J
j_m_b
Sv: Svanstedt åtalad
Va häftigt!
Det skulle jag vilja se!
Va häftigt!
Det skulle jag vilja se!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har väl ändå inte kastat ur mig vad som helst? Det har hänt förut att man startar ofräscha hästar i travet, bara för att man har en stor chans och det ligger mycket pengar i potten.Veterinärerna släpper tydligen igenom sånt.Vilket jag tycker är fel.Och då helt plötsligt spyr jag galla över travsporten? Nu får ni väl ge er.
KL
Jg hoppade in i tråden för att jag redan var förbannad på hela Kroon affären,och annat inom ridsporten.
Helt plötsligt tittar jag på Elit loppet på tv...får en klump i halsen av inslaget om Copiad...läser andra trådar här i trav delen och får inspiration till min DRESSYR täning!!
Väldigt intressant och nyttigt tycker jag.
För övrigt var den mest mjuka och lättlärda häst jag någonsin ridit in( i min ungdoms glada dagar) en travare. Han hade gått på banan tills han var 10 och sprungit in en del cash.
Mkt vacker häst, med ett skarpt lynne och intelligent.
Numera lever han sitt liv som Dressy häst med en tjej. Dom har som "show nummer" att göra ökad trav i passgång på diagonalen!
Ena sekunden tycker alla att hästen inte borde fått starta,sen när JAG säger att det är sjukt att veterinärerna släpper igenom en halt häst då vänder alla plötsligt och ska försöka försvara att han fick springa?? Kommentatorerna reagerade, tittarna reagerade, ni reagerade, jag reagerade.Men veterinärerna släppte igenom det.Varför tro? Får man inte undra det? En hopphäst på elitnivå som hade visat samma hälta på framhoppningen hade INTE fått tävla.Varför är det skillnad på travet? Är travhästarna mindre värda? Jag tycker att min frågeställning är helt naturlig.Jag hade reagerat likadant om det var dressyr,hoppning,etc.Jag har fortfarande inget emot trav i sig,men såna här saker dyker upp hela tiden och som sagt blir man inte särskilt imponerad.
Så här får man alltså inte diskutera VARFÖR? Då är detta alltså INTE ett diskussionsforum? Anledningen att jag undrar är ju för att det händer titt som tätt. Kroon blev väl avstängd ganska länge va? Blev ÅS det nu?
Men,jag kan garantera dig att om jag som amatör skulle komma ut med en häst som såg som dom gjorde,ja då blev det 5 dagars avstängning och veterinär intyg.
Och törs man inte som veterinär gå in och stryka en halt häst,så säger jag byt jobb.Travet har fått så mycket skit på sista tiden,så jag mådde dåligt av att se eländet med tanke på alla som inte kan trav satt och tittade på elitloppet.
Jag kan höra hur det pratas i stugorna "jaja i travet får man minsann starta halta hästar".Veterinären ska stryka en häst som är halt vare sig det är elitloppet eller ett punkt 21lopp det är en del av deras jobb.
Tänker man bara så förstår man att pengar är makt, makt går före t.o.m. dagens lagstiftning, och Jordbruktsverkets lagstiftning är helt befängt när det gäller djurets enskilda välmående.[/B]
Tänker man bara så förstår man att pengar är makt, makt går före t.o.m. dagens lagstiftning, och Jordbruktsverkets lagstiftning är helt befängt när det gäller djurets enskilda välmående.
Vi kan även belysa resultatet inom självaste travsporten och där nu plötsligt dom stängda dörrarna börjar öppnas..
http://www.aftonbladet.se/trav365/article5318512.ab
Travet är en stor soppa för dagen och den granskning som för dagen sker är inte en dag för tidig,, inte för tränarna eller för spelarna men för djurskyddet!!
Vem flyttades? Lars Audell var banveterinär i söndags och såvitt jag vet har han varit banveterinär på Solvalla de senaste åren.
Om jag nu "för en gångs skull" har lyckats följa fakta
Näää tyvärr, inte denna gången heller..
Precis vad jag tänkte!Trodde jag missat något.
Tänker man efter så visar det sig oxå att man ofta missat ngt.