??
Går nån i pension för att de får barnbarn?
Pension i förtid? Min mamma är 70+, jag fick barn först när jag fyllde 35, dvs hon var redan pensionär när han kom.
Mitt inlägg var ett svar på att @SaraMara först skrev enligt nedan att ennes mamma valde att gå i pension när barnbarnet föddes. Och sen skriver hon att hon alltid trott att hennes barn haft "normalengagerade" mor- och farföräldrar. Jag ville bara påpeka att det inte tillhör det normala med mor- och farföräldrar som väljer att gå i pension när barnbarn föds.
Ja, vi har turen att mamma valde att gå i pension när dottern föddes och att svärmor är pensionär. Svärfar anpassar arbetstiderna för att kunna åka hit en gång i veckan minst i vanliga fall.
jag älskar vårt "beroende" av dem. Dottern har en fantastisk relation med samtliga inblandade och har stenkoll på vilka dagar mormor/farmor/farfar hämtar, det är aldrig några bekymmer att få barnvakt och dottern älskar att hänga med dem också över natten om maken och jag vill resa på egen hand.
Jag är uppvuxen med så närvarande mor-/farföräldrar också och det var en fantastisk ynnest att få den nära relationen och kärleken.