sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma idag med men ska jobba imorgon.
Ska handla efter jobbet imorgon med.
Kattmat har jag beställt storpack på nätet nu.

Jag blev löst från min ordinarie tjänst och sitter nu med ett specialuppdrag. Har aldrig gjort den här uppgiften förr så jag hoppas att det blir rätt :)

För övrigt så fick jag idag besked om båda tjänsterna som jag sökt. Den fasta tjänsten gick, som väntat, till den som har den nu. Jag fortsätter vara t.f. på den ett tag till men ska sen få en annan t.f.-tjänst som passar mig bättre inför chefsutbildningen som jag ska söka i höst. Det blir nog bra :)
Grattis, vad roligt!!

Herrejävlar vilken förmiddag... kul när man har teleslingan och växeln kopplar samtal direkt till mig hela tiden dessutom.. så de som ringer rätt nr får vänta :meh: Inte kan jag koppla bort telefonen heller så växeln ser att jag är upptagen, för då funkar inte teleslinga. Hej och hå...
Så speciella kollegan på det som på lunchen uttryckte sin förvåning över att ordet neger inte är ok att använda längre :banghead: Och som sen ska Maila och komma in på rummet och prata om det när vi andra jobbar järnet :banghead::banghead::banghead:

Senast ändrad:
Jag blev löst från min ordinarie tjänst och sitter nu med ett specialuppdrag. Har aldrig gjort den här uppgiften förr så jag hoppas att det blir rätt :)

För övrigt så fick jag idag besked om båda tjänsterna som jag sökt. Den fasta tjänsten gick, som väntat, till den som har den nu. Jag fortsätter vara t.f. på den ett tag till men ska sen få en annan t.f.-tjänst som passar mig bättre inför chefsutbildningen som jag ska söka i höst. Det blir nog bra :)

Så roligt och väldigt spännande :up:

Herrejävlar vilken förmiddag... kul när man har teleslingan och växeln kopplar samtal direkt till mig hela tiden dessutom.. så de som ringer rätt nr får vänta :meh: Inte kan jag koppla bort telefonen heller så växeln ser att jag är upptagen, för då funkar inte teleslinga. Hej och hå...
Så speciella kollegan på det som på lunchen uttryckte sin förvåning över att ordet neger inte är ok att använda längre :banghead: Och som sen ska Maila och komma in på rummet och prata om det när vi andra jobbar järnet :banghead::banghead::banghead:

Alltså... din kollega är ju allvarligt felkopplad i skallen :banghead:

Varit ute med hundarna,alla frös efter en kvart och minsta klenbeningens tassar var grisrosa o som isbitar (lilla hjärtat :love: ) så vi gick in igen.
Sen en tur in till byn,det kändes lite som att vara i skåne på vägen in,starka sidvindar,snörök,fluffiga snövallar och en blankpollerad glashal väg,det blev en spännande resa ,speciellt när min framhjulsdrivna bil går på tvären i kanalbro kurvan och hastighetsmätaren visade ca 37km :crazy:

Alltså... din kollega är ju allvarligt felkopplad i skallen :banghead:
Ja.. Hon är i det mesta som om hon levde på 50-talet. Och ser det som att hon är lite bättre och mer moralisk än andra :meh:
Sen finns det nog en odiagnostiserad diagnos också som vi försöker ta hänsyn till. Men väldigt ofta är hon väldigt för mycket fel. Och kan inte erkänna när hon gör fel. Och har skyfflats runt mellan olika enheter för ingen vill ha henne där.
Så dels har hon något problem men.hon skapar en jävla massa nya med.

Varit ute med hundarna,alla frös efter en kvart och minsta klenbeningens tassar var grisrosa o som isbitar (lilla hjärtat :love: ) så vi gick in igen.
Sen en tur in till byn,det kändes lite som att vara i skåne på vägen in,starka sidvindar,snörök,fluffiga snövallar och en blankpollerad glashal väg,det blev en spännande resa ,speciellt när min framhjulsdrivna bil går på tvären i kanalbro kurvan och hastighetsmätaren visade ca 37km :crazy:
Åkte ju en sväng till stan på morgonen och stora riksvägen var skridskobana.
Testade att trycka till på gasen på femman och det spann loss :D

Ändå blev jag omkörd där jag puttrade på i mina 90....:meh:

Ja.. Hon är i det mesta som om hon levde på 50-talet. Och ser det som att hon är lite bättre och mer moralisk än andra :meh:
Sen finns det nog en odiagnostiserad diagnos också som vi försöker ta hänsyn till. Men väldigt ofta är hon väldigt för mycket fel. Och kan inte erkänna när hon gör fel. Och har skyfflats runt mellan olika enheter för ingen vill ha henne där.
Så dels har hon något problem men.hon skapar en jävla massa nya med.

Det är en sak att inte göra sitt jobb/hindra andra jobbmässigt... men rasism? Det hade jag lyft till chefen, det är aldrig acceptabelt. Tänk om ni får någon ny anställd som har mörk hy? Kan inte hon hålla käften då lär hon och eventuellt AG bli anmälda så det bara visslar om det.

Oväntat dramatisk förmiddag när ett element förväxlade sig själv för en brandbil och effektivt fyllde två kontor med vatten :crazy: Tur att båda rummen var fria från personal och patienter. Och himla bra av fastighetsägarna som var här inom ett par minuter :bow:

Oväntat dramatisk förmiddag när ett element förväxlade sig själv för en brandbil och effektivt fyllde två kontor med vatten :crazy: Tur att båda rummen var fria från personal och patienter. Och himla bra av fastighetsägarna som var här inom ett par minuter :bow:
Jösses! Tur att det var dagtid.

Vårt stadshus drabbades en helg. En ledning vid en kaffeautomat sprang läck. En hel nedervåning blev blöt.

Det finns praktiska vattenlås som stoppar vattnet när ingen är där.
När jag får en slant över ska jag installera det i huset.

Det är en sak att inte göra sitt jobb/hindra andra jobbmässigt... men rasism? Det hade jag lyft till chefen, det är aldrig acceptabelt. Tänk om ni får någon ny anställd som har mörk hy? Kan inte hon hålla käften då lär hon och eventuellt AG bli anmälda så det bara visslar om det.
Chefen hörde det och försöker ständigt hålla henne på rätt köl..
Jobbar på länsstyrelsen så det är viktiga frågor här. Speciella kollegan är själv invandrare fö..

Jösses! Tur att det var dagtid.

Vårt stadshus drabbades en helg. En ledning vid en kaffeautomat sprang läck. En hel nedervåning blev blöt.

Det finns praktiska vattenlås som stoppar vattnet när ingen är där.
När jag får en slant över ska jag installera det i huset.

Ja det var en himla tur att det var på kontorstid. Vi kom fram till att det inte kan ha tagit mer än 3-4 minuter från det att elementet sprack tills kollegan upptäckte vatten på golvet i korridoren. Max 20 innan vattnet var avstängt och då var det som sagt blött även i kontoret bredvid. Troligen har någon höjt trycket i hela huset för hastigt. De hade haft fler läckor :banghead: Tydligen finns det svaga punkter i vissa element som går sönder när trycket ändras för hastigt. I ett 14 våningar högt hus är det ändå ett rätt rejält tryck de ska upp i :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar