sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt hjärta blödde för de stackars rådjuren som slickar på isklumpar som ramlat från bilen. Så jag åkte in till Granngårdenoch köpte en viltsten. Nu hänger den i skogen ovanför huset.
Håll till godo.

Gillar egentligen inte rådjur men kan inte leva med att de har det så tufft just nu.

:heart

Ovädret har tydligen nått Värnamo nu, max fem meters sikt. Här i Smålandsstenar (var just ute vid ställverket) är det sol men blåser satan.

G'morgon. :D
Klockan ar lite over 6 och i dag ska vi kora ner till Arizona. Eller, rattare sagt, vi ska forsoka ta oss forbi Los Angeles och hoppas vi kommer sa langt som till Arizona innan vi ger upp. Trafiken runt LA ar alltis sa graslig att det galler att ta det som det kommer. :cautious: Jag behover inte vara i Yuma forran pa Fredag, sa vi har en extra dag pa oss att komma fram.:)
Jotack bodde ett tag i Escondido och att ta sig runt i rusningstrafik var en jäkla mardröm :wtf:

Jotack bodde ett tag i Escondido och att ta sig runt i rusningstrafik var en jäkla mardröm :wtf:

Numera spelar det ingen roll vilken tid pa dagen man kommer ... det ar stopp och max 10-15 km/timman som galler om man ska runt LA. Vi kommer oftast norrifran pa I-5 och ska ner pa I-10 ... aven om vi tar den forsta mojligheten (langt fran LA proper) och kor I-210 sa ar det bumper to bumper i 10 km/tim. :wtf:

Gaah! Har så vansinnigt ont i ryggen att jag tror den kommer gå av. Jäklar också behöver ta en Citodon och sedan vara kräkfärdig resten av kvällen. Hur i helskotta någon kan bli beroende av eländet övergår mitt förstånd. :arghh:

Mmmm, jag har hört det. Just nu har jag ett tåg som står här och ska stå kvar i två timmar. Har ingen aning om hur de ska lösa alla andra tåg som ska komma och gå. När det skiter sig såhär kapitalt känns det nästan bättre att skaka fram bussar och ställa in tågen.

Se det från den ljusa sidan. Du är inte personalen som ska förklara för passagerarna varför tågen inte går som de ska :angel:

Har sooovit, sooovit och sooovit hela dagen. Känner mig mkt bättre än igår. Så hoppas det här är en kortvarig sjuka.
Hade planerat att åka till stan och shoppa idag. Det blir nog inte gjort på ett tag tyvärr..
Så tacksam över grannen som tagit hästen idag och även undrade om hon skulle handla ngt åt mig.
Snön och kylan gör ju också att jag inte får lika dåligt samvete över att hunden inte får långpromenad. 2,5 kg blir kallt rätt fort.. ;)

Fy fan vad kallt det är ute. -12 och riktig snålblåst, jag är glad att min bil inte rymmer mer än den gör när jag skulle tanka på vägen hem från huset :meh: Köpt tapeter till gästrummet också, Colorama hade bra erbjudande, fyll en påse med Borosan-tapeter för 595 kr, det blev 9 rullar :D

Numera spelar det ingen roll vilken tid pa dagen man kommer ... det ar stopp och max 10-15 km/timman som galler om man ska runt LA. Vi kommer oftast norrifran pa I-5 och ska ner pa I-10 ... aven om vi tar den forsta mojligheten (langt fran LA proper) och kor I-210 sa ar det bumper to bumper i 10 km/tim. :wtf:
Och då ska man hålla i minnet att det är 8-filiga motorvägar. :eek:. Inte undra på att dom har US hårdaste utsläppskrav.

Fy fan vad kallt det är ute. -12 och riktig snålblåst, jag är glad att min bil inte rymmer mer än den gör när jag skulle tanka på vägen hem från huset :meh: Köpt tapeter till gästrummet också, Colorama hade bra erbjudande, fyll en påse med Borosan-tapeter för 595 kr, det blev 9 rullar :D
-15 här nu och kallare blir det. Nisse är missnöjd och även husse :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar