sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill gå tillbaka till sängen o dra täcket över huvudet tills våren kommer,här är det svinkallt både inne o ute,blåser storm så snön från marken far runt i stora vita rökmoln.
Idag ångrar jag att jag är hundägare.

Vill gå tillbaka till sängen o dra täcket över huvudet tills våren kommer,här är det svinkallt både inne o ute,blåser storm så snön från marken far runt i stora vita rökmoln.
Samma skitväder här. Men solen visar sig i alla fall.

Strålande sol och klarblå himmel här och jag sippar på en kopp te i väntan på att jag ska bege mig in till bebyggelsen för att besikta bil och handla :)

Hur f-n missar man att man gjort det?! O_o :banghead:
stolpe.webp

:angel::angel::angel:

Jag blev löst från min ordinarie tjänst och sitter nu med ett specialuppdrag. Har aldrig gjort den här uppgiften förr så jag hoppas att det blir rätt :)

För övrigt så fick jag idag besked om båda tjänsterna som jag sökt. Den fasta tjänsten gick, som väntat, till den som har den nu. Jag fortsätter vara t.f. på den ett tag till men ska sen få en annan t.f.-tjänst som passar mig bättre inför chefsutbildningen som jag ska söka i höst. Det blir nog bra :)

Så omotiverad att jobba idag :meh:
Halt som satan överallt, blåser halv storm och är sol och snö om vartannat. Känner inte för att stressa runt på hala skogsvägar eller var tusan jag nu ska idag.

Kommer hem från stan och upptäcker en traktor som skottar snö hos mig. :confused:
Grannen från byn invid tittar ut ur hytten och säger glatt - attans att du hann hem. Hade tänkt hinna göra klart så du fick undra vem som gjort det.

Fina grannen
Han hade sett hur jag slitit med snön, och när han ändå passerade med traktorn och jag inte var hemma så tänkte han göra en god gärning i smyg.
Livet på landet!
:heart :heart :heart

Jag ska göra mitt bästa för att snatta en :D

Jag kan inte koncentrera mig på jobbet sitter bara och kollar klipp och bilder :D Helt omöjligt att få något gjort.

Försöker få det till att Boxern inte ska komma till oss överhuvudtaget. Är rädd att om den väl kommer hem så blir vi inte av med den eller vad man ska säga. Hur trevlig hunden än är så är den alldeles för stor för oss samt att mina kollegor inte uppskattar en så stor hund på kontoret

Jag kunde sova inatt, efter både Otrivin och kortisonspray så klarnade näsan! Hållt i sig än idag också :rofl: däremot har jag huvudvärk :meh: skulle kunna hänga ihop med det innestängda snoret, men vet inte. Jobbigt oavsett :turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 930
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar