Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Känns lite obehagligt att de som inte röstat på Snurr är de andra som varit till diskussion av de jag håller för goda.

Nåt skaver

Fast jag fattar inte varför du tror bollen är god som betedde sig som en 3 åring i går? Det är ju knappast normalt för bollen.
Hemlig tycker jag är jättesvår hon kan lika gärna vara god som ond i hennes spel. Fast jag tycker den där första rösten på bollen idag kändes lite skum.

Röstlista DL 5
14.33 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
17:15 hemlig röstar på bollen__
19:31 Niyama röstar på Snurrfian
20:06 fio röstar på Snurrfian
20:10 Harrysen röstar på Snurrfian
20:30 cirkus röstar på Snurrfian
20:32 Artline röstar på Snurrfian
20:53 bollen__ röstar på hemlig
21:00 Snurrfian röstar på cirkus

Lynchas Surrfian
Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.
Tycker också att detta är intressant. Snurrfian fick 6/8 möjliga röster (vi var 9 som röstade men eftersom Snurr inte fick rösta på sig själv så kan hon få max 8 röster).

Det borde vara 2 ulvar kvar nu. De enda som inte röstar på Snurrfian (förutom hon själv) är hemlig och bollen__.

Är det så "enkelt" som att ulvarna outade sig här? (Läs: hemlig och bollen__ är de sista ulvarna)

Jag känner absolut att bollen__ och hemlig är de jag vill titta närmare på imorgon (om jag lever då).

Jag tror faktiskt inte att cirkus är ulv pga hennes röstrad. Hon har röstat på bekräftade ulvar 4/5 lyncher varav två av lyncherna (Elo + Hedinn) var hon tidig med att rösta och la upp ulven antingen för lottning eller i ledning. Är hon ulv så är det ett högt spel. cirkus röstade visserligen på Q2 men har förklarat det med att det var mycket IRL och jag har läst röstmotiveringen några gånger till och tolkar faktiskt den som att hon var frustrerad och behövde rösta och då blev det Q. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre, men jag tycker helt enkelt att cirkus röstrad talar lite för mycket till hennes fördel för att jag ska se henne som ulv. Hon är i alla fall långt ifrån min nr1 misstänkta.

Fast jag fattar inte varför du tror bollen är god som betedde sig som en 3 åring i går? Det är ju knappast normalt för bollen.
Hemlig tycker jag är jättesvår hon kan lika gärna vara god som ond i hennes spel. Fast jag tycker den där första rösten på bollen idag kändes lite skum.
Jag tror hon ville bli lynchad för att just kunna stoppa lynchen. Frågan är varför?

Jag har fortfarande så svårt att tro att onda sidan har en så kraftfull roll när de är så många.

Jag tror hon ville bli lynchad för att just kunna stoppa lynchen. Frågan är varför?

Jag har fortfarande så svårt att tro att onda sidan har en så kraftfull roll när de är så många.

Fast om hon vore god kunde hon ju väntat med det till idag. Jag har inte heller sett några inlägg från bollen som på något sett ser ut som en missförstådd god? Hon talar inte för sin sak om jag säger så.

Jag tror faktiskt inte att cirkus är ulv pga hennes röstrad. Hon har röstat på bekräftade ulvar 4/5 lyncher varav två av lyncherna (Elo + Hedinn) var hon tidig med att rösta och la upp ulven antingen för lottning eller i ledning. Är hon ulv så är det ett högt spel. cirkus röstade visserligen på Q2 men har förklarat det med att det var mycket IRL och jag har läst röstmotiveringen några gånger till och tolkar faktiskt den som att hon var frustrerad och behövde rösta och då blev det Q. Jag vet inte hur jag ska förklara bättre, men jag tycker helt enkelt att cirkus röstrad talar lite för mycket till hennes fördel för att jag ska se henne som ulv. Hon är i alla fall långt ifrån min nr1 misstänkta.
Fast nu blir jag nojig igen 🤦🏽‍♀️ Det SKULLE KUNNA vara ett högt spel…

Niyama borde ju också vara god enligt samma teorier som cirkus i så fall. Hon har också röstat 4/5 gånger på bekräftat onda.

Även Artline borde vara god enligt den teorin för hon har också röstat 4/5 gånger på onda.

Det är något som jag inte riktigt får ihop i mitt huvud men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Tänk om ni alla har lurat mig och sitter i lyan och skrattar? :arghh:

Edit: stavade fel på lurat

Fast nu blir jag nojig igen 🤦🏽‍♀️ Det SKULLE KUNNA vara ett högt spel…

Niyama borde ju också vara god enligt samma teorier som cirkus i så fall. Hon har också röstat 4/5 gånger på bekräftat onda.

Även Artline borde vara god enligt den teorin för hon har också röstat 4/5 gånger på onda.

Det är något som jag inte riktigt får ihop i mitt huvud men jag kan inte sätta fingret på vad det är. Tänk om ni alla har lutar mig och sitter i lyan och skrattar? :arghh:

Du kanske sitter i lyan utan att veta om det 😅

Hade missat lite färg på Surrfian.

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Lynchas: Hedinn Dårulv
- Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
Inget käk

DL 4

18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__
Ingen lynchas (bollen__ hade flest röster)
Under natten dog LenaH Skyddsombud
- Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
Under natten käkades qitis Statistikstudent -
Gillar att göra om allt i procent.

Röstlista DL 5
14.33 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
17:15 hemlig röstar på bollen__
19:31 Niyama röstar på Snurrfian
20:06 fio röstar på Snurrfian
20:10 Harrysen röstar på Snurrfian
20:30 cirkus röstar på Snurrfian
20:32 Artline röstar på Snurrfian
20:53 bollen__ röstar på hemlig
21:00 Snurrfian röstar på cirkus

Lynchas Surrfian
Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Ja fast det var ju så konstigt eftersom de misstänkta ulvarna verkade vilja att bollen lynchades först, som Art påpekade.
Det upplevde dock inte jag? Min uppfattning var att det var Q och Lena som bestämde sig för att jag plötsligt behövde lynchas först för att jag var ond och då skulle de ändra ordningen? Vem vet ens vilken ordning som är rätt? Och varför skulle jag ens vara ond? Men ja, vi kan ju fråga ulvarna när leken är slut om de styrde mot mig och av vilken anledning.

Jag är rädd att folk bara glider med. Tex @Artline är en som lurat brallorna av mig mer än en gång. @Harrysen är jag oxå lite osäker på.

Skulle mkt väl kunna se @Artline som den där gamle kårulven. Sådär klok och sansad och aldrig höjer rösten.
När blev art god liksom?

Det är ju skumt om ulvarna utmärkte sig så genom uddaröster. Eller så kanske dom inte får rösta på varandra 🤷‍♀️

Gaah

Det är ju skumt om ulvarna utmärkte sig så genom uddaröster. Eller så kanske dom inte får rösta på varandra 🤷‍♀️
Denna tanken slog mig också precis. Kollade på BSFs lista och hittills med 4 ulvar ute (av troligen 6) så är det ingen ulv som alibiröstat på någon annan ulv. Genom hela leken.

Det skulle kunna vara anledningen.
Eller så är det för att vi inte sitter på hela facit ännu och att de därmed finns men är oupptäckta.

Och nu blir jag nojig för att det är du som försöker så ett frö och få mig att börja jämföra röstlistor och kolla ännu mer på vilka som röstat/inte röstat på ulvar

Nej nej, är inte alls ulvleksparanoid inte :angel: :banghead:

Jag är rädd att folk bara glider med. Tex @Artline är en som lurat brallorna av mig mer än en gång. @Harrysen är jag oxå lite osäker på.

Skulle mkt väl kunna se @Artline som den där gamle kårulven. Sådär klok och sansad och aldrig höjer rösten.
När blev art god liksom?

Gaah
Då borde väl ingen ulv röstat på en ulv? Och Hedinn har röstat på Snurrfian så de får nog rösta på varandra

Denna tanken slog mig också precis. Kollade på BSFs lista och hittills med 4 ulvar ute (av troligen 6) så är det ingen ulv som alibiröstat på någon annan ulv. Genom hela leken.

Det skulle kunna vara anledningen.
Eller så är det för att vi inte sitter på hela facit ännu och att de därmed finns men är oupptäckta.

Och nu blir jag nojig för att det är du som försöker så ett frö och få mig att börja jämföra röstlistor och kolla ännu mer på vilka som röstat/inte röstat på ulvar

Nej nej, är inte alls ulvleksparanoid inte :angel: :banghead:
Jo men Hedinn röstade väl på Snurrfian? Jag kollade nyss

Jag har också funderat på om ulvarna inte får rösta på varandra. En teori är att Hedinn och snurr inte var i lyan ihop när Hedinn röstade på snurr.

Samt att bollen kom in i lyan efter att hon inte lynchades. Men det känns extremt långsökt.

Ja men hon är död oxå 🤣
Det är sant. Attans att jag inte röstade på Snurr då så hade ni sluppit fundera över vilken sida jag spelar på 😂 antingen hade jag varit död eller god? 🤷‍♀️
Men det gick ju bra att rösta på hemlig och jag misstänker ju att hon är ulv. Jag verkar ju vara vid liv ännu 😅

Tror nog den teorin faller faktiskt.

Jag funderar på om lynchen där bollen inte gick åt kan ha haft ett gäng ulvar som räddade sin kompis Snurrfian ändå?
Vi vet ju att q och LenaH var goda och att lyan plötslligt såg sin chans att rädda snurris.
Jag tänker på de fyra sista rösterna, heffa, fio, Harrysen och hemlig
Om bollen är god är jag rätt säker på att minst en ulv finns bland de fyra.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar