Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nämen vad tjusigt!Tilda har fått en party-tröja till "nyårsfesten" på hundklubben imorgon det är fleece under det glittriga tyget, och valde medvetet att göra kragen på utsidan lite lägre för att fodret skulle vika sig utåt, då glittertyget är lite "kliigt" enligt mig.
Visa bifogad fil 135432
Tack, visst blev det synd det är ganska kallt i lokalen annars kunde vi varit matchande då jag har en tshirt i det tyget men det är tyvärr underställ och varma kläder som gäller.Nämen vad tjusigt!
Klok idé! Om man inte bor jättestort och har rum. Jag får bara köpa om jag skapar något av det. Så jag får sitta lite stilla i båten just nu. Har lite trosor att sy klart, en kjol att sy klart och idag klippte jag ett lakan som legat sedan mormor dog. Jag ska sy en skjorta av den istället och det broderade monogrammet hamnar på fickan.En vän har fått idén att hon ska sy 100 plagg innan hon får köpa mer tyg. Det skulle jag också behöva göra än har jag dock hållt mig från inköp under julreorna som är, bara 3 tyger från by cling, men det ska till företaget så det gills ju inte
Det skulle jag med behöva. Syrummet är fullt!En vän har fått idén att hon ska sy 100 plagg innan hon får köpa mer tyg. Det skulle jag också behöva göra än har jag dock hållt mig från inköp under julreorna som är, bara 3 tyger från by cling, men det ska till företaget så det gills ju inte
Det är ju det som är mitt problem, jag har för stort = går att köpa alldeles för mycketKlok idé! Om man inte bor jättestort och har rum. Jag får bara köpa om jag skapar något av det. Så jag får sitta lite stilla i båten just nu. Har lite trosor att sy klart, en kjol att sy klart och idag klippte jag ett lakan som legat sedan mormor dog. Jag ska sy en skjorta av den istället och det broderade monogrammet hamnar på fickan.
Då kan jag minnas henne varje dag jag använder skjortan
Kör! Man behöver ju inte ha så högt mål som 100 plagg, hänger väl lite på mängden tyg och vad man brukar sy både jag och vännen sur till välgörenhet ganska ofta, så dit kan "många" plagg gå åt. 100 plagg åt mig själv vore omöjligtDet skulle jag med behöva. Syrummet är fullt!
AvundsjukDet är ju det som är mitt problem, jag har för stort = går att köpa alldeles för mycket
https://www.instagram.com/reel/C1SphEksuVM/?igsh=MWdpMTZndjA0MnplNw==
Mitt nystädade syrum efter att ännu en kallax (4x4 rutor) har fått flytta in
Jag brukar köra på att avsluta 15-20 projekt mellan varje inköpsrunda. Går ändå ok, och kul att få lite ordning på både planerade och utförda projekt i mina listorKör! Man behöver ju inte ha så högt mål som 100 plagg, hänger väl lite på mängden tyg och vad man brukar sy både jag och vännen sur till välgörenhet ganska ofta, så dit kan "många" plagg gå åt. 100 plagg åt mig själv vore omöjligt
Antingen kan du bara fålla det, eller så bandkantar du med snedslå (bomull och ej stretchigt) eller så bandkantar du med vikresår (stretchigt). Vilket som funkar, eftersom ull inte stretchar så mycket så behöver inte kanten kunna göra det. Jag använder vikresår på mina täcken då det är lättare att få kurvorna fint tycker jagI november sydde jag ett täcke i kokt ull till Terrorn, mest tänkt att användas i samband med träning men senaste dagarna har det kommit väl till nytta Eftersom jag är notoriskt urusel på att färdigställa är det några småsaker kvar att justera, bland annat kanterna som än så länge är råa.
Tanken var någon slags bandkantning, men i vilket material ska kanten vara i så fall? Eller kan det funka att bara fålla, är lite nojig att det inte blir lika slitstarkt? Täcket är ofodrat, ett enda lager.Visa bifogad fil 136115