Där är man nog olika. Mitt barn träffar mormor och morfar minst en gång i veckan och har gjort så sedan hon föddes. Vi pratar även via facetime någon mer gång i veckan. Jag träffade mina föräldrar lika mycket innan jag fick barn så hade vi inte fortsatt med samma kontakt hade jag tagit det väldigt personligt.
Mina svärföräldrar bor 5min promenad bort men de väljer ju som sagt aktivt bort att träffa oss.
Jag förstår bara inte hur folk hinner träffas så ofta. Mina föräldrar bort jättenära. Men alla har ju sina egna liv. På vardagarna jobbar vi och när man väl kommit hem, ätit middag, de som har hundar ska gå med dem, här ska barnet stöttas i läxläsning, jag har hästen några gånger i veckan och föräldrarna har sina hobbies så är klockan mycket och det är dags att hålla kväll och göra sig redo för sängen. Jag fattar inte när jag skulle ha tid att träffa dem varje vecka om jag ska vara ärlig. Sen vill man ju träffa sina vänner också, bara umgås med familjen och sen vill iaf jag få tid att vara ensam också. Sen ska hemmet skötas osv. Inte en en chans att jag skulle hinna träffas varje vecka.