Störning? :(

Sv: Störning? :(

Men vad vill du mer att vi ska skriva då ?

Vad vill du ha ut av denna tråd?

Du har fått en massa tips och råd men dom har du ratat och sedan blir du arg när folk ifrågasätter ditt handlande ?

Jag begriper inte ....

Och att du sedan kallar oss för dumma är ju bara löjligt, du fick inte det medhåll och dom svar du vill ha och kallar då oss för dumma saker ?

djurvän är han.. men han är rädd för hundar tydligen..eller kanske bara rädd för henne. så jag klandrar inte honom om han inte vill ha henne här..

ja men herregud! försök sätta dig in i min situation? jag har PRECIS ringt henne.. jag ringde henne för 2 min sedan och skulle berätta att jag tänkte anmäla henne, men hon klickade mig. sån är hon! snälla kan ni bara fatta hur det känns istället för att idiotförklara mig?!
DET ÄR INTE MIN HUND!! jag bestämmer inte!!!!!!!

Herregud människa, varför skrev du in här ö.h.t:mad: Trodde du att vi skulle tycka synd om DIG när det är hunden som bor i helvetet!! Du kan PM: mig så kan jag anmäla henne. Det finns faktiskt andra än hos dig som hon kan få det bra hos. VÄX UPP!!!

du sa att du skulle sluta läsa denna tråd..gör mig då en tjänst och sluta läs..

Ja jag kommer ringa och anmäla henne!!

Bra. Rapportera gärna hur det går.

För övrigt tycker jag inte det är konstigt att folk här reagerar som de gör, de vill ju bara hundens bästa!
Du har fått flera tips om hur du kan hjälpa hunden men inget duger. Ok att du själv inte kan ta hunden, men se då till att hunden blir omhändertagen istället. Nu skriver du i och för sig att du ska anmäla henne och det hoppas jag verkligen att du gör också.
Djur som lider är bland det värsa jag vet, de är så oskyldiga och helt maktlösa när de hamnar i sådana här situationer. Gör en god gärnng, anmäl omedelbart!

Nej vi har försått att det inte är din hund men det gör dig inte handlingsförlamad eller hur?

Om min granne sopar på sin hund upprepade gånger så är det självklart att jag anmäler: Det är inte min hund och jag riskerar att få en förbannad granne efter mig, men jag anmäler självklart för hundens skull.

Återigen, varför skapade du tråden för?

ja men herregud! försök sätta dig in i min situation? jag har PRECIS ringt henne.. jag ringde henne för 2 min sedan och skulle berätta att jag tänkte anmäla henne, men hon klickade mig. sån är hon! snälla kan ni bara fatta hur det känns istället för att idiotförklara mig?!

Varför ringer du till henne:confused:

Varför berätta för henne om du är rädd för konsekvenserna?

VARFÖR ANMÄLER DU INTE ANONYMT OM DU ÄR SÅ HIMLA RÄDD FÖR DEN HÄR MÄNNISKAN???

Tycker den här tråden ballar ur helt. Jag förstår att det inte är lätt att bara ta en hund som man själv inte står som ägare på. Tro mig jag har gjort de. Men fan vad ni drar påt,de e ju sura miner om hur dum hon är. Vad fan e ägaren då?
Vi har lagar i sverige därför kan man inte göra vad som hellst även om man vill. De man skulle kunna göra är att anmäla någon dag där man vet att hunden är fastbunden. Så det blir bevis direkt. Annas blir det svårt. Plus att de kan säkert sluta med att hon inte kommer att få se hunden igen...

Men hon har fått flera olika tips och råd och NÅGOT måste ju göras eller hur?

Det finns inte så många alternativ och det är väl ingen som givit henne rådet om att sno hunden ?

Men hon har fått flera olika tips och råd och NÅGOT måste ju göras eller hur?

Det finns inte så många alternativ och det är väl ingen som givit henne rådet om att sno hunden ?

Ja något måste göras men det är ju inte tjejen som gör fel indirekt, utan ägaren tjejen månar ju bara om hunden och här framstår hon som problemet.

Och indirekt så tycker ju folk att hon skulle bara kunna skita i att ge tillbaka hunden,och det tror jag skulle sluta med att hon aldrig kommer se den igen.

Anmäl för vanvård av hund eller försök prata med "brodern"

Tycker de e jävligt tråkigt att folk som inte kan ta hand om djur får ha dom...

Men vaddå indirekt, ingen har väl påstått att hon skulle ta hunden utan att göra en anmälan samtidigt..

Jo jag kan tycka att tjejen brister i ansvar genom att inte göra något åt situationen..

Ungefär som om när person A ser att person B blir slagen av person C och D, men inte hjälper till för det har inte med person A att göra ...

Stoppar huvudet i sanden mentalitet..

Jo jag kan tycka att tjejen brister i ansvar genom att inte göra något åt situationen..

Ungefär som om när person A ser att person B blir slagen av person C och D, men inte hjälper till för det har inte med person A att göra ...

Stoppar huvudet i sanden mentalitet..

Men det är ju det hon frågar om råd här inne. Hon skrev första igår tror ja och hur fort tror du såna här saker går... De är hennes Styvmamma,kan vara väldigt känsligt..Sen går det inte att jämföra med en person som blir slagen. Den kan prata för sig om det skulle bli en anmälan det kan inte hunden så hon måste ha Bevis!!

Nej men hon ursäktar ju ALLA tips och råd hon fått och det är väl det som skapat den hetska stämning här inne..

Jag förstår väl att det inte kan hända något på 1 dygn men hon behöver ju inte förkasta dom råd som kommit med allehanda ursäkter.

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka