sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan fortfarande inte koncentrera mig...

Eller tja det enda jag kan tänka på är den här damen...

dscn2186-jpg.11659

och alla nya roliga inköp som hör ny hund till.... :D

Sorry @dobbis för att jag snodde din bild.
Helt ok,Effie ska ju bli Bukehund och som du förstår så har jag inte loggat in på buke förrän nu.

Jag har haft en bra dag om än kall ända tills dom lyfte upp bilen på besiktningen, 2 fjädrar av och den :devil: avtagbara dragkroken hade självklart frusit fast. Annars gick det bra och efter en raid på granngården har vi nu 8st nya hundleksaker för bara 80kr ,Ja och en påse gott o blandat hundgodis för hon som var med mig spenderade sin veckopeng trots att det inte är lördag (ja Gissa har 20kr i veckorpeng o väljer själv vad hon vill göra med dom) :D
Sen hade jag lite tur när jag var inne på second hand och hittade en spjälsängsdyna för 25kr så nu kan jag sy en ny hunddyna.

Mamma jobbar ju i skolkök och skolan stängde idag innan lunch då de skickade hem barnen. Det var som max 15 grader inne i köket med ugn m.m. på. Utanför köket var det betydligt kallare. Väglaget var heller inte det roligaste men kom dit och hem utan att ha hamnat i diket iaf.
Någonstans under där gömmer sig asfalt :P

28584063-1800764586652296-1306557885-o.jpg

Haha! Och så kommer det med tiden klagotrådar om uppfödaren och/eller köparen :D

(Det har hänt)
Tack o lov så har inte jag fött upp henne så det ansvaret slipper jag få skit för och köparen är väl medveten om det.
+ att jag har fått förvånadsvärt lite skit kastat på mig som uppfödare,Tack o lov! :nailbiting:

Jag har faktiskt sålt ett flertal bukehästar oxå,utan att bli uthängd.

Nähä,lyfta på rumpan o ta ut valpar o sen hämta ved för trots att det inte blåser lika mycket så fryser jag ända in i märgen. -11:yuck:

Jag har verkligen försökt hålla humöret uppe sista veckorna men det går inget vidare. Efter tre månader terapi där jag flertalet gånger försökt få en plan om hur vi ska arbeta och vad jag behöver hjälp med så kom nästa slag i ansiktet.
Psykologen säger att hon inte kan hjälpa mig. Hon erbjuder att jag ska träffa en skötare med psykoterapeututbildning i stället.
Alternativt får jag stå i kö till annan psykolog men dom ska enligt henne inte vara lika bra som ”skötaren” och ha längre väntetid. Jag får inget svar på hur skötaren ska kunna hjälpa mig om psykologen inte kan.

Jag är rätt knäckt just nu och jag vet inte hur jag ska tänka. Så lång tid för ingenting, för mötena har faktiskt inte gett någonting alls vilket psykologen höll med om. Visst mår jag bättre än för tre månader sen men långt ifrån bra och inte är det psykologens förtjänst. Så antingen är hon kass på sitt jobb eller så är jag ett hopplöst fall.
Överkörd är ordet....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V