sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helvete. Plötsligt fungerar inte Libren utan jag får sensorfel. Naturligtvis är det den sista och jag beställde nya i tisdags så de kommer tidigast nästa vecka :arghh: Även om jag ringer och felanmäler till Abbott imorgon så kommer det ta ett par dagar tills den kommer fram. Jag ska till SöS imorgon för provtagning. Undrar om jag kan tigga mig till en Libre på Diabetesmottagningen där jag går? :cautious:

Edit: Tjohoo! Den fungerar igen :up:

Senast ändrad:
Helvete. Plötsligt fungerar inte Libren utan jag får sensorfel. Naturligtvis är det den sista och jag beställde nya i tisdags så de kommer tidigast nästa vecka :arghh: Även om jag ringer och felanmäler till Abbott imorgon så kommer det ta ett par dagar tills den kommer fram. Jag ska till SöS imorgon för provtagning. Undrar om jag kan tigga mig till en Libre på Diabetesmottagningen där jag går? :cautious:

Edit: Tjohoo! Den fungerar igen :up:
Beställ när du tar den näst sista!!

Jag har eldat för fullt nu i flera timmar och det märks knappt.... :wtf: Sitter här med yllestrumpor och fleecemorgonrock och ser temperaturen falla ute - ikväll IGEN.... :mad:
Jag har också eldat.

Precis som igår. Men i morse var det kallt inne. Jag ska göra en tur till pannrummet och höja shunten. Samt ta in lite ved så jag kan chockstarta värmen inne med kökspannan imorgon, om det är lika kallt igen.

Det ska enligt almanackan vara vår imorgon :meh:
SMHI har lovat många minusgrader alla de närmaste tio dagarna. :mad:

Nu står en fläkt i skåpet och ska förhoppningsvis tina våra frusna rör :up:

Särbon var med om samma nu i DK. Han lånar en väns stuga när han jobbar där. Så i morse skulle han duscha, raka sig etc innan jobbet.
Inget vatten!
Han kom på att han hade två stora flaskor vatten i bilen. Frysta så klart!
Så dem fick han tina för att sen kunna nödtvätta sig.

Som tur är fixade ägaren som jobbat som rörmokare det. ;)

Jag brukar alltid ha tokvarmt här. Men tom hos mig är det kyligt idag.
Har elfiltat mig iklädd underställ, raggisar och tekopp i handen.

Jag har också eldat.

Precis som igår. Men i morse var det kallt inne. Jag ska göra en tur till pannrummet och höja shunten. Samt ta in lite ved så jag kan chockstarta värmen inne med kökspannan imorgon, om det är lika kallt igen.

Det ska enligt almanackan vara vår imorgon :meh:
SMHI har lovat många minusgrader alla de närmaste tio dagarna. :mad:
Tycker både graderna och vindarna kan ge sig nu. Det har verkligen varit en kall period nu.

@EmmaW :heart:heart:heart

kl
Happ, invägningen på viktväktarna blev lite högre än jag trodde, 5 kg mer än jag hade gissat på :meh: Tur jag ska ta tag i det nu, vill inte ramla över på tresiffrigt :turd: Jag sa jag ville ner till 75 kg, hon vill ha ner mig till typ 60 kg (bmi-skalan)... Men, så långt vill jag inte, jag tycker bmi är rätt förlegat sätt att räkna :cautious:
Nu har jag gjort mat, köttfärssås på kycklingfärs och ris till. Väntar på att maken ska komma tillbaka till sin kompis, så vi kan höras vid. Inte skrivit på hela dagen mer än en kort sväng på morgonen och alldeles nyss. Längtar efter att prata med honom :heart

@EmmaW :heart:heart:heart

kl
Happ, invägningen på viktväktarna blev lite högre än jag trodde, 5 kg mer än jag hade gissat på :meh: Tur jag ska ta tag i det nu, vill inte ramla över på tresiffrigt :turd: Jag sa jag ville ner till 75 kg, hon vill ha ner mig till typ 60 kg (bmi-skalan)... Men, så långt vill jag inte, jag tycker bmi är rätt förlegat sätt att räkna :cautious:
Nu har jag gjort mat, köttfärssås på kycklingfärs och ris till. Väntar på att maken ska komma tillbaka till sin kompis, så vi kan höras vid. Inte skrivit på hela dagen mer än en kort sväng på morgonen och alldeles nyss. Längtar efter att prata med honom :heart
Enligt skalan dom hade när jag var på hälsokontroll så var min idealvikt 59kg. Jag kommer aldrig försöka ta mig ner så långt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30