Störning? :(

Sv: Störning? :(

de håller ja med om att hon inte behöver men jag tror det kan vara svårt och kännas hårt att ta oxå..

Du kan ju anmäla det till Djurskyddsverket anonymt och dom kollar upp det. Dom kan säga att det är en granne som har klagat. Din styvmamma behöver inte få reda på att det är du. Eller så ber du en vän göra det. En som har fått höra hur hundens situation är och att hon har fått en dålig vana. Eftersom det handlar om brist på stimulans från ägaren. Ett tydligt tecken på att hon mår dåligt!

Det är ju bara att tala om det för djurskyddsinspektören och försöka se till att de lägger sitt hembesök när hunden är ensam hemma

det är inte MITT ansvar att se till att hunden mår bra! QUOTE]

Det är klart att ansvaret även ligger hos dig. Det är i DIN närhet som hunden finns.
Djur kan inte prata själva och är således hjälplösa.
Det är våran förbannade skyldighet att se till att djur har det så bra dom någonsin kan, och det är våran förbannade skyldighet att agera om ett djur i ens närhet lider, psykiskt eller fysiskt.

Du är hjärtlös och medskyldig, och ändå har du mage att bli förbannad och kalla folk som vill hjälpa till att rädda livet på din hund för dumma?

Skulle du sitta och titta på och bara skriva på ett forum om din fostermamma hade ett spädbarn som hon gjorde illa?

Nej de måste man inte men eftersom de är hennes STYVMAMMA som äger hunden kan det vara bra med bevis för det är aldrig lätt att gå emot sin egen släkt.

Och det är just därför jag inte fattar varför hon inte anmäler ANONYMT i så fall...

(Sitter just nu och förundrar mig över det faktum att tråden skapades med huvudsyftet att ta reda på om hunden är störd eller inte... *suckar* )

Senast ändrad:

För att det här inte ska spåra ur helt kommer här lite riktlinjer som ni ska hålla er till hädanefter. Den som inte gör det kommer att varnas och raderas.

*Inga fula ord såsom kärrig, subba och liknande. Det är inte ett språk som passar sig på Bukefalos.

*Att kalla folk för idioter, dumma i huvudet, störda eller på annat vis insinuera om bristande intelligens är strikt förbjudet.

*Alla är välkomna att skriva på forumet, förusatt att de följer reglerna. Därför undanber jag mig inlägg där någon användare ber annan användare lämna tråden, vara tyst eller på annat vis försöker hindra en öppen debatt.

*Tänk på Bukefalos regler och almän netikett. Tonen ska vara trevlig även om ämnet är känsligt.

Från och med nu kommer min toleransivå att vara mycket låg och det gäller alla. Gula kort kan komma att utdelas. (förklaring om detta kan läsas i separat nålad tråd)

Diskussionen är nu fri, men tänk på vad jag sagt.

Mvh moderator Jadzia

Är lite nyfiken på hur det går för dig och hunden...
Har du kommit på nå bra som du känner att du kan göra eller som du kommer ta hjälp av?
Har du pratat med din halv bror?:confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka