Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

För att hon tycks så övertygad om att bollen har en viss roll.
Ja, det är lite konstigt. Minns inte vad hon skrev om bollen innan dl, hade hon haft nån info borde hon ha hållit bollen lite god då ju.
Gör det inte?
Varför blev det inget käk inatt då om det inte finns nån ängel.
Det här är också konstigt. Ängel eller ej så kan det ju finnas fler skäl till uteblivet käk. Om hon inte har full spioninfo och vet både vem ängeln skyddade och vem ulv/ulvarna försökte käka, men jag undrar om nån får FULL spioninfo i denna lek. Kanske som ett paket iofs.

Jag som skulle sova :sleep: :banghead:

Men jag har väldigt svårt att släppa tankarna på leken.

Känner att jag nog kanske behöver omvärdera vem/vilka jag litar på?

Måste nog i alla fall spola tillbaka en bra bit, läsa om och eventuell omvärdera.

Förlåt för frånvaro. Fått hemskt tråkigt besked under kvällen som tagit allt fokus

Jag säger att jag tror INTE en god boll tagit över för att bli lynchad istället för snurrfian finns ingen rim och reson med det samt deras tramsande om ord hit och dit
Jag säger också att cirkus har troligen helt fel om rollen hon tror att bollen har och ser det som rätt troligt att hon själv kan vara ond pga det

Sedan kan LL kicka mig för hintning. Varsågod.
Jag är totalt off och skiter i leken nu
Over and out / Q

Så mina tre kvarvarande ulvar enligt ovan blir
Snurrfian
Bollen
Hemlig

Jag är inte helt säker på att hemlig är god -men det finns andra som jag håller som säkert god som inte tycker vi ska fokusera där idag
Tror de kan ha på fötterna på ett eller annat sätt och JAG har två mycket högre misstänkta för stunden
Och det är snurrfian
Och bollen

Så kan vänta med hemlig ett tag med gott samvete
Det här är lite intressant. Detta hände under dagen igår. Från ulv till inte säker på att hon är god. Första inlägget är postat EFTER nattdl.

Jag är inte säker på någon. Men jag läste konversationen tidigare idag där någon nojade om att om ulvarna lynchades i en specifik ordning så skulle dom vinna. Så då ändrade q och Lena till bollen för att lura LL.
Jag undrade sen vems idé det var
Det var det hela.
Jag tror både min och @qitis, det står i tråden.

Jag tyckte Snurris agerade som en uppgiven ulv idag. Inte nån som vill bli lynchad, bara uppgiven.

Här kommer Q med förslaget att byta, efter att bollen faktiskt börjat agera märkligt.

LenaH hakar på direkt.

Art kommer med en rimlig invändning. Om Q och LenaH på riktigt tror att ordningen är viktig för ulvarna (och att både bollen och Snurris är ulvar), varför vill de då lyncha bollen som ser ut att vilja bli lynchad?

De konstaterat att art har en bra point och att de hinner ändra tillbaka. Men de ändrar aldrig tillbaka trots att bollen fortsätter med sin grej. Varför?

Jag reagerade ju på Q och LenaH efter dl en annan dag när de diskuterade mig bl.a. Det är nåt konstigt med dessa två. Tvillingar är ju möjligt, men dels hade de ju kunnat ta det där snacket privat då och dels framstår ju inte agerandet idag som att det har ett gott syfte? Tvillingar som inte får prata privat är väl också möjligt i denna lek, men varför skulle de tycka likadant? Jag undrar fortfarande om en är god och en ond som försöker bonda med en god.

Oavsett om bollen är god eller ond så påstod Q och LenaH att de tror hon är ond. De noterar att hon verkar vilja vara skum. Varför väljer man att lyncha en man tror är ond och som man tror vill bli lynchad, om man tror ordningen är viktig?

DL 4
18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__
Ingen lynchas (bollen__ hade flest röster)

Efter dagens röstning ser Art och cirkus godast ut. Snurris ondast. Sen har ingenting övertygat mig om hemligs godhet. LenaH och Q är ju märkliga, och om en är ond av dem tror jag på LenaH. Av icke nämnda kan vem som helst vara ond.
Nja, jag hade varit lika lurig hela dagen, tycker inte att jag var mer konstig när q och Lena drog igång tanken om att byta? Däremot hade jag väl slutat jobbet så jag var lite mer aktiv än annars. Och då märks det kanske mer?

Cirkus skrev att hon inte tror att bollen__ är ulv.
Du skrev att vi höll på att lyncha ulvarna. Hur är du säker på att både Snurr och Bollen är ulv?

För att hon tycks så övertygad om att bollen har en viss roll.

Jag tror vad jag tror.
Varför gör det mig ond att jag tror att hon är god och stoppade en lynch med flit?
Igen - goda ska hitta goda för att utesluta dem som ulvar. Jag tror att detta var bollens sätt., det har hänt förr.

Jag tror att q och LenaH helt enkelt hade fel. Sen om de är onda eller goda vet inte jag.

Jag ser ingen roll på onda sidan som skulle kunna stoppa en lynch.

Det här är lite intressant. Detta hände under dagen igår. Från ulv till inte säker på att hon är god. Första inlägget är postat EFTER nattdl.

Men vad du hakat upp dig på mig. Börjar nästan bli tröttsamt.
Fast hemlig det är intressant. Inte kanske så mycket kring din roll men Q. Först var du ulv efter nattDL sen blev du plötsligt god. Tänker att det kanske säger mer om Q än om dig? Vill inte lägga ord i munnen på Niyama, men slogs av tanken att det var så hon tänkte!

Ja, det är lite konstigt. Minns inte vad hon skrev om bollen innan dl, hade hon haft nån info borde hon ha hållit bollen lite god då ju.

Det här är också konstigt. Ängel eller ej så kan det ju finnas fler skäl till uteblivet käk. Om hon inte har full spioninfo och vet både vem ängeln skyddade och vem ulv/ulvarna försökte käka, men jag undrar om nån får FULL spioninfo i denna lek. Kanske som ett paket iofs.

Jag tycker inte att det är märkligt och jag har inte full spioninfo.
Eftersom ulvarna är många från början så tror jag att de goda rollerna är ganska starka. Så jag tror det finns en ängel och den skyddade rätt person föregående natt.

Jag ser en möjlighet och det är att ulvarna helt enkelt lät bli att käka och sen låtsas de hitta varandra som ängel/skyddad. Effektivt eftersom den riktiga ängeln inte lär träda fram i så fall.

Jag tror vad jag tror.
Varför gör det mig ond att jag tror att hon är god och stoppade en lynch med flit?
Igen - goda ska hitta goda för att utesluta dem som ulvar. Jag tror att detta var bollens sätt., det har hänt förr.

Jag tror att q och LenaH helt enkelt hade fel. Sen om de är onda eller goda vet inte jag.

Jag ser ingen roll på onda sidan som skulle kunna stoppa en lynch.
Jag kan mycket väl ha fel men du kan inte säga att du inte ser nån roll på onda sidan som kan stoppa en lynch.

Vi har ju alla förmågor på ett eller annat sätt och jag kan ju bara säga att min roll inte riktigt ser ut som man kanske trott utan att hinta då, ingen är ju bybo.

Jag kan mycket väl ha fel men du kan inte säga att du inte ser nån roll på onda sidan som kan stoppa en lynch.

Vi har ju alla förmågor på ett eller annat sätt och jag kan ju bara säga att min roll inte riktigt ser ut som man kanske trott utan att hinta då, ingen är ju bybo.
Jag tänker att det även finns dolda förmågor som inte ens spelarna själv vet om, sen om det gör mig eller bollen ulv eller god tror jag är svårt att hävda något.

Förlåt för frånvaro. Fått hemskt tråkigt besked under kvällen som tagit allt fokus

Jag säger att jag tror INTE en god boll tagit över för att bli lynchad istället för snurrfian finns ingen rim och reson med det samt deras tramsande om ord hit och dit
Jag säger också att cirkus har troligen helt fel om rollen hon tror att bollen har och ser det som rätt troligt att hon själv kan vara ond pga det

Sedan kan LL kicka mig för hintning. Varsågod.
Jag är totalt off och skiter i leken nu
Over and out / Q
Jag tycker synd om dig för det som har hänt irl. Det kanske finns någon som kan hoppa in istället för dig?

God morgon och välkomna till ännu en kurs! Dagen kommer att ägnas åt "Omvandlingar och varför Derring-Do vägrar dem", och vi var mycket glada när vi upptäckte att flera av er valde att börja läsa på inför kursen redan i måndags! Idag kommer vi arbeta med den så kallade CASE-metodiken som några av er kanske stött på tidigare. Under dagen kommer ni få tid att läsa in er på fallbeskrivningen ifall ni inte var en av dem som gjorde detta i måndags. Länk till fallet kommer här:
https://www.bukefalos.se/threads/narnia-haexan-och-lejonet-ulvlek.1374088/
Särskilt viktigt för dagens kurs är det som sker på sida 28 i leken och framåt.

När vi sedan samlas för dagens obligatoriska moment under kvällen kommer ni förväntas ha funderat på och kunna föra diskussioner i smågrupper om ett antal frågor med anknytning till fallet och omvandlingar i stort, till exempel "Varför tog det så lång tid för de goda att hitta den omvandlade?", "Hade ett annat val av omvandlad person ändrat vilken syn Derring-Do idag har på omvandlingar?", "Vad är skillnaden på hur en omvandling uppfattas av lekdeltagarna om den kommer från LL eller om den kommer från en från trådstart känd specialförmåga?" och "Vad gör skillnaden mellan en tredje sida och en omvandling i hur leken upplevs av deltagarna?"

Till sist har vi tyvärr det tråkiga beskedet att vi under natten haft inte en, utan två avhoppare från terminen. Vad vi har fått höra från avhopparna och deras vänner så ska en av dem ha råkat ut för att vara citerad i gårdagens kompendie och tagit detta väldigt hårt som en självutnämnd språkpolis, och kan ha förvärrats av kommentarer på just detta från andra. Detta är såklart något vi från universitetsledningen ser som högst beklagligt och vi vill förtydliga att det är inte vår mening att peka ut någon, bara att ge exempel från verkligheten för på bästa sätt tydliggöra problematiken. Vår andra avhoppare ska enligt den information vi fått ha börjat tvivla på sina resultat från de examinerande uppgifterna och ha ägnat natten till att kontrollräkna alla sina resultat tills kamrater blev tvungna att ingripa för att förhindra ett nervöst sammanbrott. Vi hoppas verkligen att efter en paus från studierna kommer studenten vara helt återställd, även om vi rekommenderar att i framtiden fundera över hur högt tempo man klarar under studierna. För er andra vill vi intyga att alla som har fått godkänt på de examinerande momenten är godkända och inte behöver fundera på detta.

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Under natten dog LenaH, som var skyddsombud

Under natten käkades qitis, som var statistikstudent

DagDL: 21.30

DL 1 21:30
14:00 fio röstar på qitis1
17:24 Heffaklumpen röstar på LenaH
19:07 Elo röstar på cirkus
19:17 Artline röstar på hemlig
19:27 Hedinn röstar på Snurrfian
19:29 hemlig röstar på Elo
19:39 mirtai röstar på bollen__
19:47 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:41 Harrysen röster på Heffaklumpen
20:45 Habina röstar på Harrysen
21:04 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:05 Snurrfian röstar på Harrysen
21:16 cirkus röstar på Elo
21:23 Qitis1 röstar på Elo
21:27 Niyama röstar på Habina

Lynchas: Elo Sabbatsårulv
- Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.
Käkas: Qitis1 Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

DL2 21:30
18:38 Harrysen röstar på bollen__
18:56 hemlig röstar på Niyama
20:47 Heffaklumpen röstar på hemlig

21:04 Niyama röstar på hemlig
21:04 cirkus röstar på qitis2
21:06 bollen__ röstar på cirkus
21:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
21:12 Habina röstar på Niyama
21:15 Snurrfian röstar qitis2

21:18 LenaH röstar på Niyama
21:18 Artline röstar på hemlig

21:28 LenaH ändrar röst till Habina
21:28 fio röstar på Cirkus
21:29 Niyama ändrar röst till Habina
21:29 Artline ändrar röst till Habina
21:30 Harrysen ändrar röst till Habina
21:30 qitis röstar på Habina
21:30 Hedinn röstar på qitis

Lynchas: Habina Svårulv
- Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.
Käkas: BSF Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

DL 3
20:58 Heffaklumpen röstar på fio
21:14 qitis röstar på Hedinn
21:15 cirkus röstar på Hedinn
21:20 Artline röstar på Hedinn
21:23 LenaH röstar på Hedinn
21:25 Niyama röstar på LenaH
21:28 hemlig röstar på Hedinn
21:28 Snurrfian röstar på LenaH
21:29 bollen__ röstar på Artline
21:30 Harrysen röstar på LenaH

Lynchas: Hedinn Dårulv
- Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.
Inget käk

DL 4

18:56 LenaH röstar på Snurrfian
19:27 Qitis röstar på Snurrfian

19:32 cirkus röstar på Snurrfian
19:39 Heffaklumpen röstar på Snurrfian
19:39 Snurrfian röstar på qitis
20:06 Niyama röstar på Snurrfian
20:12 bollen__ röstar på Snurrfian
20:29 Artline röstar på Snurrfian
20:30 LenaH ändrar röst till bollen__
20:31 qitis ändrar röst till bollen__
20:48 Heffaklumpen ändrar röst till bollen__
21:07 fio röstar på bollen__
21:14 hemlig röstar på bollen__
21:23 Harrysen röstar på bollen__
Ingen lynchas (bollen__ hade flest röster)
Under natten dog LenaH Skyddsombud
- Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.
Under natten käkades qitis Statistikstudent -
Gillar att göra om allt i procent.

Visst ville jag att nåt skulle hända men detta var ju inte kul. Undrar om de var kärlekspar? Började skriva om det inatt men tog bort just pga käkrisken. Konstigt dock att de gav ledtrådar om att "höra ihop" i så fall.

• Haha
Reactions: fio
Men vad fan - hur fel kan man ha?

Då är bollen definitivt INTE skyddsombudet.
Då är jag rätt säker på att den där kårulven hade mer skills än som var rättvist
/jag är sur/

Då borde bollen vara lynchbar idag?

Visst ville jag att nåt skulle hända men detta var ju inte kul. Undrar om de var kärlekspar? Började skriva om det inatt men tog bort just pga käkrisken. Konstigt dock att de gav ledtrådar om att "höra ihop" i så fall.
Jag trodde det var ängel och den som blivit skyddad av ängeln.
@hemlig - detta är alltså svaret på varför jag trodde q var god.

Men vad fan - hur fel kan man ha?

Då är bollen definitivt INTE skyddsombudet.
Då är jag rätt säker på att den där kårulven hade mer skills än som var rättvist
/jag är sur/

Då borde bollen vara lynchbar idag?
Varför just kårulven?

Borde inte snurris lynchas idag?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar