sysselsättning i ny upplaga LXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag ska sätta mig vid datorn och påbörja min affärsplan.... 200-300 mm regn väntas de nästa 24h fr o m nu :grin:

-13 jäkla grader. Är riktigt trött på kylan nu. Min kropp värker överallt. Dunder förlust i hockey gjorde inte saken bättre.

Jag ska göra en mugg buljong eftersom det är lite dåligt med socker här just nu vill jag inte riskera att inte kunna dricka kaffe imorgon bitti då jag ska iväg så pass tidigt att jag inte kan handla före. :cry:
Jag tror att dom jag möter på är tacksamma om jag har en liten nivå koffein tankad på morgonkvisten, det räcker fint med mitt morgonhumör och kylan. :o

Missde mitt sömnfönster kl halv tio där jag var suuuupertrött, gick och la mig halv elva istället dumt nog och har nu legat klarvaken sen dess :arghh:!

Saker jag saknar med Sverige: Så kallad ordning och reda (inte så trist som det låter). Ett bra vattentryck i duschen. Känslan att inte ha sand överallt. Affärer där man kan köpa tex icke begagnad tandkräm. Laxtartar på Riche.
Saker jag inte saknar med Sverige: Klimatet, stress, tunnelbanan, avsaknaden av spontandans på gatan.

-13 jäkla grader. Är riktigt trött på kylan nu. Min kropp värker överallt. Dunder förlust i hockey gjorde inte saken bättre.
Och för en gång skull så har jag kallare än dig -15.2
Så nu ska jag snart mumsa på en nygjord köttbulleomelett

Det tänkte jag inte på Hoppas man får till tipset ikväll så man slipper tänka mer på jobbet .Hade Facket på besök idag på en arbetsplats träff och min kollega som blivit förman talade om att jag troligen blir uppsagd men då svarade killen från facket att sist in först ut och kollegan sa det skulle bli katastrof om den nya sluta för då skulle både han och jag gå på knäna med tanke på alla timmar den nya gör så då var det bättre jag fick gå .Är inte sugen att jobba snitt 230-240 timmar i månaden som han gör

Herregud, din chef och din sk "förman" är så j-la dumma i huvudet att det finns inte! Är de så urbota korkade att de inte hört talas om LAS?! Plus att säga sådant där inför en fackrepresentant ger ju enormt bra information för facket att hugga i (de försöker sparka dig olagligt plus att en person med största sannolikhet jobbar för mycket med tanke på övertidsregler och dygnsvila).

AJ! Har du flytväst på?

Vårt hus är byggt på styltor och ligger uppepå en kulle, uppepå en höjd :p

Men stora delar av fastlandet är översvämmat. Här på ön är det enbart runt det höga tidvattnet som det kommer över en del vägar.
Och eftersom det är fullmåne så har vi haft sk "king tides" i 4-5 dagar vilket betyder en vattennivå-skillnad på ca 4 meter i havet.

Jag älskar moder jord, så jäkla häftigt! :laugh:

Vårt hus är byggt på styltor och ligger uppepå en kulle, uppepå en höjd :p

Men stora delar av fastlandet är översvämmat. Här på ön är det enbart runt det höga tidvattnet som det kommer över en del vägar.
Och eftersom det är fullmåne så har vi haft sk "king tides" i 4-5 dagar vilket betyder en vattennivå-skillnad på ca 4 meter i havet.

Jag älskar moder jord, så jäkla häftigt! :laugh:
Det finns så mycket häftigt på jojord så jag är besviken på att man inte hinner med allt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar