@TinyWiny
Jag har verkligen jättesvårt att tro att han skulle kunna bli så våldsam men det vet man väl aldrig. Jag vet inte riktigt hur jag ens kan gå med på att bara stryka ett streck över allt, det kan jag nog inte innerst inne.
Men, nu när vi är sams igen känns det som att det kommer bli lättare att gå vidare. Det blir mer ett cleant avslut då, jag har fått lugna ner mig, jag har fått börja bearbeta känslorna etc. Istället för att bara bryta rakt av när allt var som stormigast. Det kanske funkar för andra men för min del känns det bättre att ändå kunna prata med varandra utan att det blir bråk. Mer lägga honom i kompis-facket.
Men han har ju redan varit våldsam. Inser du inte det?
Självklart kan du inte stryka ett streck över det som har varit. Det är faktiskt inget man förlåter överhuvudtaget utan istället ser man till att hålla sig så långt borta ifrån den människan som är möjligt.
Jag förstår att det kan kännas lättare att gå vidare nu och jag hoppas verkligen att du går nu men det jag inte förstår är hur han har kunnat kvala in till att bli din vän? Med sådana vänner behöver du ju iallafall inte oroa dig för några ovänner för om du tycker att det är okej att dina vänner spottar på dig, tar strypgrepp på dig och sviker dig när du behöver dem som bäst så kan ju knappast en ovän göra dig mer illa än en sådan vän.
Snälla du. Läs igenom tråden. Läs vad du har skrivit och vad du har fått för reaktioner. Fundera sedan på varför de allra flesta reagerar väldigt starkt. Kan det bero på att vi vet något som du vägrar inse? Ta till dig alla goda råd och lämna honom bakom dig nu. Innan det är försent!