Svanstedt åtalad

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rammstein
  • Startdatum Startdatum
Sv: Svanstedt åtalad

Och var i hela fridens namn hittar du fakta i videon jag länkade till?

Jo det användes något som förefaller vara en grisfösare eller liknande apparat i den. Men det finns ju egentligen ingen koppling alls till travsporten utan jag lade in den för att jag ville fråga om det var en grisfösare som man såg i videon.

Nu har vi fått informationen här att det förefaller vara en grisfösare i videon. Vi har också fått informationen att en person har testat EN grisfösare och lämnat uppgiften att han upplevde det som obehagligt snarare än smärtsamt.

Ingetdera är några fakta i målet. Vare sig det ena eller det andra. Vi VET inte om det har använts grisfösare, vi vet inte i sådant fall i vilken utsträckning eller i vilka situationer eller syften, vi vet inte vilken strömstyrka/effekt den använda grisfösaren i sådant fall hade och vi vet egentligen ingenting. Alltså har vi endast spekulationer i de delarna, inga fakta alls faktiskt.

Dessutom har väl de som har kommenterat videon jag länkat till uttryckt sin avsky inför den? Betvivlar att det finns någon som tycker att det var rätt agerande i den videon faktiskt... så försökt för sjutton inte att få det att framstå som att du är den enda som bryr dig om djurens väl och ve, det blir tröttsamt och trist och skapligt irriterande med tiden. Så självgod kan du väl ändå inte vara att du tror att du är den enda som bryr dig om djurskydd?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 018
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 384
Utrustning Och så ännu en bett-tråd :angel: Har en äldre häst (23) i vårt stall som har varit före detta fälttävlanshäst. Hon har det problemet att...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Suskiv
·
Ridning Jag har ett ticks som gör att jag öppnar upp händerna och då tappar jag tyglarna vid minsta motstånd (om hästen letar sig neråt eller...
Svar
13
· Visningar
4 279
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur