Störning? :(

Sv: Störning? :(

ja det är det jag försöker göra också! jag har haft hunden här med min katt för att testa.. det har inte gått jätte bra men jag testar med jämna mellanrum.. hunden blir helt vild och katten håller på att skita ner sig av rädsla haha..men jag fortsätter testa!

tack så JÄTTE mkt för tipsen! jag vet faktiskt inte om hon är ID märkt..ska kolla! men tror hon är född i Mars 2002.. ja det stämmer!
Ska ringa kärringen och be om att få träffa hunden så ska jag va detektiv ;)

Kanon, det tar nog inte lång tid innan dom vänjer sej vid varandra. Bara håll hunder kopplad och låt katten hälsa då hon är redo.

precis så jag gjort..:p nästan.. har haft hunden liggandes vid mina fötter och hållt henne så hon inte kan röra katten, och låtit katten komma till henne.. men hon är så jäkla skraj! Katten har träffat andra hundar..men de är mindre..en jätteliten hund som hon klöste i ansiktet, och en pitbull som hon jagade iväg :P hahaha!
Men Chiba är OVANLIGT stor för att vara tik..finns bilder på henne i mitt galleri som du kan kolla om du vill :)

det sorligaste av allting är; att när hon inte kunde fixa hundvakt en gång så lämnade hon hunden hemma ensam. hon var borta i 2 veckor!!!!!!!!!!!!!!!! Så hon ringde till sin son och bad honom ta hand om hunden men han kunde inte heller för han hade nyss fått barn och hans sambo är allergisk mot hundar. Så dom kom överens om att han stack hem till hunden några ggr/dag istället. han VET hur hunden har det! det är hans hund egentligen, but he don´t give a flying f*ck!! det är det som stör mig! Dom tycker båda två att det är ok att hon har det som hon har det. (hon hade frågat mig om jag kunde ställa upp, men jag kunde inte för då hade jag precis fått hem kattungen och då var hon 2 veckor gammal, så jag ville inte riskera nånting )

Var du dit och rastade hunden eller höll den sällskap?

för att jag FORTFARANDE hade en kattunge hemma!! Om Chiba skulle få för sig att leka med henne då? en tass på katten och POFF död..

Hur många har inte introducerat hund - kattunge förut utan att någon dött...?

Jag ska prata med henne en sista gång om att detta måste upphöra och om hon inte slutar behandla henne såhär så gör jag en anmälar vare sig hon vill eller inte. oavsett helvetet jag kommer få!

Det är inte dig det är synd om, det är hunden som befinner sig i helvetet...

Det är väldigt lätt att sitta och vara arg på ett forum, kalla folk för subba och kärring och gud vet allt och vara förbannad.

Varför lade du inte den energin på ett telefonsamtal och gjorde anmälningen istället...

Du VILL säkert, men fan vet om du törs, orkar, ids....

/skogstrollet - på 35kvm med två stora hundar och två katter

Senast ändrad:

Vet du vad, jag ska nog sluta läsa denna tråd för du gör mig riktigt jäkla förbannad..

Herregud gör något åt saken annars är du lika medskyldig till hundens lidande!!

/C

Du hörs väldigt ung Calolajn och har uppenbarligen stora proplem med din mor...
Hur är det med din far, du nämner aldrig honom?
Din bror som ju är ägare till dena stackars hund, verkar ju inte bry sig nämnvärt...:mad:
Har du fler syskon, någon som kan hjälpa dig?

Har du några bra vänner förutom sambon, som ju inte verkar bry sig han heller (:confused:)

Du mår inte bra, det är helt klart och det gör ju inte hunden heller.
Har du någon annan vuxen du kan prata med om detta?
Går du i skolan? Skol kurator kanske?
En bra lärare?

Vist kan det vara ett sätt att skriva på ett forum, men vad du behöver är någon som kan hjälpa dig att reda upp dena hemska historia fort för hundens skull.

jag är 20 år gammal och går inte i skolan.. Min fostermamma e "mamman" jag har.. Ingen känner till detta problemet mer än jag, min sambo, fostermamma, och fosterbror.. det är dom som bestämmer allting, Han står för hunden, hunden bor hos henne. jag kan inte göra nånting åt detta.. det enda jag kan göra är att ringa å anmäla henne men det är inte så lätt som alla tror! Hade jag inte varit rädd för konsekvenserna hade jag ringt för längesen! Man kan jämföra henne med den elaka styvmamman i Askungen t.ex ! sån är hon.. och bara gudarana vet vad hon gör om jag sätter dit henne. jag ger det ett försök till..jag pratar med henne imoron och om hon inte vaknar och kommer ner på jorden så får jag ju helt enkelt anmäla henne. OCH honom..för det är hans hund. alla är på mig och princip idiotförklarar MIG när det är HON som gör fel! Hade jag inte brytt mig om hunden hade jag inte ens skänkt en tanke åt henne.. jag började skriva här för att få råd av folk vad jag kunde göra osv.. Men folk bara hoppar på mig och säger att detta är mitt fel. (syftar inte på dig) så nu har allt blivit mkt jobbigare än det var förut..

Senast ändrad av en moderator:

Ja det är klart det börjar bli jobbigt, ditt dåliga samvete börjar bli aktiverat. Tidigare var det ju bara "hon" som gjorde fel, nu börjar du bli medveten om att du också gör fel som inget gör.

Vadå för konsekvenser?
Du är 20år gammal och har flyttat hemifrån? Vad kan hon göra, skicka en torped på dig?

kolla bara nu..jag försöker förklara för folk att hon är ett monster!! och vad händer? nu får jag ännu mer skit! jag det är väl klart att jag har dåligt samvete men det är inte MITT ansvar att se till att hunden mår bra! det har jag skrivit säkert 70 ggr! som sagt hon är ett monster hon kan göra i princip vad hon vill.. men det fattar inte folk för ni känner inte henne. så ni kan sitta å kalla mig ynkrygg bäst fan ni vill, men hade ni varit i mina skor så hade ni kanske förstått. skulle vatt kul och se! så snälla!! jag BER allihopa sluta hoppa på mig!

jag har ångrat mig. jag tycker inte att du ska ha hunden. det där med katten och storleken på lägenheter är de uslaste undanflykter jag läst på länge. hunden LIDER, och allt du tänker på är din egen bekvämlighet. usch vad ledsen jag blir på sådana som dig :(.

ett tredje alternativ som du borde ha tänkt ut själv är att du lurar ägaren att sälja hunden till dig, men istället för att köra hem när du hämtat den kör du den till ett hundstall.

Men snälla vad mer vill du att vi ska tipsa dig om ?

Alla råd slår du ju ifrån dig med den ena ursäkten efter den andra och när man samtidigt vet att en hund lider så tröttnar man tillslut..

Om din styvmor är så ond så gör det väl inget om du säger upp bekantskapen med henne heller ?

Och vad kan hon egentligen göra, anmäler du anonymt är det ju bara att neka..

:/

alltså snälla herregud!!!! du kan fan inte va riktig alltså.. jag har väl sagt att jag mer än gärna vill ha hunden här?! min sambo äger lägenheten!!!!! han vill INTE ha hunden här!!!! FATTA!!
så kom fan inte å påstå att jag e bekväm..

ja men jag delar lägenhet med min sambo.. och han tycker det blir för trångt.. + att vi har en kattunge..

Är inte här för att klanka ner på dig men jag tycker som de flesta andra skrivit att du resonerar helt fel. T.ex:

*Din sambo tycker det blir för trångt + att ni har en kattunge, Om han nu ser hur dåligt både hunden och du mår och han ändå inte försöker göra något, så är han verkligen en hjärtlös människa, de flesta brukar i alla fall försöka fixa det, aldrig hört talas om kompostgaller? Som man kan sätta mellan rum så kommer varken hunden eller katten år varandra, men de kan fortfarande hälsa på varandra genom gallret och på så sätt bekanta sig med varandra.

*Om du anmäler så vet du att DU kommer få ett helvete, men hur tror du hunden har det? Om du verkligen hade velat få bort hunden därifrån så hade du struntat i vad konsekvenserna blir för DIG och ringt & anmält, hunden får det i alla fall bra då, är det inte det som du vill?

*Det är för trångt: Hundar anpassar sig & får de tillräckligt med aktivering ute så klarar de sig på litet utrymme, de går oftast och lägger sig eftersom det inte finns så mkt att göra. Tycker du att det är för trångt gå ut och lek, träna, gå, cykla med hunden, var ute mkt.

Det jag tycker att du ska göra om du verkligen vill hundens bästa är att ringa och anmäla din fostermamma och ta konsekvenserna, för det är väl hunden värd? Din fostermamma kommer säkert inte ställa till med för mkt trassel och gör hon det, så att det blir obehagligt så kan du anmäla henne för det.

//Diana

ja självklart anmäler jag ju anonymt men om folk börjar LÄSA vad det står, så har jag också skrivit att det vara är jag som vet hur dom har det!!!

MEN HERREGUD..

Du har inte så många alternativ och dom alternativen har du redan ursäktat bort, vad finns det mer att göra ?

Jo du kan leva vidare och hunden får lida vidare !!

jag är så jävla trött på denna jävla tråden nu.. kan ni inte bara fatta vad jag skriver istället för att bilda er en egen story som era hjärnor hittar på? sluta skriva här för ni blir förbannade, jag blir förbannad. ingen här kommer överens så snälla bara lägg ner. hade jag vetat hur man avslutar tråden hade jag gjort det för längesen.. men jag bara skiter i att svara på nånting nu..tänker inte ens läsa vad ni skriver.
jag bor i en pytteliten 1:a på 20 kvm tsm med min sambo och min katt. vi har det trångt som det är och klart som fan att jag hade haft hunden här om jag fått av min sambo! men jag kan inte styra och ställa och säga vad han ska tåla och inte tåla! vill han inte ha hunden här så kan jag inte göra ett kungens skit åt saken! jag har tjatat och tjatat på honom men han säger att här inte finns plats! och varför säger han det? jo, för att det FINNS INGEN PLATS!!!!! vad är det ni inte fattar! trodde jag skrev på svenska så jag förstår inte vad det svåra är!! Ja jag kommer ringa och anmäla henne!! och det här med galler? snälla! hon bor redan i ett fängelse för fan.. hon ska inte komma från ett fängelse till ett annat..det var ju bara grymt..!! här finns inga dörrar eller extra rum! ska jag låsa in katten på toa kanske? så kan hon bo där inne för resten av sitt liv? kanske skulle tagit foton på lgh så ni inser fakta nån jävla gång.. snälla sluta skriva här.. ni e ju dummare än tåget..

jag är så jävla trött på denna jävla tråden nu.. kan ni inte bara fatta vad jag skriver istället för att bilda er en egen story som era hjärnor hittar på? sluta skriva här för ni blir förbannade, jag blir förbannad. ingen här kommer överens så snälla bara lägg ner. hade jag vetat hur man avslutar tråden hade jag gjort det för längesen.. men jag bara skiter i att svara på nånting nu..tänker inte ens läsa vad ni skriver.
jag bor i en pytteliten 1:a på 20 kvm tsm med min sambo och min katt. vi har det trångt som det är och klart som fan att jag hade haft hunden här om jag fått av min sambo! men jag kan inte styra och ställa och säga vad han ska tåla och inte tåla! vill han inte ha hunden här så kan jag inte göra ett kungens skit åt saken! jag har tjatat och tjatat på honom men han säger att här inte finns plats! och varför säger han det? jo, för att det FINNS INGEN PLATS!!!!! vad är det ni inte fattar! trodde jag skrev på svenska så jag förstår inte vad det svåra är!! Ja jag kommer ringa och anmäla henne!! och det här med galler? snälla! hon bor redan i ett fängelse för fan.. hon ska inte komma från ett fängelse till ett annat..det var ju bara grymt..!! här finns inga dörrar eller extra rum! ska jag låsa in katten på toa kanske? så kan hon bo där inne för resten av sitt liv? kanske skulle tagit foton på lgh så ni inser fakta nån jävla gång.. snälla sluta skriva här.. ni e ju dummare än tåget..

Men hallå eller, jag menade inte att ni skulle ha galler jämt, utan i början för att de skulle lära känna varandra, och det blir inte ett fängelse under den korta tiden, nu sitter hon bunden, med galler får hon ett helt rum att gå i, till slut en hel lägenhet! Jag undrar ju vem som är dummare än tåget, det är inte vi som ger dig råd & säger vad du ska göra i alla fall utan det är du som inte gör något! Enligt dte du skriver verkar inte din pojkvän/sambo vara någon speciellt bra djurvän, som inte ser hur hunden lider och försöker göra något åt det, sen verkar han inte ha några känslor heller, gentemot dig om han nu ser hur dåligt du mår. hade det varit min pojkvän så hade jag nog inte vart tillsammans med honom så länge till faktiskt!! Djur/människor går före ALLT även om det kostar ett förhållande!

//Diana

anmäl kärringen så att hunden blir omhändertagen då?

Du är ju medskyldig till djurplågeriet om du låter det fortgå.

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka