Hmm svårt. Jag tror lite på att vänta och se? Ev kanske i framtiden styra in på situationer där mötet blir mer naturligt, som promenader eller museer, då man inte är så fokuserad på kaffet och kakan så att säga och barnet visar saker.Vi tänker inte pressa dom till att umgås med vårt barn. Skulle aldrig vilja tvinga någon till det.
Frågeställningen var mer hur man ska hantera situationen som uppstått och besvikelsen (som är bara vår) och att vi blivit ledsna över det totala ointresset.
Hantera besvikelsen? Vet inte, är sur och tja surar en del antar jag. Och är lite skadeglad över att barnen artigt väser är det farfar eller morfar som är här idag, om de kommer förbi ett år?
Känns bättre att få till något skapligt funktionellt . För barnet kan även en ganska sval relation vara givande, min farmor gillade inte barn men det är ändå härliga minnen av att ha blivit släpad av henne på uppenbara vuxenkoncerter då man skulle var tyst och artig mot väninnorna när man var 7.
Dock är det svårt att ge råd ur olika perspektiv, alla mina far och morföräldrar och gammelfastrar och fastrar och mitt barns och min mans far och morföräldrar kan absolut tänka sig passa barn om det kniper och de har tid. För de fick den grejen av sina fastrar och mostrar och farföräldrar osv när de hade barn. Det verkar hamna på typ flytthjälpskontot.
Senast ändrad: