Sytråden del 4

Jag kopte 4 bitar sweatshirt tyg harom dagen som alla ar 1.5 meter langa ungefar. Tanken ar att de ska bli tunikor men jag har glomt var "recepten" fanns.
@Trott jag vet att du sydde en trevlig tunika till din mamma ... vet du var jag kan hitta monstret? och kanske fler monster?
Jag har använt Alta dress från Greenstyle samt Going home sweater (i tunika längd) från Ellie & Mac till min mamma :)

Jag hittade bara ett tyg på mässan igår som jag ville ha men som uteblev på grund av priset. Nu hittade jag annat att köpa men är ändå lite besviken. Köpte dock ett bh-kit som tydligen inte innehöll några band eller ringar så det var lite snopet. Tycker det känns rimligt att informera om 😅

På väg hem från symässan. Så jäkla skönt att inte köra själv utan åka bussresa. Ganska trött och slut, och fattig som en kyrkråtta 🤣 dåligt med bra fynd, jag tycker inte 220 kr m är mycket till mässpris men det är ju jag det 🤷🏼‍♀️ många var dyra på stuvar också, jag är inte intresserad av att ge 75 kr för 39 cm...
Hur som, en del inköp, visar bild sen nån dag.

På väg hem från symässan. Så jäkla skönt att inte köra själv utan åka bussresa. Ganska trött och slut, och fattig som en kyrkråtta 🤣 dåligt med bra fynd, jag tycker inte 220 kr m är mycket till mässpris men det är ju jag det 🤷🏼‍♀️ många var dyra på stuvar också, jag är inte intresserad av att ge 75 kr för 39 cm...
Hur som, en del inköp, visar bild sen nån dag.
Upplevde samma sak i både Malmö och Göteborg, det var inga specialpriser direkt.. Men ändå kul med mässa!

Upplevde samma sak i både Malmö och Göteborg, det var inga specialpriser direkt.. Men ändå kul med mässa!
Ja så är det ju, det är ju kul och många tyger gör sig bättre live än på bild, men den här chansen att fynda har försvunnit 😅 för några år sedan (min första gång på mässan i sthlm var nog 2017?) var det betydligt mer fynd.

Ja så är det ju, det är ju kul och många tyger gör sig bättre live än på bild, men den här chansen att fynda har försvunnit 😅 för några år sedan (min första gång på mässan i sthlm var nog 2017?) var det betydligt mer fynd.
Ja precis, jag upplever exakt samma! Då kunde det vara mycket specialpriser och kampanjer och roliga stuvlådor. Men nu är det rätt dyrt.. Samtidigt förstår jag företagarna, de måste ju också ha en vettig inkomst.

Varning! Svårt beroendeframkallande :laugh:
Haha, kan tänka mig det 😂 känner redan att jag skulle vilja ha en sån där maskin man kan göra ”raksöm” helt oberoende av riktning 😁

Gör av stuvbitar så inget mönster eller så, men tycker det känns som det kan bli lite fint som ett första försök på babyfilt åt en god vän :)

Just nu går allt fel och jag blir så trött på mig själv. Ska sy 4 matchande t-shirt. Två i dammodell som jag sytt tidigare och två herr i raglan med ett nytt mönster. Klippte framdelarna till två tröjor med mönstret upp- och ned. Har inte tillräckligt för att klippa om så då fick baksidorna också bli upp- och ned. Sen när jag skulle börja så insåg jag att jag glömt lägga till sömsmån. Hur svårt ska det vara att läsa igenom beskrivningen först?? :arghh:

Tänkte ta tag i att börja sy bebiskläder nu. Har lite bekymmer med hur jag ska tänka med storlek, kanske bättre att ta i lite extra och sy någon storlek större än nyfödd? Vet ju inte vilken storlek barnet kommer ha när det föds ändå..

Ett stort bekymmer är att jag inte kan använda projektorn. Eller rättare sagt, jag kan inte sitta på golvet och klippa.

Tänkte ta tag i att börja sy bebiskläder nu. Har lite bekymmer med hur jag ska tänka med storlek, kanske bättre att ta i lite extra och sy någon storlek större än nyfödd? Vet ju inte vilken storlek barnet kommer ha när det föds ändå..

Ett stort bekymmer är att jag inte kan använda projektorn. Eller rättare sagt, jag kan inte sitta på golvet och klippa.
Storlek 62 och 68 användes rätt länge. Hellre för stort än för smått. Heja

Efter lite om och men och grävande bland stuvar blev det ett par bummies (vet inte vad det kan tänkas heta på svenska) från Brindille and twig.
IMG20231126162402.webp

Jag drabbades av hjärnsläpp och sydde ena benet utan att ta ner pressarfoten :angel: tog en stund innan jag fattade vad som var fel, sömmen blev ju jätteful!

Efter lite om och men och grävande bland stuvar blev det ett par bummies (vet inte vad det kan tänkas heta på svenska) från Brindille and twig.
Visa bifogad fil 132825

Jag drabbades av hjärnsläpp och sydde ena benet utan att ta ner pressarfoten :angel: tog en stund innan jag fattade vad som var fel, sömmen blev ju jätteful!
Rumpisar? Jag gör det där med pressarfoten hela tiden när jag ska sy ihop grejer på overlocken, störigt!

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 974
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 758
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka