sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså 10,5 minus och blåst på det. Brrrr :crazy: Jag får nog låta stalltäcket ligga kvar under det vanliga täcket, jag kom inte in i förrådet där täckena är igår för dörren hade frusit fast O_o

3 av boxarna hade fruset vatten igår. Lösdriften, där det är kallare, funkar vattnet. Alla har samma lösning med cirkulerande vatten som stadigt hållt 4-5 grader på vattnet som kommer tillbaka och cirkulationspumpen på max sen det blev kallt. Igår var returvattnet nere på 2 grader.
Jag undrar om något gått sönder :crazy: Skitkul med ledningar som går i betonggolvet!
Värmefläkt har gått i natt och 4 av 5 hästar hade panik att komma in i går så de får vara inne idag.

Ska ringa fastighetsägaren idag..

3 av boxarna hade fruset vatten igår. Lösdriften, där det är kallare, funkar vattnet. Alla har samma lösning med cirkulerande vatten som stadigt hållt 4-5 grader på vattnet som kommer tillbaka och cirkulationspumpen på max sen det blev kallt. Igår var returvattnet nere på 2 grader.
Jag undrar om något gått sönder :crazy: Skitkul med ledningar som går i betonggolvet!
Värmefläkt har gått i natt och 4 av 5 hästar hade panik att komma in i går så de får vara inne idag.

Ska ringa fastighetsägaren idag..
Jobbigt med fruset vatten!

Börjar fundera på hur jag ska lösa vatten till min häst inne, vi har hinkar. Vattenkopp är under hennes värdighet ;) eller så har hon aldrig lärt sig. Hästarna står bara inne 9 timmar så stallet hinner aldrig bli uppvärmt.

Kallt som fan. Hatar detta.

Idag ska hundarna få vara ensamma mycket :( Händer ytterst sällan, men idag är en sådan dag. Mannen åker hemifrån vid 07.30 och sedan kommer en kollega och rastar dem vid 13. Mannen kommer hem vid 16 igen. Går ingen nöd på dem, men tycker ändå det är jobbigt :(

Jaha, då har vattnet frusit här med. Inget vatten i köket, men på toan finns det fortfarande. Får lämna kranen lite öppen så det blir lite mer cirkulation på vattnet. Vette sjutton hur vi ska göra med köket..

Jag har vänersnö så massa snö men vad gör det när jag är döende? (Läs har hosta och hostar så jag kräks och är tät i kräks.) Jag vill ju ut och grilla, isfiska och åka pulka ju.

Jag har vänersnö så massa snö men vad gör det när jag är döende? (Läs har hosta och hostar så jag kräks och är tät i kräks.) Jag vill ju ut och grilla, isfiska och åka pulka ju.

Har du torrhosta kan jag vaaaarmt rekommendera att köpa en luftfuktare.
Helt ovärderlig för att kunna sova utan att hosta så man spyr tex.

JAAA vi har avloppsvatten på golvet i källaren också! Lyckligtvis "bara" från köksavloppen. Så jävla glad att hyra just nu.

Gröna hönan kapade sladden till kyl/frys igår med. Går att byta kontakt iaf. Frysvarorna står på trappen.

Jag vill inte vara med och leka längre :mad:

Har du torrhosta kan jag vaaaarmt rekommendera att köpa en luftfuktare.
Helt ovärderlig för att kunna sova utan att hosta så man spyr tex.
Jag har torrhosta och slemhosta samtidigt. :cautious::arghh: Totalt värdekasst är det, men vattenskålar på elementet hjälper massor.

- 19 i morse nu är vi upp på -15 :up: Jag funderar på om jag inte ska ta av veden i källaren istället för att gå ut. :angel:

Kan jag komma förbi o sitta på ditt element? Orkade aldrig hämta mera ved så här känns det svinkallt.

Jag skojar inte, jag sitter i bara en råttig t-shirt och svettas ändå ibland. För en envis kamp mot de förbannade elementen som envisas med att bli varma hur mycket jag än stänger av dem :meh: Tack och lov är det inte samma värme (hetta) som förra vintern när jag tvingades vädra för att stå ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar