Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Fast om hon vore god kunde hon ju väntat med det till idag. Jag har inte heller sett några inlägg från bollen som på något sett ser ut som en missförstådd god? Hon talar inte för sin sak om jag säger så.
Men hur skulle hon vetat att hon levde idag?
Jag säger inte att jag vet att hon är god men jag har bara så svårt att tro att onda skulle ha en så kraftfull gåva.
Jag tror hon körde hela registret för att verkligen bli lynchad. Kanske för att dra fram ulvar som ville rädda sin kompis. Varav du då är en av de möjliga...så nu misstänker jag dig IGEN.

Jag tror att DL2 säger mest

Innan rösterna på Habina rasslade in så tror jag att lyan satt lugnt som fasen i båten
Snurrfian och Hedinn röstar på qitis
Habina röstar på Niyama (om det nu inte är en fårulvs alibiröst men jag låtsas att det inte är så)

Om ingen ulv ändrade till Habina och det tror jag inte de gjorde så borde lyan kunna vara fio, hemlig och Heffa

Lägger vi ihop detta med DL4 där bollen inte rök så dyker fio, hemlig och heffa upp igen ihop med Harrysen som möjliga räddare av sin polare Snurrfian.

Så fio, heffa, hemlig i den ordningen.

Fråga från LL:
Jag har fått önskemål om att snabba upp leken lite. Om alla (som fortfarande lever) är med på det så är jag öppen för att klämma in två speldygn per dygn. Det skulle i så fall innebära en dagDL någon gång under eftermiddagen (ni kan föreslå passande tider), nattDL ett par timmar efter det, och ytterligare en dagDL vid 21.30 som vanligt. Skulle det funka för er? Ni kan svara här eller i PM.
(Det är naturligtvis inget krav att man kan vara inne precis vid DL, men alla måste ju ha en rimlig chans att hinna lägga en underbyggd röst, och de som har val att göra vill väl kunna titta in mellan dagDL och nattDL. Är det någon som inte kan så fortsätter vi naturligtvis med de vanliga tiderna.)

Men hur skulle hon vetat att hon levde idag?
Jag säger inte att jag vet att hon är god men jag har bara så svårt att tro att onda skulle ha en så kraftfull gåva.
Jag tror hon körde hela registret för att verkligen bli lynchad. Kanske för att dra fram ulvar som ville rädda sin kompis. Varav du då är en av de möjliga...så nu misstänker jag dig IGEN.

Så du tror att ulvarna skulle käka den som var mest misstänkt som ulv jämte snurrfian? Det tror inte jag.

Alltså ja okey jag är ulv får jag dö nu snälla 🤣

Nej det är jag faktiskt inte men jag har inget emot att ni testar på mig. Ingen god har ju blivit lynchad än så det blir ju spännande att se vad som händer. 😁

Jag tror hon ville bli lynchad för att just kunna stoppa lynchen. Frågan är varför?

Jag har fortfarande så svårt att tro att onda sidan har en så kraftfull roll när de är så många.
Fast onda sidan kanske inte är så kraftfull i övrigt? Det har ju inte gått jättebra för dem.

Det upplevde dock inte jag? Min uppfattning var att det var Q och Lena som bestämde sig för att jag plötsligt behövde lynchas först för att jag var ond och då skulle de ändra ordningen? Vem vet ens vilken ordning som är rätt? Och varför skulle jag ens vara ond? Men ja, vi kan ju fråga ulvarna när leken är slut om de styrde mot mig och av vilken anledning.
Jag upplevde att du ville bli lynchad, eller möjligen att du inte brydde dig bara och roade dig.

Fråga från LL:
Jag har fått önskemål om att snabba upp leken lite. Om alla (som fortfarande lever) är med på det så är jag öppen för att klämma in två speldygn per dygn. Det skulle i så fall innebära en dagDL någon gång under eftermiddagen (ni kan föreslå passande tider), nattDL ett par timmar efter det, och ytterligare en dagDL vid 21.30 som vanligt. Skulle det funka för er? Ni kan svara här eller i PM.
(Det är naturligtvis inget krav att man kan vara inne precis vid DL, men alla måste ju ha en rimlig chans att hinna lägga en underbyggd röst, och de som har val att göra vill väl kunna titta in mellan dagDL och nattDL. Är det någon som inte kan så fortsätter vi naturligtvis med de vanliga tiderna.)
Går bra för mig!

(obs är faktiskt inte jag som önskat detta trots att jag tyckte det gick långsamt igår 😅)

Så du tror att ulvarna skulle käka den som var mest misstänkt som ulv jämte snurrfian? Det tror inte jag.
Just det där är konstigt med cirkus resonemang. Dessutom förhindrade hon ju att en ulv lynchades igår, om hon nu spelade skum/lurig medvetet som god.

Jag skrev att vi inte vet om det finns en ängel. Jag vet inte varför det inte blev käk inatt, men kan tänka mig fler orsaker än skydd av ängel: välsignad, paket med beskydd, ulv med skydd osv.

Jag vet vilka roller som finns men jag tror de som är i denna lek är annorlunda i många stycken

Tror du att en av ulvarna har så avgörande förmågor när de var så många från början?
Vilken roll tänker du på då i den hör leken?

Varför tror du att det INTE finns en ängelliknande roll? Vad tror du hände natten när ingen dog?
Varför tror du att både LenaH och q dog inatt? Q drog med sig LenaH är ju tydligt, men vad hände?

Ja det tror jag också.

Inte vet jag, du själv verkar ju tro att kårulven har det?

Jag har väl aldrig skrivit att jag inte tror att det finns en ängelliknande roll? Vart har du fått det ifrån? Ingen aning om vad som hände men har listat flera möjligheter.

Jag har ju skrivit min gissning. Att de var kärlekspar och att Q käkades och drog med sig LenaH, men det kan ju vara vad som helst inkl helt nya grejer.
Svarade du nåt på det här @cirkus ? I tisdags förtydligade jag att jag inte vet om det finns nån ängelliknande roll och sen igår påstår du igen att jag inte tror det finns. Och ditt fiskande efter vad jag tror hände natten där ingen dog är skumt. Tror ju du är god men vissa saker du skriver är konstiga så jag tvekar ibland.

Svarade du nåt på det här @cirkus ? I tisdags förtydligade jag att jag inte vet om det finns nån ängelliknande roll och sen igår påstår du igen att jag inte tror det finns. Och ditt fiskande efter vad jag tror hände natten där ingen dog är skumt. Tror ju du är god men vissa saker du skriver är konstiga så jag tvekar ibland.
Jag tycker du ger väldigt vaga svar på allt och det tycker jag är märkligt. Du vet inte hit och du vet inte dit. Enda gången du tycks veta är att du inte vet.

Och jo, du har skrivit att du inte tror att det finns en ängel. Orkar bara inte leta upp det nu.

Jag tror inte att q och Lena var kärlekspar. Jag vet inte hur det skulle gått till i så fall. Ganska säker på att det inte var mamman, den rollen vill att alla ska ha en kompis. Notera ALLA i så fall finns flera kärlekspar

Fråga från LL:
Det går bra för mig med!

Tycker också att detta är intressant. Snurrfian fick 6/8 möjliga röster (vi var 9 som röstade men eftersom Snurr inte fick rösta på sig själv så kan hon få max 8 röster).

Det borde vara 2 ulvar kvar nu. De enda som inte röstar på Snurrfian (förutom hon själv) är hemlig och bollen__.

Är det så "enkelt" som att ulvarna outade sig här? (Läs: hemlig och bollen__ är de sista ulvarna)

Jag känner absolut att bollen__ och hemlig är de jag vill titta närmare på imorgon (om jag lever då).

Jag tror faktiskt inte att cirkus är ulv pga hennes röstrad. Hon har röstat på bekräftade ulvar 4/5 lyncher varav två av lyncherna (Elo + Hedinn) var hon tidig med att rösta och la upp ulven antingen för lottning eller i ledning. Är hon ulv så är det ett högt spel. cirkus röstade visserligen på Q2 men har förklarat det med att det var mycket IRL och jag har läst röstmotiveringen några gånger till och tolkar faktiskt den som att hon var frustrerad och behövde rösta och då blev det Q. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre, men jag tycker helt enkelt att cirkus röstrad talar lite för mycket till hennes fördel för att jag ska se henne som ulv. Hon är i alla fall långt ifrån min nr1 misstänkta.
Låter bara konstigt om hemlig skulle vara så tydlig? Hon har ju snappat upp under dagen att flera skulle rösta på snurrfian och lättast borde väl ha varit att glida med?

God morgon och hoppas ni alla är ordentligt utvilade till den mest intensiva dagen under terminen, då dagen innehåller två kurser! Vi kommer som nämndes igår börja med "Så skulle en ulv aldrig göra; dubbel- och trippelbluffar". Efter att ha ägnat gårdagen åt CASE-metodik kommer vi idag återgå till mer traditionell katederundervisning. Kurslitteratur för dagens första kurs är "33 historiska bluffar" av Daniel Rydén.

Under dagen kommer ni sedan få lyssna på tre stycken föreläsningar, först "Så skulle en ulv aldrig göra, ett populärt mantra från ulvar som just gjort så", sen "Ny eller gammal spelare, vem är egentligen mest troligt att de gör så som ulvar aldrig gör" och avslutningsvis "Dubbel-, trippel- och kvadrupelbluffar, hur man hittar dem utan att driva sig själv till vansinne". Vi hoppas verkligen ni tar chansen och går på alla tre då de hålls av mycket rutinerade ulvleksdeltagare som har mycket erfarenhet i ämnet. Som avslutning på kursen kommer ni få skriva en tentamen med kortsvarsfrågor, där ni kommer få se olika konversationer tagna ur ulvlekar och sedan ska placera ut rätt roll på rätt deltagare och argumentera för varför ni tror de har den rollen utifrån det ni lärt er under dagens föreläsningar. Vänligen notera att denna tentamen ligger tidigare på dagen än vanligt då det går en kvällskurs också idag!

Avslutningsvis måste vi återigen meddela att vi har en avhoppare från kursen. Den här gången är det en av de anställda som valt att lämna oss, med motiveringen att till skillnad från vad vi brukar höra så upplever hon att terminen haft ett lägre tempo än väntat, och att hon därför lämnar universitetet för en ny tjänst där hon upplever att hennes kompetens kommer utnyttjas bättre. Vi från universitetsledningen är såklart mycket ledsna över att behöva säga adjö, men önskar henne lycka till i hennes nya roll!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Under natten käkas Niyama, som var studievägledare

DagDL: 17.00 (Notera annan DL än tidigare!)

Ang. de ändrade DL-tiderna:
Jag saknar fortfarande bekräftelse från ett par spelare. Om jag inte hör av dessa i rimlig tid innan nya dagDL kommer jag ändra tillbaka tiderna så att ingen riskerar att missa att rösta på grund av sen info från LL.

Jag somnade vid läggning av ungarna igår, så ni vet varför jag inte kom online mer igår kväll 😴
Nu är det jobb och sen åka/köra bil ett tag, så kommer dröja ytterligare lite.

Låter bara konstigt om hemlig skulle vara så tydlig? Hon har ju snappat upp under dagen att flera skulle rösta på snurrfian och lättast borde väl ha varit att glida med?
Nej det tror inte jag.

Med avseende på DL2 och DL4 så tror jag att kvarvarande ulvar är fio och heffa.

• Haha
Reactions: fio

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar