sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft en jättespännande heldag på universitetet! Intressant föreläsning, kontakt med person som kan komma till mitt jobb och kickstarta vårt nästa ämnestema. Fått massa ny info som jag kan använda. Blev även utstirrad på cafét då jag frågade om frallan var vegetarisk och fick ett snäsigt "allt är veganskt häär"-svar från den ansvarige 16:åringen i kassan. Saknar studentlivet. :love:

Gjorde också gryta på svarta bönor här hemma och kokade inte bönorna tillräckligt. De är lite hårda fortfarande, men de är väl ätliga ändå? Kommer jag att bli lektin-förgiftad? De låg i blöt i ca ett dygn innan jag lagade till dem. Har redan ätit en portion så jag märker väl om det blir några obehagliga nattliga reaktioner.

-15 och blåser småjävlar ute .Nu får man äta upp att man inte följde med tanten till 38 grader .
Det märks direkt när man kommer innanför dörren att man är gräsänkling 16 grader inne och katten skriker för full hals och letar efter resten av familjen .Har Leo utlånad under veckorna .Det är aldrig så när tanten och Leo är borta annars men så fort katten ser att hon tar resväskan så blir det livat i luckan .Djur är smartare än många tror

-14,3 och samma små:devil: som blåser hos @skerper ,har rastat hundarna i 5min och pinnepolisen har skällt ut skogsmaskinen som fäller träden vid kanalen,kör där o lysa :rage::rage: :D
Nu ska jag fundera på mat o egentligen skulle jag vilja ta ett varv ner till vedboden,men nääääääääää

-14,3 och samma små:devil: som blåser hos @skerper ,har rastat hundarna i 5min och pinnepolisen har skällt ut skogsmaskinen som fäller träden vid kanalen,kör där o lysa :rage::rage: :D
Nu ska jag fundera på mat o egentligen skulle jag vilja ta ett varv ner till vedboden,men nääääääääää
Jag var lat idag och bar bara in 10 korgar ved .Får ta kärran och fylla rejält någon annan dag .Har varit ute och lastat balar åt en som hämtade från en annan bonde och fick ingen att lasta så han har tjatat hål i huvudet på mig så till slut sa jag ja vilket jag ångrade bittert .Är lite småtrött då jag gick upp 3,30 och tanten var uppe kl 3 men lika förbannat så hade vi 8 minuter tillgodo på tåget

Försäkringen sa förut att dom inte kunde göra en rehabundersökning men bossen har visst övertalat dom så dom skulle lämna mina uppgifter till ett företag som sköter om sådan för försäkringen och läkaren skulle höra av sig om vad dom kommit fram till .Idag fick jag brev från vc att jag och bossen skulle infinna oss där för att tala med läkare sjukgymnast och en sjuksköterska .Då jag träffade en rehabkoordinator förut och berättade om vad som hänt .Får väl ringa dit och avbeställa men för mig känns det bättre att få träffa personerna än att bara ha telefonkontakt och få reda på vad dom kommit fram till utan att dom ens träffat mig och ser hur jag mår

Var iväg till kiro idag. Första gången nånsin faktiskt. Jag fick veta att jag både har inåtgående bröstkorg och funktionell skolios. Aldrig hört innan. Spänd var jag överallt så hon knäckte till bäcken, bröstrygg, nacken och ett revben. Tryckte på ett antal triggerpunkter så jag trodde jag skulle trycka huvudet genom britsen. Jag får nog fixa mig lite oftare...

Ca 10 minus här med vindhastighet på 15 m/s ger ca -22... Kallt!

Alltså, åååh jag älskar ett visst företag idag. :love::love:
Körde åt dom idag, hela dan. Var där tre gånger och lastade, som jag sedan kör ut och kommer tillbaka. När jag kom tredje gången var det två lastbilar före mig och när det blev min tur säger truckföraren: "Vi lastar efter rasten, följ du med så bjuder jag dig på lunch."

Så jag har ätit stekt potatis, prinskorv, köttbullar och sallad. :d

Sen blev jag lite generad när VDn kommer fram till bordet där vi sitter, pratar först med truckföraren om gods jag redan kört ut osv. Han vänder sig sedan till mig och ser hur hela han skiner upp och ler och säger att jag är ju deras bils förare. :o

Det är verkligen ett härligt gäng på det där företaget, gillar dom skarpt. :up:

FCCDEF58-C83A-401D-84E8-2DD0DD0300FD.webp

Nästintill helbruna fröken K testade i dag en ny look, livet som skäck! :p
Själv har jag ignorerat alla varningar och trotsat vinteryran och hämtat hö med transporten....det var lite intressant läge där ett tag:angel: men gick bra :up:

-14 och kolsvart
Slösurfar lite innan det är dags för kvällfikat och Mandelmans
I morgon ska jag hämta paket, göra vattenbyte och hämta en gratis bordslampa inne i stan

Ätit lite mat. Borde diska, men vet inte om jag orkar idag. Funderar på att duscha och sen gå och lägga mig.

Min som måste använda nässpray.... har ni kollat eran luftfuktighet inomhus?
Jag fick ta nässpray tills jag insåg att det faktiskt var luften inomhus som var för torr, på tok för torr!:crazy: Nu har jag en luftfuktare i stället och slipper använda spray :up:

Jag brukar inte klaga när det är vinter. Jag älskar riktig vinter. Men nu får det räcka! 15 minus, blåser överjävligt och pannan i huset strular. :arghh:

Idag var det fredagskänsla på jobbet :crazy:
Efter jobbet så väntade jag in dottern som var på gymmet tillsammans med grannen och vi åt kvällsmat. Jag har därefter duschat och plockat fram grejer till imorgon. Strax ska dottern lägga sig och jag ska slökolla på TV en stund :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar