Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Jag blir inte riktigt klok på bollen. Rimligtvis så borde hon vara ond pågrund av att hon var skum igår och att ingen god roll verkar vara borgmästaren.

Men förutom bollen och Snurrfian så är nog ändå min huvudmisstänka hemlig. Att hemlig lägger en rätt tidig röst på bollen gör mig nojig att bollen trots allt är god (trots att borde vara osannolikt?) Och att hemlig hoppas att bollen ska ryka istället för Snurrfian.

.
DL 4
18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__

Snurrfian 4
qitis 1
bollen__ 6

@Madalitso
OM bollen är god så tror jag att de kvarvarande ulvarna röstade på bollen.

Men troligen är bollen ond och vettigaste är nog att syna henne imorgon för visst har vi råd att råka lyncha en god?

Fast i denna lek vet man aldrig vad som kan hända.

Vet du nåt jag inte vet? Blev de utröstade i rätt ordning?
Om teorin är att de måste röstas ut i rätt ordning för att kunna dö så är det väl så? Men jag tycker det låter osannolikt och förstår inte vad det skulle kunna ha för betydelse i vilken ordning de åker ut.

Det rimligaste är väl ändå att bollen studsade fram igår och drog till sig uppmärksamhet för att hennes roll på något vis skyddar?

Jag tittade igenom röstlistorna tidigare idag. Om Snurrfian är ulv så känns det osannolikt att två ulvar röstade på Harrysen i andra dl. Samt att Harrysen var med och lyncha Habina.

Det borde kanske tala för att Harrysen är god? Men ulvarna kan ha pratat ihop sig för ett konstigt alibi. Sedan är det möjligt Harrysen är ond och de andra inte kände till att hon var en kollega.

Det kan verkligen vara hur som helst. Jag kommer oavsett att rösta på Snurrfian idag.
Ja, där har du faktiskt en poäng. Fast samtidigt… för några lekar sedan röstade 3/4 av mina kollegor på samma person i DL1 så helt omöjligt är det väl inte att 2/6 ulvar röstar på samma.

Sen har vi ju också scenariot av att någon av dem kanske inte heller kände till varandra… i så fall kan de omedvetet röstat på varandra. (Med reservation för att jag inte har röstlistorna i huvudet och ska äta typ nu)

Om teorin är att de måste röstas ut i rätt ordning för att kunna dö så är det väl så? Men jag tycker det låter osannolikt och förstår inte vad det skulle kunna ha för betydelse i vilken ordning de åker ut.

Det rimligaste är väl ändå att bollen studsade fram igår och drog till sig uppmärksamhet för att hennes roll på något vis skyddar?
Jag tror att den enda som ville bli lynchad var Habina. Elo och Hedinn var nog misstag att det blev så.

Har hållt dig som god hela leken fram tills igår med förstår inte/ fattar inte och idag med / .😊 Jag har ingen fundering över att du skriver mycket, just det för mig gör dig åt det godare hållet.
Okej, då vet jag faktiskt inte hur jag ska tolka detta?
I väldigt många inlägg skriver du / nu. 🙈 Är jag paranoid eller står det för något, nån slags vink 😬
Du citerar ett gäng av mina inlägg från dagen och skriver att du undrar om det står för något eller är någon slags vink.

Och om du håller mig åt det godare hållet tycker jag att det är ännu konstigare att du skriver att du tror att jag är lite ulvig/åt det ulvigare hållet/minns-inte-exakt-citering.

(Jag ska äta nu + är på mobilen så hinner inte leta citat just nu)

Nä finns inget att vänta på nu. Väljer att gå på Q' s teorier om snurrfian då jag vet att Q var god och möjligtvis satt på någon info.
Iallafall så tycker jag snurr har ett konstigt ensidigt resonemang i sina inlägg som oxå framstår som lite märkliga. som hon inte brukar ha som god

fio röstar på snurrfian

Citerar alla röster som inkommit. Fixar listan när jag sitter vid datorn sen!
Röstlista DL5 kl 21.30
14.33 Heffaklumpen röstar på Snurrfian

Snurrfian 1

hemlig röstar på bollen__
Jag tror fortfarande att det är nåt knas med hennes godhet efter alla konstiga inlägg med lurigheter i igår.

Jag håller fast vi att jag tror snurris är ond, särskilt efter Q och LenaHs död. Dock vet jag inte om de var säkra på att snurris är ond eftersom de ändrade röst, men känns som de visste nåt som starkt tyder på hennes ondska. Plus motivering från igår:

Niyama röstar på snurrfian

Jag har funderat över cirkus, tycker hon har kommit med en del vettiga tankar (och en del märkliga :p). Hennes röstrad kan vara till hennes fördel, särskilt rösten på snurris igår. Jag vill tro att cirkus är god och hon brukar jaga mig när hon är god, dock har jag ju påpekat det så hon skulle antagligen fortsätta jaga mig som ond också nu.

Nä finns inget att vänta på nu. Väljer att gå på Q' s teorier om snurrfian då jag vet att Q var god och möjligtvis satt på någon info.
Iallafall så tycker jag snurr har ett konstigt ensidigt resonemang i sina inlägg som oxå framstår som lite märkliga. som hon inte brukar ha som god

fio röstar på snurrfian

• Gilla
Reactions: fio
Men vad jag inte förstår är varför du tror att just kårulven har förmågan att stoppa lynch/skyddas från lynch? Liksom hur kom du fram till just den ulven?
Jag VET INTE.
jag gissar ju

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

Kan det vissa inflytandet vara just att den kan stoppa en lynch?

Vad har du själv för tankar om varförlynchen stoppades och vilka skills det kan vara?
Jag tror inte att det finns en brevbärare - möjligen att goda lyan kan göra nåt men de lär inte ha givit nåt till just bollen

Jag VET INTE.
jag gissar ju

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

Vad har du själv för tankar om varförlynchen stoppades och vilka skills det kan vara?
Jag tror inte att det finns en brevbärare - möjligen att goda lyan kan göra nåt men de lär inte ha givit nåt till just bollen
Men det finns väl ingen god lya i denna leken?

Jag VET INTE.
jag gissar ju

Ok.

Tror jag skrivit det? Att det finns en god eller ond borgmästare, en nakor eller en ulv som bara har skydd mot en lynch. Fattar vad du menar med inflytandet, kan ju stämma men kan väl lika gärna vara nån av de andra ulvarna som har ett skydd och inflytandet är nåt helt annat.

Jaja, jag kommer inte göra annorlunda än igår

cirkus röstar på Snurrfian

med samma tankar som då, samt att både Q och LenaH visade sig som goda och de trodde på att Snurr är ulv.
hennes röstrad är inte till hennes fördel på nåt vis

Ok.

Tror jag skrivit det? Att det finns en god eller ond borgmästare, en nakor eller en ulv som bara har skydd mot en lynch. Fattar vad du menar med inflytandet, kan ju stämma men kan väl lika gärna vara nån av de andra ulvarna som har ett skydd och inflytandet är nåt helt annat.

Jag vet vilka roller som finns men jag tror de som är i denna lek är annorlunda i många stycken

Tror du att en av ulvarna har så avgörande förmågor när de var så många från början?
Vilken roll tänker du på då i den hör leken?

Varför tror du att det INTE finns en ängelliknande roll? Vad tror du hände natten när ingen dog?
Varför tror du att både LenaH och q dog inatt? Q drog med sig LenaH är ju tydligt, men vad hände?

Om döda goda har nån funktion vet vi väl inte?
Jag vet inte - jag tolkar
Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.

..som någon form av medium som kan ha kontakt med de som inte är kvar i kursen
Ah, ni tänker så. Nä, det är sant. Jag tror dock att rollen Studievägledare är en roll på en levande spelare för annars stämmer ju inte 10-6 fördelningen i rollistan. Men det är sant att studievägledaren ändå kan ha någon form av kontakt med döda goda spelare :up:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar