Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Haha, inte varje dag någon tycker att jag är smart. Men tack! 😂😍
Ska dock erkänna att ibland blandar jag ihop mig och @Hedinn pga hennes användarnamn är nästan identiskt med mitt efternamn 😅

Nej, du kommer inte hitta någon ulv här (inte ond för den delen heller). Fast jag måste erkänna att jag hade varit imponerad av mig själv om jag som ulv hade producerat 120+ inlägg när jag som god ofta kommer upp i max 50 inlägg på en hel lek (och som ond något liknande) 🤣

Ingen aning om Habina var utanför lyan eller ej. Jag har faktiskt inte fokuserat så mycket på det eftersom vi ändå måste ha ut alla onda oavsett i lyan eller utanför och jag brukar inte tilldela folk specifika roller utan bara "ond/god".
Jag funderade mest på om det är möjligt att Habina var utanför lyan och försökte visa sig för kollegan cirkus men det är kanske osannolikt.

Habinas Niyama röst är fortfarande väldigt skum. Men tittar man cirkus övriga röster så känns det inte som att hon är i lyan.

Jag funderade mest på om det är möjligt att Habina var utanför lyan och försökte visa sig för kollegan cirkus men det är kanske osannolikt.

Habinas Niyama röst är fortfarande väldigt skum. Men tittar man cirkus övriga röster så känns det inte som att hon är i lyan.
Jaha, du tänker så. Nej, där känner jag att det blir för avancerat för min trötta hjärna.

Jag har ju velat ha cirkus lite åt det gådare hållet pga hennes röst på Elo som lade upp Elo för lottning i DL1 (förutsatt att alla röster låg som de ligger i tråden) samt cirkus andraröst på Hedinn då hon hade kunnat lägga sin röst på fio istället och det då hade varit 2-1 fio-Hedinn istället. Är fio ond så var det två ulvar uppe för lynch där… men om cirkus kände till dem båda tror jag hon hade röstat på fio eftersom fio verkade vara den med mest misstankar mot sig just då. Men då fattar jag fortfarande inte vad som gjorde Hedinn så himla misstänkt, så det kanske är därför.

Men kan cirkus vara ond trots allt då? O_o

Jaha, du tänker så. Nej, där känner jag att det blir för avancerat för min trötta hjärna.

Jag har ju velat ha cirkus lite åt det gådare hållet pga hennes röst på Elo som lade upp Elo för lottning i DL1 (förutsatt att alla röster låg som de ligger i tråden) samt cirkus andraröst på Hedinn då hon hade kunnat lägga sin röst på fio istället och det då hade varit 2-1 fio-Hedinn istället. Är fio ond så var det två ulvar uppe för lynch där… men om cirkus kände till dem båda tror jag hon hade röstat på fio eftersom fio verkade vara den med mest misstankar mot sig just då. Men då fattar jag fortfarande inte vad som gjorde Hedinn så himla misstänkt, så det kanske är därför.

Men kan cirkus vara ond trots allt då? O_o
Jag håller med dig. Det är möjligt att hon är ond men det känns nog inte så troligt.

Då har vi nog den sista onda bland fio, hemlig, harrysen och det känns som jag glömt någon.

Jag tror inte att Niyama är ond pågrund av hennes vinkande och Habinas röst på henne. Om jag var tvungen att välja en tredje ond så skulle jag tippa på hemlig. Mycket pågrund av Niyama rösten. Sedan funderar jag på om Q fick reda på något som tyder på att hemlig kan vara ond. Q ändrade sig om hemlig även om Q troligen inte var säker.

Senast ändrad:
I väldigt många inlägg skriver du / nu. 🙈 Är jag paranoid eller står det för något, nån slags vink 😬

Jag tycker att 6 onda redan från början känns rätt så mycket, speciellt eftersom många av oss inte ens verkar ha full koll på våra roller/vad de innebär?

Att de då skulle ha en ond som kan stoppa en lynch (= ingen dör => blir väl typ som en ond till? Eftersom den får "två liv"?), är det verkligen så?

Jag vet inte om detta gör bollen__ ond eller god, måste nog kolla närmare där och även läsa om först.

You and me both :D Jag känner att jag kommer ha fullt upp med att läsa ikapp/om denna. Börjar jag läsa ytterligare en lek så kommer jag börja blanda ihop vad som skrivits här och där så tror faktiskt det är bäst för alla att jag bara håller mig till denna 😂

Nu har jag ätit frukost så nu ska jag bädda ner mig i sängen igen och försöka läsa om från sida 26 (nästan 50 sidor :arghh: :banghead:). Så om jag kommenterar/plockar upp något gammalt så vet ni varför :)

I ett av Qs sista inlägg nämnde hon att hon inte var lika säker på cirkus godhet längre. Var tänker du om denna teorin/om cirkus nu?

Om denna teorin stämmer så är det bra grävt/noterat av dig här. Och det bör nog sätta dig lite åt det godare hållet eftersom du noterar och pekar ut det. För även om du inte hade känt till cirkus hade det ju räckt att göra noteringen i sin egna bok och inte skriva den öppet i tråden sas.
Men jag vet faktiskt inte vart jag har varken sig eller cirkus egentligen. Så det skulle vara intressant att få höra dina tankar om detta idag :)

Nu fick jag en tanke till här. Visst pratades det om att det kan ha varit en liten lya från början och att resterande av ulvarna ska ta sig in i lyan på något sätt? Tex genom gissning eller liknande.

Kan det ha varit så att bollen__ behövde bli "lynchad" för att få komma in i lyan? Alltså att hon behöber få flest röster/lotten faller på henne så att det ser ut som att hon ska bli lynchad, men i själva verket blir hon det inte utan kommer istället in i lyan?

Eller är det alldeles för långsökt? 🤔

Jo, det kanske hon borde. Men att bli skum är ju något man ändå kan styra lite mer över genom att skriva något skumt (ja jag tittar på dig @Habina och "skum" i olika former; skumläst, skum, skumt, skumtomte, skumbanan etc :D), så det kan ju också varit taktiskt att vänta.

I alla fall min första tanke var ju borgmästare och så var det väl för flera? Men sedan började det komma teorier om andra alternativ och det tog ju inte jättelång tid (började redan igår). Så genom att vänta med att bli lynchad så kan hon också fördröja att vi börjar fundera på andra alternativ.

Den teorin innebär att hon börjar som ond utanför lyan. Låt då dessutom säga att hon vet om vilka/hur många som är i lyan från början - i så fall vet hon ju när det börjar bli tomt där och när det kan bli läge att behöva ansluta.

Om det makes sense?

En annan grej jag inte fattar är varför just Q blev käk inatt? Fattade ulvarna att Q och LenaH eventuellt var ett kärlekspar och såg möjligheten att ta 2 goda i ett käk? För det fanns väl en teori om att någon roll skulle vara drake och jag fattar inte hur båda skulle dö samtidigt annars, eftersom det står att Q blev käk och LenaH bara dog (tvillingar dör ju i regel inte bara för att en av dem gör det). Annars fattar jag inte varför Q dog och ännu mindre varför LenaH dog.

Igår så var det ju prat om att några (däribland Q) hittade för många onda och att vi därför borde lyncha/syna dem. Men vi kom väl fram till att det snarare är läge att göra det när/om något går fel och inte så länge de fortfarande har rätt. Nu blev ju gårdagens lynch inte som tänkt (med det menar jag att ingen ond lynchades). Så på den teorin så borde väl Q och även kanske LenaH legat något pyrt till nu? Och i så fall borde ju inte ulvarna velat käka Q eftersom de kanske hade fått med sig folk i att lyncha henne.

Kan det vara så att ulvarna inte får bestämma vem som blir käk? Eller att de får bestämma men att den personen käkas först natten därpå (som att de under natt2 bestämmer ett käk men den personen blir käk först natt3 om den fortfarande är vid liv)? För Q var ju rätt så godförklarad av många egentligen fram tills efter dagDL 4 (igår) då det blev en del tveksamheter (iaf hos mig). Så pga det kan ju ulvarna ha velat göra sig av med henne?

I så fall funkar dock inte teorin om att de blev käk pga kärlekspar för jag fattade inte att de hade bondat förrän igår kväll när de bestämde att ändra röst till bollen__…

Jag kan lika gärna rösta. Heffaklumpen röstar på Snurrfian med stöd av nedanstående citat. Dessutom tycker jag att hon lät lite som en desperat ulv som in i det sista ville försöka så tvivel mot Q igår när hon började få röster på sig. Och tittar vi på Snurrfians röstrad (också i citat nedanför) så ser vi att hon har röstat 3/4 gånger på bekräftat goda och det känner jag inte direkt talar till hennes fördel.

Haha, inte varje dag någon tycker att jag är smart. Men tack! 😂😍
Ska dock erkänna att ibland blandar jag ihop mig och @Hedinn pga hennes användarnamn är nästan identiskt med mitt efternamn 😅

Nej, du kommer inte hitta någon ulv här (inte ond för den delen heller). Fast jag måste erkänna att jag hade varit imponerad av mig själv om jag som ulv hade producerat 120+ inlägg när jag som god ofta kommer upp i max 50 inlägg på en hel lek (och som ond något liknande) 🤣

Ingen aning om Habina var utanför lyan eller ej. Jag har faktiskt inte fokuserat så mycket på det eftersom vi ändå måste ha ut alla onda oavsett i lyan eller utanför och jag brukar inte tilldela folk specifika roller utan bara "ond/god".

Jag håller med dig. Det är möjligt att hon är ond men det känns nog inte så troligt.

Då har vi nog den sista onda bland fio, hemlig, harrysen och det känns som jag glömt någon.

Jag tror inte att Niyama är god pågrund av hennes vinkande och Habinas röst på henne. Om jag var tvungen att välja en tredje ond så skulle jag tippa på hemlig. Mycket pågrund av Niyama rösten. Sedan funderar jag på om Q fick reda på något som tyder på att hemlig kan vara ond. Q ändrade sig om hemlig även om Q troligen inte var säker.
Tror du menar att du inte tror att Niyama är ond (sista stycket). Men ja, jag håller med dig om Niyama och cirkus.
Tror inte du glömt någon.

Dig vet jag fortfarande inte vart jag har. Tycker ju att du skrivit vettigt genom leken i det du skrivit men det tycker jag ju alltid att du gör. Men vi verkar ju dela många liknande tankar om många spelare nu så vågar kanske knuffa över dig åt det godare hållet?
I så fall är det dig, Niyama och cirkus jag nog vågar hålla som goda.

Vilket lämnar fio, hemlig, Harrysen och bollen__ kvar som potentiella ulvar där två borde vara goda.
(+ Snurrfian som jag röstat på)

Jag är nojig att hemlig kan vara den sista ulven. Tyckte att jag läste något igår som påminde mig om Hogwarts… men har inte orkat leta för det än.

Hur säker är du på att bollen__ är ulv?

I väldigt många inlägg skriver du / nu. 🙈 Är jag paranoid eller står det för något, nån slags vink 😬
Det är ju knappt ingen annan som skriver något så då gjorde jag det 😁😂

Skämt åsido. Jag pendlar väldigt mycket upp och ner i mitt mående just nu (delvis pga utredningen jag nämnde i anmälningstråden). Jag är lite som en jojo, det går upp och ner snabbt och inte så mycket tid stabilt uppe/nere. Så när jag har en bättre period så sprutar tankarna och idéerna ur mig och när jag har en sämre period går det i slowmotion/är kola i hjärnan. Typ så, ganska förenklat.
Så att jag skriver mycket just nu är helt enkelt för att jag råkar ha en lite bättre period.

Lite ulvleks-paranoia är nog bara hälsosamt. Men just nu känns det faktiskt som att du vänder på minsta lilla gruskorn för att hitta något misstänkt i mig :D
Tror du att jag är ulv så be my guest - rösta på mig.
Men du kommer inte hitta någon ulv (eller ond) här.

Tror du menar att du inte tror att Niyama är ond (sista stycket). Men ja, jag håller med dig om Niyama och cirkus.
Tror inte du glömt någon.

Dig vet jag fortfarande inte vart jag har. Tycker ju att du skrivit vettigt genom leken i det du skrivit men det tycker jag ju alltid att du gör. Men vi verkar ju dela många liknande tankar om många spelare nu så vågar kanske knuffa över dig åt det godare hållet?
I så fall är det dig, Niyama och cirkus jag nog vågar hålla som goda.

Vilket lämnar fio, hemlig, Harrysen och bollen__ kvar som potentiella ulvar där två borde vara goda.
(+ Snurrfian som jag röstat på)

Jag är nojig att hemlig kan vara den sista ulven. Tyckte att jag läste något igår som påminde mig om Hogwarts… men har inte orkat leta för det än.

Hur säker är du på att bollen__ är ulv?
Ja. Jag ändrade inlägget. Jag glömde nog att jag började meningen med inte 🙈 jag tror alltså att Niyama är god.

Jag är inte alls säkert på bollen. Men det är väldigt skumt att hon överlevde och det passar en ond roll bäst. Men jag minns inte varför bollen blev misstänkt ifrån början. Förutom lurt teorin. Men i förra leken så var hon väl mer följsam mot övriga goda medans i denna leken har hon röstat lite hur som.

Men största misstanken mot bollen just nu är nog att hon överlevde och inte hade den rollen Lena har.

Det känns iallafall bra att börja med Snurrfian.

Nu när vi vet att det var Hedinn som var dårulv blir jag sjukt nyfiken på vem du hade på den rollen. Var det Hedinn eller någon annan?

(Misstänker att jag själv kan ligga pyrt till här och det är helt ok om du säger att det var mig du hade på rollen, men nyfikenheten tog över så var bara tvungen att fråga nu 😅)

Ingen av er 😁

I ett av Qs sista inlägg nämnde hon att hon inte var lika säker på cirkus godhet längre. Var tänker du om denna teorin/om cirkus nu?

Om denna teorin stämmer så är det bra grävt/noterat av dig här. Och det bör nog sätta dig lite åt det godare hållet eftersom du noterar och pekar ut det. För även om du inte hade känt till cirkus hade det ju räckt att göra noteringen i sin egna bok och inte skriva den öppet i tråden sas.
Men jag vet faktiskt inte vart jag har varken sig eller cirkus egentligen. Så det skulle vara intressant att få höra dina tankar om detta idag :)

Jo cirkus kan mkt väl vara ond. Jag är inte alls säker, eller har aldrig varit säker på hennes godhet.
Men jag är inte säker på någon.

Ja. Jag ändrade inlägget. Jag glömde nog att jag började meningen med inte 🙈 jag tror alltså att Niyama är god.

Jag är inte alls säkert på bollen. Men det är väldigt skumt att hon överlevde och det passar en ond roll bäst. Men jag minns inte varför bollen blev misstänkt ifrån början. Förutom lurt teorin. Men i förra leken så var hon väl mer följsam mot övriga goda medans i denna leken har hon röstat lite hur som.

Men största misstanken mot bollen just nu är nog att hon överlevde och inte hade den rollen Lena har.

Det känns iallafall bra att börja med Snurrfian.
Ja, Snurrfian håller jag med om.

Kan hålla med om att bollen__ känns skum. Du har en poäng i att LenaH hade rollen som skulle kunnat passa på överleva lynchen dock. Kan det vara så att hon var tvungen att bli "lynchad" då för att ingå i lyan?

Jag tror inte att Niyama är ond pågrund av hennes vinkande och Habinas röst på henne. Om jag var tvungen att välja en tredje ond så skulle jag tippa på hemlig. Mycket pågrund av Niyama rösten. Sedan funderar jag på om Q fick reda på något som tyder på att hemlig kan vara ond. Q ändrade sig om hemlig även om Q troligen inte var säker.

Fast hur mkt info kan en och samma person få under ett dygn? Och närsomhelst på dygnet oxå känns det som då folk mitt på eftermiddagen får nya uppenbarelser.

Fast hur mkt info kan en och samma person få under ett dygn? Och närsomhelst på dygnet oxå känns det som då folk mitt på eftermiddagen får nya uppenbarelser.
Det skulle väl vara om brevbäraren skickade något paket. Eller att man insett att informationen kan tolkas på annat sätt.

Men annars har du rätt i att informationen borde komma efter natten.

Eh, jag påpekade att hon misstänkte dig mindre och mindre under dagen igår. Ska jag bara påpeka sånt som gör dig mer misstänkt? Tycker snarare att du har hakat upp dig på mig för du hugger vad jag än skriver.
Jag funderar på om vi är på samma sida och hakat upp oss på varandra.

Det kan ju inte vara en god roll som parat ihop dom två? Jag tänker om dom var kärlekspar alltså. Båda två är ju spelare som gärna blir käk. Det känns ju inte som om dom var tvillingar från början menar jag?
Måste dom vara ihopparade då? Kan det inte varit så att de hittat varandra ändå genom nån info? Det brukar ju förekomma information bakom kulisserna och i denna leken kan det säkert vara fler roller med information tänker jag. Eller?

Nu fick jag en tanke till här. Visst pratades det om att det kan ha varit en liten lya från början och att resterande av ulvarna ska ta sig in i lyan på något sätt? Tex genom gissning eller liknande.

Kan det ha varit så att bollen__ behövde bli "lynchad" för att få komma in i lyan? Alltså att hon behöber få flest röster/lotten faller på henne så att det ser ut som att hon ska bli lynchad, men i själva verket blir hon det inte utan kommer istället in i lyan?

Eller är det alldeles för långsökt? 🤔
Jag funderade ju åt liknande håll igår, att de behövde hitta varandra för att få ingå i lyan.

hemlig röstar på bollen__
Jag tror fortfarande att det är nåt knas med hennes godhet efter alla konstiga inlägg med lurigheter i igår.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar