Störning? :(

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Calolajn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 148
  • Visningar Visningar 8 491
Sv: Störning? :(

Man hör ju hur du prioriterar; "vi ska ha kattunge, vi bor för trångt."

Hade du velat tagit dig an hunden hade du gjort det. Finns det hjärterum finns det stjärterum.

Sluta gnäll och anmäl kärringen.

Lämnade hon hunden i TVÅ VECKOR:eek::eek:
Och ingen gjorde nånting:eek::eek:

ja men snälla! JAG står inte för denna lägenheten så jag kan inte bara styra och ställa som jag vill? KLART att jag hade tagit hand om henne om jag kunnat! jag tjatar på min sambo att vi ska ta henne men han är rädd om sin katt! det är ju jag med? Så vi kunde inte ta henne under den tiden när vi precis fått katten ju..

Nej ingen gjorde nånting.. (inkl jag..det är ju mig alla är på )
Jag ringde t.o.m mina kompisar som är rädda för hunden och bad dom ta henne.. Jag sa till kärringen att hon helt enkelt inte kunde åka nånstans ifall hon inte kunde skaffa hundvakt..men tror du hon brydde sig? nix..

ja men snälla! JAG står inte för denna lägenheten så jag kan inte bara styra och ställa som jag vill? KLART att jag hade tagit hand om henne om jag kunnat! jag tjatar på min sambo att vi ska ta henne men han är rädd om sin katt! det är ju jag med? Så vi kunde inte ta henne under den tiden när vi precis fått katten ju..

Bara dumma bortförklaringar. Om du får ta hunden, ta den då? Katt + hund är ju bara en träningssak.

Och men snälla, du har väl en telefon att ringa med? Dvs ringa in en anmälan.

Du har i tidigare inlägg skrivit att du alltid erbjuder dej att vara hundvakt. varför var hon då ensam i två veckor? :/

En renrasig Rottis ser det ut som?
Har du hört med uppfödaren? (hon blir säkert jätte upprörd och kommer att gasta och skälla om hon inte blir helt stum av chock)
Men! När värsta chocken lagt sig kan hon kanske hjälpa till med att ta hand om hunden, medan man söker nytt hem till hunden.
Hunden kan INTE ha det så här, det verkar du ju i vart fall förstå.

för att jag FORTFARANDE hade en kattunge hemma!! Om Chiba skulle få för sig att leka med henne då? en tass på katten och POFF död..

Varför kan du inte ringa din fosterbror och be om att få köpa hunden och förklara för din sambo att det här är väldigt viktigt för dig? Han borde ju förstå det, tycker jag, och vara villig att uppoffra sig lite.

Att lägenheten är liten är ju något som kan förändras med tiden, och framförallt - vad är viktigast för dig? Att hjälpa hunden eller ha lite mer utrymme i lägenheten (en hund tar inte mkt plats). JUST NU menar jag.

Katten - hundar och katter är INTE medfödda ovänner. Speciellt om katten är kattunge fortfarande så kommer den vänja sig fort och har du bara pli och koll på hunden så kommer den snart lära sig hur man får och inte får bete sig mot en katt.
Ni har väl rum med dörrar som går att stänga? Katten i ettrum och hunden i ett annat när ingen är hemma. Till att börja med.

Råd sa du, så:

1. Diskutera fram en lösning med din sambo om hur det kan bli möjligt att ha hunden hemma hos er.

2. Köp hunden.

3. Hämta hunden.

4. Ta det lugnt, se hur allt löser sig med katt hund lägenhet och funakr det inte - sälj vidare hunden till en ägare DU utser. För DÅ står i alla fall du på ägarpappren.

Och du, försök att hitta lösningar - inte hinder. Det hjälper väldigt mkt i längden att tänka positivt.

Jag hoppas det löser sig för er!

Japp hon är renrasig... hon bor med 3 andra katter, MEN klart hon blir nyfiken på nya eller hur? dvs om jag hade haft henne här.. Det är en vanesak jag vet, men det är inte min lägenhet..hade jag kunnat ha hnne här hade jag inte tvekat en sekund.. Jag har ingen aning om vem uppfödaren är.. kan nog inte ta reda på heller för det "angår" ju inte mig enligt "mamma" och hennes son..

(jag kan inte ändra i mina inlägg av ngn anledning så därför blir det fler..)

Ang att hunden skulle "leka med katten".
Du säger dig ha en god relation med den här hunden, då kommer du inte heller ha problem med att lära den does and doesn't med katten. Det är inte omöjligt om du inte vill att det ska vara det. Och som jag skrev, en kattunge är i många fall bättre än en vuxen katt när man sak vänja katt vid hund.

Om du nu är så ovillig att ha hunden och katten tillsammans så kan du väl åtminstonde göra en anmälan. Eller se till att hon får ett nytt hem om ägaren är villig att sälja.

Har hunden dödat katter förr?

Såg nu att hunden redan bor med tre katter...so whats the problem:confused:

Blev även dessa katter lämnade i två veckor?:eek:

jo jag förstår vad du menar och du har helt rätt, men, jag har redan testat hur dom är tsm och chiba blir helt galen, katten blir vettskrämd.. :S

Så var det för mej och min systers hund förut också, det tog lite tid, sen vande dom sej dock vid varandra. Vi hade dom i början ihop bara korta perioder, nu jagar dom varandra och är kompisar :)

nej hon har inte dödat ngn katt.. emn det fortfarande inte jag som bestämmer och hon vill inte sälja hunden..hade hon velat göra sig av med henne så hade hon gjort det..jag fick tjata på henne förr om att få ha chiba här (innan vi skaffade katt)..så hon vill inte göra sig av med hunden.. Jag ska prata med henne en sista gång om att detta måste upphöra och om hon inte slutar behandla henne såhär så gör jag en anmälar vare sig hon vill eller inte. oavsett helvetet jag kommer få! :devil:

hon är ju van vid katterna hon bor med..hon busar även med dom ibland..har testat ha hunden här med min katt men det funkar inte..
Ja hon har lämnat katterna ensamma förut. hon har bara bett sin granne gå in och mata dem varje dag..

Kan du inte åtmoinstonde få hennes födelse datum?
Du behöver ju inte säga vad du ska ha det till, säg att du vill fira hennes född dag eller något!
Med hjälp av född datum och år, går det att få fram vilken kull det gäller på hunddata!
Är hon id-märkt i örat så är det = reg numret, via det går det att få fram exakt vilken hund det är.:banana:

Låt oss få veta så mycket du vet om hunden, så kan vi hjälpa dig söka på hunddata om du inte själv vet hur man gör.

Du vet väl om inget annat vilket år hon är född och att det är en tik.
Bara med de knappa uppgifterna går de att få fram alla Rottis tik valpar som födes det året.
Har du sedan någon uppgift till tex vilken ort hon är köpt ifrån så kan man leta med uteslutnings metoden.
Jo mer du kan berätta ju lättare är det att leta efter uteslutnings metoden...

Men lättast om du har något av ovan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 270
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 570
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka