Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Nu har jag inte den rollen men jag tror inte att den funkar så att de blev som kärlekspar. Dvs dör den ena så dör den andra också. Möjligen mer som tvillingar. Just för att det är en kraftfull historia att para ihop två och om det vill sig illa så blir det som det blev nu. Då hade balansen varit ännu skevare

Det var ju därför jag undrade först om det verkligen var en god roll 😅

Jag tycker ändå vi bör fokusera på snurrfian framför bollen idag. Jag känner mig inte jättesugen på att ge mig på bollen igen faktiskt. 😅
Agree on that - plus att det bör finnas två till.
Jag skulle vilja fundera lite mer på vilka de kan vara. Jag tror ju fortfarande att Niyama kan vara en av dem. Pga skicklig och även pga Habinas röst på henne om hon var fårulv.

Mina tankar har väl inte ändrats så mycket från igår. Känns trist att det kändes som att vi var något på spåret igår och sedan magplask med med två goda döda istället. Idag har det väl inte varit så mycket att ta på.

Jag har ju knappt någon erfarenhet, men jag kan inte få ihop det att bollen__ skulle vara god, i och med att hon gjorde som hon gjorde igår. Jag får inte ihop hur det skulle gynna goda sidan helt enkelt.

Angående snurrfian, har jag misstänkt henne som ulv sedan förrförra röstningen, dels på grund av inlägg till mig om svag motivering som jag tyckte hon hängde upp sig på (sen kanske jag hängde upp mig tillbaka :D ), dels på grund av överanvändandet av snurr igår.

Sen har vi ju då ulv nummer tre. Jag tror heffa var/är (:D) lite ulvig någonstans med orden som kom upp hela tiden igår. (sorry heffa ) Igår var det förstår och fattar, idag är det /-tecket i var och vartannat inlägg. Eller så är jag helt på fel spår....Jag har hållit heffa åt det goda hållet och jag tycker hon har grävt och letat..... Meeeen inser också att jag kanske lätt kan bli lurad av hennes trevliga sätt och söta bild. Dock verkar ingen annan misstänka henne som ond, och därför blir jag lite osäker på mina egna funderingar.

Övriga håller jag åt goda hållet, men jag blev lite fundersam över Heffas och Artlines konversation tidigare, där "min nya Hedinn" nämnes.... Det är kanske från andra lekar, det lät nästan så, men det var i alla fall något jag reagerade på.

Jag tänker nog att min röst kommer landa på snurrfian alternativt bollen ikväll, men avvaktar lite och ser hur era andra röster landar. Vore ju icke så kul om det blir samma scenario igen.

Nej det säger jag inte alls, men när frågan kommer om man ska försöka lyncha kårulven så svarar niyama att ni istället ska börja med mig - alltså hon verkar veta att jag inte är kårulven och det borde ingen mer än ulvarna ha koll på.
Läs igen vad jag svarar på och notera att mitt svar är i två stycken, med blankrad mellan sig.

Eller kan straffet vara att det tillkommit en ulv?
Hur menar du då? Att LL har ihjäl två goda och omvandlar en god till ulv? O_o Jag får INTE ihop det. Dels eftersom 6 onda redan känns mycket, men också för att om de dessutom har en ulv som kan stoppa en lynch så ser jag det som att de är en till (eftersom den ulven sas får "två liv"). Om någon omvandlas till ulv så blir det ytterligare en ulv.

Dessutom sa väl DD att hon inte tänker omvandla någon pga traumat när hon och Q var tvillingar och Q omvandlades till ulv?
Nog för att de går under namnen evil sisters och twisted sisters osv men jag tycker ändå att vi faktiskt kan (och ska) lita på det de skriver. Deras stil är snarare att hålla inne på information/skriva i gåtor så att vi får fundera - inte att skriva en sak och mena/göra något annat.

Hur menar du då? Att LL har ihjäl två goda och omvandlar en god till ulv? O_o Jag får INTE ihop det. Dels eftersom 6 onda redan känns mycket, men också för att om de dessutom har en ulv som kan stoppa en lynch så ser jag det som att de är en till (eftersom den ulven sas får "två liv"). Om någon omvandlas till ulv så blir det ytterligare en ulv.

Dessutom sa väl DD att hon inte tänker omvandla någon pga traumat när hon och Q var tvillingar och Q omvandlades till ulv?
Nog för att de går under namnen evil sisters och twisted sisters osv men jag tycker ändå att vi faktiskt kan (och ska) lita på det de skriver. Deras stil är snarare att hålla inne på information/skriva i gåtor så att vi får fundera - inte att skriva en sak och mena/göra något annat.
/ ;):heart

Jag vet inte.... jag spånade bara lite fritt. Jag har som sagt inte så bra koll på vad som brukar ske i dessa lekar :D ...men OM det är så att Lena åkte ut på grund av att hon åkte med Q på något sätt, eller att det har att göra med bollens roll på något vis...? så skulle kanske straffet kunna vara en extra ond, och att den nya onda och de onda ska försöka hitta den själva ?

En annan tanke är att det kanske inte var bollen som skyddade sig själv, utan någon annan som skyddade bollen? Och vad är det för roll, och kan den användas ikväll? Som sagt, jag har för dålig koll på roller för att våga spekulera mer, men det var lite tankar som väcktes

Detta var kanske mest svammel och inget att tänka vidare på - något känns konstigt och jag vet inte vad (och det är ingen hint - jag vet inte vad som är konstigt - jag vet ingenting :crazy:)

Alltså, jag hade nästan släppt Harrysen men tycker att hon börjar bete sig mer och mer märkligt nu. Mycket möjligt att det är för att det är just mig hon hakat upp sig på eller för att det är pga bristande erfarenhet. Men jag får känslan av att hon verkligen vänder på vartenda gruskorn som finns för att kunna hitta något att misstänka mig för O_o
Först så är det en ordteori om att alla ulvar skulle fått ett ord där det var typ förvirrad, lurig, snurrig, skum osv. Ja, jag har säkert glömt något här. Och då var jag skum för att jag hade olika former av frasen "jag fattar inte"… vilket är en hel fras och inte ett ord. Så då borde väl den teorin falla redan där?
Idag är det tydligen att jag använder "/" för mycket och att jag skriver för många inlägg (pls tell me, NÄR har jag blivit misstänkt för att skriva för mycket tidigare? :rofl:).

Alltså. Jag fattar verkligen inte denna hang-up på mig. Men jag börjar tycka att hon beter sig mer och mer skumt. Nu kanske det är lite långsökt men jag kan ändå inte knuffa bort tanken helt om att det kanske är en kollega till Snurrfian som har något litet hopp om att en gång till styra lynchen från Snurrfian? Om det då är för att styra mot mig eller någon annan vet jag inte. Men jag får faktiskt inte ihop detta och du Harrysen börjar faktiskt kännas mer och mer ulvig för mig nu.

Det jag reagerar mest på är känslan av att "vända på varje gruskorn" för att hitta något skumt med mig. Jag verkar ju inte skrivit något skumt i teoriväg, utan typ allt mot mig handlar om hur jag uttrycker mig/mitt skrivsätt.

Det är helt okej att misstänka mig för att vara ulv. Det är helt okej att rösta på mig också. Men om det bara handlar om mitt skrivsätt/sätt att uttrycka mig på så vet jag faktiskt inte vad jag ska säga mer än att det är såhär jag skriver.

Men vad fan - hur fel kan man ha?

Då är bollen definitivt INTE skyddsombudet.
Då är jag rätt säker på att den där kårulven hade mer skills än som var rättvist
/jag är sur/

Då borde bollen vara lynchbar idag?
Men vad jag inte förstår är varför du tror att just kårulven har förmågan att stoppa lynch/skyddas från lynch? Liksom hur kom du fram till just den ulven?
Jag gissar att det är den enda som kan stoppa en lynch.

Jo snurris kan lynchas. Gärna för mig.

Jag vet ärligt talat inte längre.
Jag tycker det känns som en VÄLDIGT stark roll om en ulv kan stoppa en lynch, med 6 ulvar från början känns det extremt svårt för goda sidan att vinna.

/ ;):heart

Jag vet inte.... jag spånade bara lite fritt. Jag har som sagt inte så bra koll på vad som brukar ske i dessa lekar :D ...men OM det är så att Lena åkte ut på grund av att hon åkte med Q på något sätt, eller att det har att göra med bollens roll på något vis...? så skulle kanske straffet kunna vara en extra ond, och att den nya onda och de onda ska försöka hitta den själva ?

En annan tanke är att det kanske inte var bollen som skyddade sig själv, utan någon annan som skyddade bollen? Och vad är det för roll, och kan den användas ikväll? Som sagt, jag har för dålig koll på roller för att våga spekulera mer, men det var lite tankar som väcktes

Detta var kanske mest svammel och inget att tänka vidare på - något känns konstigt och jag vet inte vad (och det är ingen hint - jag vet inte vad som är konstigt - jag vet ingenting :crazy:)
Okej. Men då är vi ju i sitsen minus tre goda och plus en ond. I så fall står det helt plötsligt 4-5 (onda-goda) nu, om de var 6 onda från början, och så tror jag faktiskt inte att LL skulle göra.

Jag är nog mer inne på att LenaH åkte ut med Q på något sätt. Möjligen att det var kompensation till onda sidan att hon också dog. Men även det känns som en väldigt stark kompensation och enligt min erfarenhet brukar kompensationer ske "bakom kulisserna" sas. Dvs inte för allmän beskådning i tråden (som det blev nu).

Men visst är det möjligt att LenaHs död är en kompensation för att hintreglen bröts… jag är ju totalt blind för hintar så fullt möjligt att det bara är jag som inte ser/sett graden av de hintar som skrivits ut i tråden då.

Alltså, jag hade nästan släppt Harrysen men tycker att hon börjar bete sig mer och mer märkligt nu. Mycket möjligt att det är för att det är just mig hon hakat upp sig på eller för att det är pga bristande erfarenhet. Men jag får känslan av att hon verkligen vänder på vartenda gruskorn som finns för att kunna hitta något att misstänka mig för O_o
Först så är det en ordteori om att alla ulvar skulle fått ett ord där det var typ förvirrad, lurig, snurrig, skum osv. Ja, jag har säkert glömt något här. Och då var jag skum för att jag hade olika former av frasen "jag fattar inte"… vilket är en hel fras och inte ett ord. Så då borde väl den teorin falla redan där?
Idag är det tydligen att jag använder "/" för mycket och att jag skriver för många inlägg (pls tell me, NÄR har jag blivit misstänkt för att skriva för mycket tidigare? :rofl:).

Alltså. Jag fattar verkligen inte denna hang-up på mig. Men jag börjar tycka att hon beter sig mer och mer skumt. Nu kanske det är lite långsökt men jag kan ändå inte knuffa bort tanken helt om att det kanske är en kollega till Snurrfian som har något litet hopp om att en gång till styra lynchen från Snurrfian? Om det då är för att styra mot mig eller någon annan vet jag inte. Men jag får faktiskt inte ihop detta och du Harrysen börjar faktiskt kännas mer och mer ulvig för mig nu.

Det jag reagerar mest på är känslan av att "vända på varje gruskorn" för att hitta något skumt med mig. Jag verkar ju inte skrivit något skumt i teoriväg, utan typ allt mot mig handlar om hur jag uttrycker mig/mitt skrivsätt.

Det är helt okej att misstänka mig för att vara ulv. Det är helt okej att rösta på mig också. Men om det bara handlar om mitt skrivsätt/sätt att uttrycka mig på så vet jag faktiskt inte vad jag ska säga mer än att det är såhär jag skriver.

🛁

Jag håller fast vi att jag tror snurris är ond, särskilt efter Q och LenaHs död. Dock vet jag inte om de var säkra på att snurris är ond eftersom de ändrade röst, men känns som de visste nåt som starkt tyder på hennes ondska. Plus motivering från igår:
Niyama röstar på Snurrfian
Dels för att det jag kommenterar ovan är skumt, dels för att det verkar bestämt att vi ska lyncha Snurris idag så jag rättar in mig i ledet. Är Snurris inte ond är det ganska tydligt vilka som ska synas imorgon.

Niyama röstar på snurrfian

Jag har funderat över cirkus, tycker hon har kommit med en del vettiga tankar (och en del märkliga :p). Hennes röstrad kan vara till hennes fördel, särskilt rösten på snurris igår. Jag vill tro att cirkus är god och hon brukar jaga mig när hon är god, dock har jag ju påpekat det så hon skulle antagligen fortsätta jaga mig som ond också nu.

Okej. Men då är vi ju i sitsen minus tre goda och plus en ond. I så fall står det helt plötsligt 4-5 (onda-goda) nu, om de var 6 onda från början, och så tror jag faktiskt inte att LL skulle göra.

Jag är nog mer inne på att LenaH åkte ut med Q på något sätt. Möjligen att det var kompensation till onda sidan att hon också dog. Men även det känns som en väldigt stark kompensation och enligt min erfarenhet brukar kompensationer ske "bakom kulisserna" sas. Dvs inte för allmän beskådning i tråden (som det blev nu).

Men visst är det möjligt att LenaHs död är en kompensation för att hintreglen bröts… jag är ju totalt blind för hintar så fullt möjligt att det bara är jag som inte ser/sett graden av de hintar som skrivits ut i tråden då.
Nä, vi är två. Jag har inte heller sett att LenaH skulle hintat om att vara skyddsombud.

Jag håller fast vi att jag tror snurris är ond, särskilt efter Q och LenaHs död. Dock vet jag inte om de var säkra på att snurris är ond eftersom de ändrade röst, men känns som de visste nåt som starkt tyder på hennes ondska. Plus motivering från igår:

Niyama röstar på snurrfian

Jag har funderat över cirkus, tycker hon har kommit med en del vettiga tankar (och en del märkliga :p). Hennes röstrad kan vara till hennes fördel, särskilt rösten på snurris igår. Jag vill tro att cirkus är god och hon brukar jaga mig när hon är god, dock har jag ju påpekat det så hon skulle antagligen fortsätta jaga mig som ond också nu.
Anledningen, som jag uppfattat och minns det, var nåt om att ulvarna vill bli lynchade i en viss ordning. Och då Snurrfian misstänks som ulv före bollen__ så ändrade dom för att ta ut dom i en annan ordning. Tror jag.

Nä, vi är två. Jag har inte heller sett att LenaH skulle hintat om att vara skyddsombud.
Jag anade det i hennes diskussion med cirkus igår men ville inte skriva nåt innan natten utan hellre misstänka henne lite. Dock tror jag ju inte ulvarna valde henne ändå utan Q råkade dra med sig henne.

Jag är lite slutkörd i hjärnan just nu, rättat elevtexter hela dagen och sen få ett drygt klagomål från kommun angående föreningen med kort svarstid som jag har försökt formulera.

Jag vet inte vad som är kompensation och vad som är enligt rollernas funktioner och det är nog rätt omöjligt att få några svar på det innan leken är slut. För mig känns Bollen__ skum som knappt ens försvarade sig igår, det borde ju ha varit bättre att vänta med att stoppa lynchen och istället försökt försvara sig, det kändes som om ni hade kunnat ändrat er till att rösta på mig igen. Men jag tror inte att ni blir något klokare av att rösta på mig i dag heller.

Jag tycker att @cirkus beter sig märkligt, hon hänger på röständringar och gick med på det mesta som LenaH och Qitis la fram igår och i förrgår. Jag har tyckt att hon har verkat god men nu börjar jag bli tveksam.

Jag undrar också när @Artline egentligen blev god? Där har vi verkligen någon som har smygit med och är vän med alla. @heffaklumpen tycker jag däremot är åt det godare hållet, hon vrider och vänder på allt som händer i leken. @Harrysen vet jag inte var jag har, ibörjan kändes det som om hon gjorde det lätt för sig och har sen hänvisat sig till att hon är ny och inte vet vad som gället. Det skaver precis som det skavde med Habina i förra leken som hävdade att hon var ringrostig och inte hade koll på grejer.

Sen har vi @hemlig som jag knappt har märkt av i leken, vilket snarare kanske ligger på mig än henne men jag vet inte, hon smyger med, fräser ifrån när hon blir ifrågasatt och sen smyger hon vidare. Samtidigt blev hon i stort sett godförklarad i går utan att jag vet riktigt varför. Sen har vi @Niyama det skaver att hon verkar veta något om vem som har vilken roll bland ulvarna, men jag vet också att vi brukar fastna i varandra och jag är inte så säker på att hon är ulv även om hon är lurig.

Anledningen, som jag uppfattat och minns det, var nåt om att ulvarna vill bli lynchade i en viss ordning. Och då Snurrfian misstänks som ulv före bollen__ så ändrade dom för att ta ut dom i en annan ordning. Tror jag.
Ja fast det var ju så konstigt eftersom de misstänkta ulvarna verkade vilja att bollen lynchades först, som Art påpekade.

Jag tittade igenom röstlistorna tidigare idag. Om Snurrfian är ulv så känns det osannolikt att två ulvar röstade på Harrysen i andra dl. Samt att Harrysen var med och lyncha Habina.

Det borde kanske tala för att Harrysen är god? Men ulvarna kan ha pratat ihop sig för ett konstigt alibi. Sedan är det möjligt Harrysen är ond och de andra inte kände till att hon var en kollega.

Det kan verkligen vara hur som helst. Jag kommer oavsett att rösta på Snurrfian idag.

Har hållt dig som god hela leken fram tills igår med förstår inte/ fattar inte och idag med / .😊 Jag har ingen fundering över att du skriver mycket, just det för mig gör dig åt det godare hållet.

I detta inlägg går jag igenom varför jag tycker något är konstigt med att de ändrade röst. Det känns som nåt hände under pågående lynch. Som att de blev trollade under lynchen 😅
Jag tyckte Snurris agerade som en uppgiven ulv idag. Inte nån som vill bli lynchad, bara uppgiven.

Här kommer Q med förslaget att byta, efter att bollen faktiskt börjat agera märkligt.

LenaH hakar på direkt.

Art kommer med en rimlig invändning. Om Q och LenaH på riktigt tror att ordningen är viktig för ulvarna (och att både bollen och Snurris är ulvar), varför vill de då lyncha bollen som ser ut att vilja bli lynchad?

De konstaterat att art har en bra point och att de hinner ändra tillbaka. Men de ändrar aldrig tillbaka trots att bollen fortsätter med sin grej. Varför?

Jag reagerade ju på Q och LenaH efter dl en annan dag när de diskuterade mig bl.a. Det är nåt konstigt med dessa två. Tvillingar är ju möjligt, men dels hade de ju kunnat ta det där snacket privat då och dels framstår ju inte agerandet idag som att det har ett gott syfte? Tvillingar som inte får prata privat är väl också möjligt i denna lek, men varför skulle de tycka likadant? Jag undrar fortfarande om en är god och en ond som försöker bonda med en god.

Oavsett om bollen är god eller ond så påstod Q och LenaH att de tror hon är ond. De noterar att hon verkar vilja vara skum. Varför väljer man att lyncha en man tror är ond och som man tror vill bli lynchad, om man tror ordningen är viktig?

DL 4
18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__
Ingen lynchas (bollen__ hade flest röster)

Efter dagens röstning ser Art och cirkus godast ut. Snurris ondast. Sen har ingenting övertygat mig om hemligs godhet. LenaH och Q är ju märkliga, och om en är ond av dem tror jag på LenaH. Av icke nämnda kan vem som helst vara ond.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar