Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Vad tusan hände under röstningen igår? Både Q och LenaH goda så varför ändrade de trots det Art inflikade? Känns som att båda blev trollade mitt under lynch 😅

Med tanke på hur Q svängde om hemlig under dagen igår undrar jag om saker kan ske då? Eller beror det på vad nån annan skrev om hemlig? LenaH?

Att bollen är ond borgmästare låter väl rimligas. Men då tycker jag att ulvarna borde ha stoppat lynchen redan vid Habina lynchen.

Min teori är att bollen är utanför lyan och inte kände till övriga ulvarna. Med tanke på vinstvillkoren så ville hon nog hellre "offra" sig än att låta en kollega lynchas. Annars förstår jag inte varför bollen gjorde som hon gjorde.

Är bollen utanför lyan så är hon kanske inte den första onda vi behöver ha ut. Då kan vi spara henne till efter snurr.

Men vad du hakat upp dig på mig. Börjar nästan bli tröttsamt.
Eh, jag påpekade att hon misstänkte dig mindre och mindre under dagen igår. Ska jag bara påpeka sånt som gör dig mer misstänkt? Tycker snarare att du har hakat upp dig på mig för du hugger vad jag än skriver.

Jag tycker att 6 onda redan från början känns rätt så mycket, speciellt eftersom många av oss inte ens verkar ha full koll på våra roller/vad de innebär?

Att de då skulle ha en ond som kan stoppa en lynch (= ingen dör => blir väl typ som en ond till? Eftersom den får "två liv"?), är det verkligen så?

Jag vet inte om detta gör bollen__ ond eller god, måste nog kolla närmare där och även läsa om först.

Att bollen är ond borgmästare låter väl rimligas. Men då tycker jag att ulvarna borde ha stoppat lynchen redan vid Habina lynchen.

Min teori är att bollen är utanför lyan och inte kände till övriga ulvarna. Med tanke på vinstvillkoren så ville hon nog hellre "offra" sig än att låta en kollega lynchas. Annars förstår jag inte varför bollen gjorde som hon gjorde.

Är bollen utanför lyan så är hon kanske inte den första onda vi behöver ha ut. Då kan vi spara henne till efter snurr.
Men om jag är ond utanför lyan utan kännedom om ulvarna så vet jag ju inte om snurris är ond eller god? I så fall skulle jag ju lika gärna ha räddat en god? Eller tänker du att eftersom de flesta trodde att snurris är ulv så borde jag vågat rädda mig själv pga det? Men absolut att jag tycker att vi lynchar snurrfian före mig, låter rimligt. :)

Jag tänkte på det här:
God morgon och välkomna till ännu en kurs! Dagen kommer att ägnas åt "Omvandlingar och varför Derring-Do vägrar dem", och vi var mycket glada när vi upptäckte att flera av er valde att börja läsa på inför kursen redan i måndags! Idag kommer vi arbeta med den så kallade CASE-metodiken som några av er kanske stött på tidigare. Under dagen kommer ni få tid att läsa in er på fallbeskrivningen ifall ni inte var en av dem som gjorde detta i måndags. Länk till fallet kommer här:
https://www.bukefalos.se/threads/narnia-haexan-och-lejonet-ulvlek.1374088/
Särskilt viktigt för dagens kurs är det som sker på sida 28 i leken och framåt.

När vi sedan samlas för dagens obligatoriska moment under kvällen kommer ni förväntas ha funderat på och kunna föra diskussioner i smågrupper om ett antal frågor med anknytning till fallet och omvandlingar i stort, till exempel "Varför tog det så lång tid för de goda att hitta den omvandlade?", "Hade ett annat val av omvandlad person ändrat vilken syn Derring-Do idag har på omvandlingar?", "Vad är skillnaden på hur en omvandling uppfattas av lekdeltagarna om den kommer från LL eller om den kommer från en från trådstart känd specialförmåga?" och "Vad gör skillnaden mellan en tredje sida och en omvandling i hur leken upplevs av deltagarna?"

Eller vi behöver inte bry oss om det, eftersom det är skrivet i grönt?

Men vad fan - hur fel kan man ha?

Då är bollen definitivt INTE skyddsombudet.
Då är jag rätt säker på att den där kårulven hade mer skills än som var rättvist
/jag är sur/

Då borde bollen vara lynchbar idag?
Nä, det var ju din idè att jag skulle vara det - och Lena protesterade ju rätt fint där tycker jag se? Du får väl testa och se om jag är lynchbar idag, det vet nog varken du eller jag 😅 Jag tänker att det kan finnas fler roller som har möjlighet att röra till det med röstningen också, vem vet vilka förmågor alla har, inte jag i alla fall. Känns högst oklart vad som egentligen hände.

@Harrysen det är en uppdatering från LL och de brukar inte vara seriösa på det sättet att man förväntas göra det som står i uppdateringen (förutom att skriva tentamen varje kväll = rösta då). Även om det är evil sisters som är LLs så har jag väldigt svårt att se framför mig att de förväntar sig att vi ska läsa ytterligare en hel ulvlek. Jag kommer i alla fall inte göra det 😊

Edit: glömde ett ord 😅

Senast ändrad:
@Harrysen det är en uppdatering från LL och de brukar inte vara seriösa på det sättet att man förväntas göra det som står i uppdateringen (förutom att skriva tentamen varje kväll = rösta då). Även om det är evil sisters som är LLs så har jag väldigt svårt att se framför mig att de förväntar sig att vi ska ytterligare en hel ulvlek. Jag kommer i alla fall inte göra det 😊
Skönt! Jag kommer knappt ha tid att läsa i denna inser jag :D

Skönt! Jag kommer knappt ha tid att läsa i denna inser jag :D
You and me both :D Jag känner att jag kommer ha fullt upp med att läsa ikapp/om denna. Börjar jag läsa ytterligare en lek så kommer jag börja blanda ihop vad som skrivits här och där så tror faktiskt det är bäst för alla att jag bara håller mig till denna 😂

Ti

Twisten kanske är att man ska rösta ut nån i en gammal lek :laugh:
Jamen dåså! Då är det enkelt! Då röstar Heffaklumpen på bollen__ för hon tyckte tydligen att det var en bra idé att omvandla Q till ond mitt i en lek utan förvarning och traumatisera Derring-Do för livet. Det om något måste ju vara tecken på ONDHET?!
(Eller måste jag välja Dentaku eftersom bollen__ är med i denna leken också?)

:rofl: ;)

Men om jag är ond utanför lyan utan kännedom om ulvarna så vet jag ju inte om snurris är ond eller god? I så fall skulle jag ju lika gärna ha räddat en god? Eller tänker du att eftersom de flesta trodde att snurris är ulv så borde jag vågat rädda mig själv pga det? Men absolut att jag tycker att vi lynchar snurrfian före mig, låter rimligt. :)
Om du är ond utanför lyan så kan du ha anat. Men du borde det kanske ha stoppat Snurrfian lynchen utan att göra så mycket väsen av dig.

Eller så kan du bara stoppa din egna lynch. Då kan du vara vad som helst. Om du inte är ond så är frågan villen roll du kan tänkas ha.

Nu har jag ätit frukost så nu ska jag bädda ner mig i sängen igen och försöka läsa om från sida 26 (nästan 50 sidor :arghh: :banghead:). Så om jag kommenterar/plockar upp något gammalt så vet ni varför :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar