sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så jäkla kallt! :arghh::arghh:
Den här jäkla kylan tar kål på mig!
-15 här nu och min hud på händerna torkar ut så den blir alldeles röd, fnasig och svider satan. Varenda led blir stel och värker och det är bara totalt jättejobbigt på alla sätt.
Jag verkligen innerligt hatar kyla. :cautious:

Nästa vecka åker jag hem till Ungern. Väl hemma igen så ska jag mest bara vända. Hämta djuren och åka och vara stall/hus/djur-vakt. Sedan kommer det vara en fortsatt oro inför det ekonomiska. Älskar att fylla 30 så ens inkomst försvinner och ska ersättas med en ny, speciellt under en period där fk är väldigt kräsna. Vet inte vad fan jag ska göra om jag blir nekad..
Kan du inte köpa ungerskt paprikapulver till mig?

Kommer aldrig mer dricka en pina colada i hela mitt liv igen. Fyfan. Har överkonsumerat.
Är efter en dag på stranden jävligt överhettad och ska ta en dusch. Därefter middag på ngt lämpligt hak där spontandansen är ett faktum. Dvs vilket hak som helst lär funka :rofl:
*sjunger, ylar, skränar*
Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha, ha, ha
För jag är avundsjuk, jag är så avundsjuuuuuk

Njut @tornblomma njuuuut tänk inte på oss stackare här hemma som sätter hoppet till att det enligt almanackan (haha) snart är vår :meh:

Vi har stannat for natten i Tehachapi, ett bergspass drygt ett tusen 200 meter over havet, i Transverse Mountain Range. Det ar kallt som &%# har :arghh: men det borjade bli morkt och jag hade inte lust att kora vidare och Maken ville stanna och ata. :cautious: Sa har ar vi i kylan. Just nu ar det 0*C med en elak snalblast.:wtf: Tur det var nara till Subway sa vi fick vara mackor och kunde ga tillbaka till husvagnen for att ata.

Det ar en mycket vacker vag hit upp i bergen dock ...
IMG_4712.webp

Termometern på mobilen säger minus 17 men min näsa säger max minus15
Vi får väl se
Hade alla termobyxor på jobbet men det var inte så illa att gå i jeans ändå

-18.
Äter frukost och ska strax åka mot jobbet.
Packar ner termobyxor och extra sockor bla ifall jag blir stående av nån anledning.

Skåne i ett nötskal,det är alla dom där käcka fluffiga snödreven som når upp till fönsterrutan och att folk inte lyssnar,när dom blir tillsagda att inte ta ut bilen,eller att vägen är avstängd.
Visst är det så. Det blir så sällan så här illa så folk glömmer nog mellan varven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar