Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Ah, ni tänker så. Nä, det är sant. Jag tror dock att rollen Studievägledare är en roll på en levande spelare för annars stämmer ju inte 10-6 fördelningen i rollistan. Men det är sant att studievägledaren ändå kan ha någon form av kontakt med döda goda spelare :up:
Fast ingen har påstått att studievägledaren inte är levande?

Jag vet vilka roller som finns men jag tror de som är i denna lek är annorlunda i många stycken
Ja det tror jag också.
Tror du att en av ulvarna har så avgörande förmågor när de var så många från början?
Vilken roll tänker du på då i den hör leken?
Inte vet jag, du själv verkar ju tro att kårulven har det?
Varför tror du att det INTE finns en ängelliknande roll? Vad tror du hände natten när ingen dog?
Varför tror du att både LenaH och q dog inatt? Q drog med sig LenaH är ju tydligt, men vad hände?
Jag har väl aldrig skrivit att jag inte tror att det finns en ängelliknande roll? Vart har du fått det ifrån? Ingen aning om vad som hände men har listat flera möjligheter.

Jag har ju skrivit min gissning. Att de var kärlekspar och att Q käkades och drog med sig LenaH, men det kan ju vara vad som helst inkl helt nya grejer.

Fast ingen har påstått att studievägledaren inte är levande?
När god lya kom upp så tänkte jag automatiskt att de som är i goda lyan är spelare som är döda. Sedan kom studievägledaren in och då tänkte jag att den i så fall är del av den goda lyan/är den goda lyan - dvs död spelare. Men det kanske bara var jag som läste in för mycket/misstolkade vad ni menade.

Röstlista DL5 kl 21.30
14.33 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
17:15 hemlig röstar på bollen__
19:31 Niyama röstar på Snurrfian
20:06 fio röstar på Snurrfian
20:10 Harrysen röstar på Snurrfian
20:30 cirkus röstar på Snurrfian
20:32 Artline röstar på Snurrfian

Snurrfian 6
bollen__ 1

När god lya kom upp så tänkte jag automatiskt att de som är i goda lyan är spelare som är döda. Sedan kom studievägledaren in och då tänkte jag att den i så fall är del av den goda lyan/är den goda lyan - dvs död spelare. Men det kanske bara var jag som läste in för mycket/misstolkade vad ni menade.
Studievägledaren låter som nån form av medium. Dvs en levande spelare som har kontakt med döda. Eller möjligtvis spökväckare, en levande spelare som kan göra en död till spöke.

Jag kan byta till Snurrfian om folk är mer säkra på henne. Precis som jag tänker så verkar flera tro att bägge är onda.
Jag tycker det är konstigt att hon (bollen__) skrev sina konstiga inlägg om hon vore god.

Jag tänker att det kan ju finnas flera anledningar till det. Precis som det kan finnas flera anledningar till varför Q och LenaH plötsligt blev så samstämda igår och ändrade sina röster tex. Men det gjorde inte dom onda, så varför skulle jag vara ond pga detta?
Och när blev du god egentligen? Känner jag? Känns ju sisådär med ole dole doff om det ändå verkar som att de flesta är hyfsat övertygad om att Snurrfian är ond.
Jag tänker inte köra ole dole doff. Men jag tänker inte heller rösta på Snurrfian även om jag faktiskt ser och håller med vad tex cirkus och Niyama fört fram där.
Men ifall jag dör så vill jag hellre ha röstat på nästa jag tycker är skum. Så det finns kvar för eftervärlden.
Jag tycker att det är nått lurt med hemlig som jag upplever har flutit med lite och dessutom skriver (jag tog inte med det citatet) att det var ole dole doff mellan mig och Snurrfian. Det skaver.
bollen__ röstar på hemlig

Röstlista DL5 kl 21.30
20:53 bollen__ röstar på hemlig

Snurrfian 6
bollen__ 1
hemlig 1

Jag inser ju att jag kommer bli lynchad idag om ni inte inser att ni borde lyncha någon annan, jag tycker att det är märkligt att Cirkus har blivit så tydligt godförklarad tillsammans med Artline, något känns riktigt skumt i det. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en ulvig Cirkus som har lyckats räknat ut något om statestikrollen och därmed kunnat rösta så att Q har godförklarat henne. Det kan också vara så att Cirkus är fårulv, något som hon har påpekat flera gånger att olika ulvar skulle kunna vara, och därmed kunna röstat så att hon ser god ut i leken men sen röstat på annat på sidan av. Jag känner mig otroligt glad över att jag slapp statestikrollen, matte gör mig fullständigt snurrig men det är något i hela den grejen som skaver- det borde inte vara riktigt så enkelt som Q ville göra sken av.

Snurrfian röstar på Cirkus utifrån att jag tror att hon är en ulv som blev godförklarad av Q tack vare att hon är fårulv som hon har försökt sätta på många andra roller i den här leken.

Studievägledaren låter som nån form av medium. Dvs en levande spelare som har kontakt med döda. Eller möjligtvis spökväckare, en levande spelare som kan göra en död till spöke.
Ja, det håller jag med om. Var nog bara jag som reagerade på ”god lya” och inte fick ihop det pga det.

Röstlista DL5 kl 21.30
21:00 Snurrfian röstar på cirkus

Snurrfian 6
bollen__ 1
hemlig 1
cirkus 1

Jag kan absolut ändra till Snurr om det känns bättre @cirkus men det känns ju inte som att det borde göra någon skillnad för resultatet? Om det inte sker saker vi inte ser och vet om förstås.

God kväll och hoppas ni uppskattat dagens kurs och upplägget med CASE-metodik. Trots att det var ett nytt arbetssätt för vissa av er upplevde vi att alla kunde bidra med många intressanta tankar under gruppdiskussionerna.

Vi hoppas verkligen att kursen har hjälpt klargöra för alla de som spekulerat kring det under lekens gång att omvandlingar aldrig kommer förekomma under universitetsledningens regi. Vi hörde också en del tankar kring om vissa av diskussionsfrågorna var kuggfrågor som försökte lura er eller innehöll dolda meddelande. Vi vill försäkra om att så självklart ej är fallet. Alla våra kurser är för att underlätta för er i er roll som ulvleksdeltagare och vi från universitetsledningen vill inte annat än att alla ska klara alla kurser. Vi ser det också som viktigt att vi i universitetsledningen har så lite inflytande som möjligt i det sociala mellan er som går terminen. Att lämna det till anställda och studenter att i största möjliga mån själva reda ut detta är något vi ser som viktigt för gruppdynamiken och er utveckling som deltagare.

Dock var det en student som tyvärr inte deltog på ett sådant sätt under gruppdiskussionerna att hon kan få godkänt på kursen. Under gruppdiskussionen verkade personen ifråga stundvis totalt ointresserade av diskutera den aktuella frågan och verkade istället lägga mer tid på någon typ av skämt som åtminstone majoriteten av gruppen inte förstod. Vi har delgett student varför den inte kunde godkännas och kommer i sedvanlig ordning erbjuda komplettering inför nästa termin. Er andra hoppas vi se punktligt som vanligt för morgondagens upprop. Vi kommer då starta kursen "Så skulle en ulv aldrig göra; dubbel- och trippelbluffar". Uppropet är i sedvanlig ordning klockan 0830 (prick).

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Ni lynchade Snurrfian som var sårulven

NattDL: 8.30

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Lynchas: Hedinn Dårulv
- Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
Inget käk

DL 4

18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__
Ingen lynchas (bollen__ hade flest röster)
Under natten dog LenaH Skyddsombud
- Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
Under natten käkades qitis Statistikstudent -
Gillar att göra om allt i procent.

Röstlista DL 5
21:00 Snurrfian röstar på cirkus

Lynchas Surrfian
Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Uppdaterar min lilla lista:
bollen__: (efterhandsröst: Q1) - cirkus - Artline - Snurrfian - hemlig
cirkus: Elo - qitis2 - Hedinn - Snurrfian - Snurrfian
Artline: hemlig - (hemlig) Habina - Hedinn - Snurrfian - Snurrfian
Harrysen: heffaklumpen - (bollen__) Habina - LenaH - bollen__ - Snurrfian
fio: qitis1 - cirkus - (efterhandsröst: Q2) - bollen__ - Snurrfian
heffaklumpen: LenaH - hemlig - fio - (Snurrfian) bollen__ - Snurrfian
hemlig: Elo - Niyama - Hedinn - bollen__ - bollen__
Niyama: Habina - (hemlig) Habina - LenaH - Snurrfian - Snurrfian

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar