sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker ni över Gävle-Uppsala så är det E4:an.

Hjälp! Jag vet att vi stannar i Gävle om vi hämtar upp passagerare och Uppsala om det finns folk som hoppar på där. Men om vi inte stannar i Gävle eller i Uppsala, tror du vi slipper E4? Vi kanske åker en annan väg då? :confused:

Edit: Det kanske är bättre väglag imorgon?

Fryser på jobbet och är grinig på kommunen som bytt ut smöret i matsalen på dotterns skola till Becel! :mad: Har börjat med att skriva ett ifrågasättande meddelande på kommunens fb, hoppas få ett vettigt svar. Men det går ju inte att svara vettigt på det för man ska inte ge växande barn en produkt som mängder av forskare varnar för! :mad:
Varför becel av alla alternativ?? O_o men jag kan förstå att man allt mer plockar bort mjölkprotein produkter från skolor och förskolor. Jag är med i en grupp för barn med mjölkprotein allergi och fy sjutton vilka reaktioner en del barn kan få.:cry: jag är tacksam att sonen "bara" får ont i magen.

Hur farao kan de rekommendera margarin? Det är ju inte människoföda. Och alternativ till smör borde inte vara margarin. Det finns annat.
Vad tänker du för andra alternativ? Eftersom vi numera är ett mjölkprotein fritt hem så letar jag ständigt alternativ som kan fungera här hemma.

Varför becel av alla alternativ?? O_o men jag kan förstå att man allt mer plockar bort mjölkprotein produkter från skolor och förskolor. Jag är med i en grupp för barn med mjölkprotein allergi och fy sjutton vilka reaktioner en del barn kan få.:cry: jag är tacksam att sonen "bara" får ont i magen.

Vad tänker du för andra alternativ? Eftersom vi numera är ett mjölkprotein fritt hem så letar jag ständigt alternativ som kan fungera här hemma.
Jag har ingen aning om vilka alternativ som finns, men det måste finnas något bättre än Becel. Carlshamn har väl mjölkfritt alternativ tex? De har ju mjölkautomater så de rensar ju inte från mjölkprotein direkt.

Hjälp! Jag vet att vi stannar i Gävle om vi hämtar upp passagerare och Uppsala om det finns folk som hoppar på där. Men om vi inte stannar i Gävle eller i Uppsala, tror du vi slipper E4? Vi kanske åker en annan väg då? :confused:

Edit: Det kanske är bättre väglag imorgon?

Nej, garanterat E4:an. Den går hela vägen längs Norrlandskusten, in till U-a och vidare till Sthlm. 50:an som går genom Bollnäs mynnar ut i E4:an vid Söderhamn.

Nej, garanterat E4:an. Den går hela vägen längs Norrlandskusten, in till U-a och vidare till Sthlm. 50:an som går genom Bollnäs mynnar ut i E4:an vid Söderhamn.

Eller, gillar att du svarar, inte ditt svar! :arghh: Bara att du svarar. Men säg i alla fall att det blir bättre väglag imorgon :nailbiting: Jag ska vara på Huddinge sjukhus klockan två och bussen ska vara på Centralen klockan 11. Det borde ge mig massor av tid. Men hjälp pendeln till Huddinge ovanpå det. :crazy:

Japp - samma väg.

Fast @MJLee - det är väl inte enbart halkan? Utan kombinationen med yrsnö och dåligt väder?

Om prognosen för imorgon är mindre vind och mindre nederbörd bör resan gå bra.

Jag vet bara att jag har en läkartid i Stockholm som jag måste vara på :arghh: Varför tror du att jag aldrig skulle tänka mig att köra bil - även om jag hade körkort :meh: utan litar på en yrkeschaufför? Jag vill bara sitta på bussen i lugn och ro och läsa på min läsplatta och vara i Stockholm i mycket god tid. :mad:

Eller, gillar att du svarar, inte ditt svar! :arghh: Bara att du svarar. Men säg i alla fall att det blir bättre väglag imorgon :nailbiting: Jag ska vara på Huddinge sjukhus klockan två och bussen ska vara på Centralen klockan 11. Det borde ge mig massor av tid. Men hjälp pendeln till Huddinge ovanpå det. :crazy:

Du ska till Sörland... :angel: :D

Nä, allvarligt. Eventuellt kommer det att fungera beroende på om och hur mycket mer snö det kommer samt hur snöröjningen fungerar. Dvs det är omöjligt att säga.

Jag har ingen aning om vilka alternativ som finns, men det måste finnas något bättre än Becel. Carlshamn har väl mjölkfritt alternativ tex? De har ju mjölkautomater så de rensar ju inte från mjölkprotein direkt.
Knepigt, ja vi använder Carlshamn här hemma, funkar rätt bra, smör är snäppet bättre i bakning osv men när det inte funkar så får det duga.
Jag tänker att det kanske är större risk att barn gör fel med "smör" eftersom de är vana hehemifrån att kunna ha smör på brödet men mjölk vet man att det inte går. Finns liksom ingen dryck som liknar mjölk till smak och utseende. ;) vi kör havrealternativ här hemma. Med O'boy går det ner för sonen, och i te men han dricker det inte.

Nu har jag bokat tid hos frisör nästa vecka. Känner mig lite stressad inför kommande operation så jag tänkte att lite egenvård blir nog bra :up:

Måste ringa och avboka vaxningen imorgon, mensen kom med full kraft i morse :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd