Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tips 1)Jag behöver er hjälp. Var på en mycket stor tygbutik igår och hittade inget bra mönster till en klänning som jag tänkte sy till min dotter. Kan ni hjälpa mig?
Den ska se ut ungefär såhär;
Visa bifogad fil 137744
Tittade på Burda och Vogue men hittade inget klockrent.
Vilken blev det? Min funkar än, men den är väl ungefär lika gammal som din gamla och samma märke tror jag (?), så den kanske inte håller ut så mycket längre den hellerNu har jag en ny projektor. Mycket nöjd. Men inte kul att lägga pengar på.. Den verkar bra i varje fall, bättre skärpa än den gamla. Imorgon ska jag klippa mönster!
Fagert.se säljer symönster av massor med olika märken.Jag behöver er hjälp. Var på en mycket stor tygbutik igår och hittade inget bra mönster till en klänning som jag tänkte sy till min dotter. Kan ni hjälpa mig?
Hur gör du för att hitta grattis mönster där? Jag tittade lite men de billigaste jag såg kostade 5$Ingen aning om det finns där, men på moodfabrics.com finns mängder av gratismönster. Kanske finns nåt där som kan passa?
Tack!Tips 1)
Kolla på ditt lokala bibliotek om de har Allt om Handarbete (sy) tidningar. Man brukar kunna låna för att rita av mönster.
Tips 2)
Kolla också på tidningens hemsida, man kan beställa mönster därifrån också.
Tips 3)
Burda Style finns som tidning också och har
Även hemsida där man köpa mönster.
Tips 4)
Leta bland tygbutikerna på nätet, de har ofta egna mönster eller av andra märken än ovan. Kolla tex Stoff och Stil.
Den billigaste de hade på NetOnNet nåt billigt märke, On tror jag det hette.Vilken blev det? Min funkar än, men den är väl ungefär lika gammal som din gamla och samma märke tror jag (?), så den kanske inte håller ut så mycket längre den heller
https://www.moodfabrics.com/blog/category/free-sewing-patterns/Hur gör du för att hitta grattis mönster där? Jag tittade lite men de billigaste jag såg kostade 5$
Blixtlås?Sytt en liten jacka, men glömde att tryckknapparna inte fixar så tjockt tyg.. så varenda knapp lossnade igen
Vet inte hur jag ska göra..
Går inte sätta i nu utan att det blir fult och knöligt. Skulle gjort det från början men glömde av mig..Blixtlås?
Hyskar och hakar? Typ såna norska spännen eller liknandeGår inte sätta i nu utan att det blir fult och knöligt. Skulle gjort det från början men glömde av mig..
Jaa det skulle nog funka!Hyskar och hakar? Typ såna norska spännen eller liknande
Kolla på bibbis textil, tycker hon har det mestaJag är långt ifrån er kunskap men jag vill ändå skryta om min kunskap dvs fyrkanter i dubbelt tyg för hängmattor för mina små djur i bur. Har provat lite olika och kom fram till att maskinen samarbetar bäst på raksöm med tre punkter så det får bli så för hängmattorna blir finast om de vrängs. Tror det blev sex stycken totalt av en fleecefilt.
Önskar tips på vart man köper öljetter och tillhörande tång eftersom Biltemas storlek är för liten.
Visa bifogad fil 137798
Kolla på bibbis textil, tycker hon har det mesta
Så kände jag för en del tyger i julas, så gjorde en stor rensning. Tyvärr blev inte allt sålt, men en del iafSymaskinerna har stått orörda ett drygt halvår, men idag har jag ägnat en stund framför dem. Sonen behövde nya tröjor eftersom han växer som ogräs. Så slängde ihop 6st, så nu är garderoben lite påfylld!
Visa bifogad fil 137811
Insåg också att massor utav de tyger jag sparat undan inte längre inspirerar alls. Känner mest ”Meh” om de flesta, så det lär få bli en rejäl utrensning där framöver.