
Den ska se ut ungefär såhär;

Visa bifogad fil 137744
Tittade på Burda och Vogue men hittade inget klockrent.
Ingen aning om det finns där, men på moodfabrics.com finns mängder av gratismönster. Kanske finns nåt där som kan passa? :)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 256
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 774
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka