Sv: Störning?
ja men jag delar lägenhet med min sambo.. och han tycker det blir för trångt.. + att vi har en kattunge..
Är inte här för att klanka ner på dig men jag tycker som de flesta andra skrivit att du resonerar helt fel. T.ex:
*Din sambo tycker det blir för trångt + att ni har en kattunge, Om han nu ser hur dåligt både hunden och du mår och han ändå inte försöker göra något, så är han verkligen en hjärtlös människa, de flesta brukar i alla fall försöka fixa det, aldrig hört talas om kompostgaller? Som man kan sätta mellan rum så kommer varken hunden eller katten år varandra, men de kan fortfarande hälsa på varandra genom gallret och på så sätt bekanta sig med varandra.
*Om du anmäler så vet du att DU kommer få ett helvete, men hur tror du hunden har det? Om du verkligen hade velat få bort hunden därifrån så hade du struntat i vad konsekvenserna blir för DIG och ringt & anmält, hunden får det i alla fall bra då, är det inte det som du vill?
*Det är för trångt: Hundar anpassar sig & får de tillräckligt med aktivering ute så klarar de sig på litet utrymme, de går oftast och lägger sig eftersom det inte finns så mkt att göra. Tycker du att det är för trångt gå ut och lek, träna, gå, cykla med hunden, var ute mkt.
Det jag tycker att du ska göra om du verkligen vill hundens bästa är att ringa och anmäla din fostermamma och ta konsekvenserna, för det är väl hunden värd? Din fostermamma kommer säkert inte ställa till med för mkt trassel och gör hon det, så att det blir obehagligt så kan du anmäla henne för det.
//Diana