Störning? :(

Sv: Störning? :(

det är inte så lätt som du tror.. om jag inte hade brytt mig om hunden, skulle jag då skriva om det här?

Men snälla.... jag måste vara hård mot dig nu: Det enda du gör när du skriver här, är att försöka lätta DITT dåliga samvete!! Hunden vinner INGENTING på att du skriver här, om du sedan väljer att inte agera på något sätt.

ja men VARFÖR skriver jag här då?! för att få råd såklart! jag vet ju för fan inte hur jag ska göra!!!!! Jag älskar hunden som fan men det e inte JAG som har papper på henne så jag har inget att säga till om! OM jag anmäler subban som gör detta så kommer hon ställa till ett rent helvete för mig! Så DÄRFÖR skriver jag här för att se om det finns något sätt att få stopp på detta! Och VARFÖR hunden beter sig som hon gör..det va därför jag började denna tråden från början..det handlade om hennes beteende..! JA, jag har dåligt samvete för att jag inte gör nåt men vad hade du gjort då? folk tror att det e så jäkla lätt.. men ni anar inte vem jag har att göra med..hade detta varit lätt hade jag inte bett om hjälp..

Har läst tråden,en fråga vem står som ägare på hunden?... De är bara att gå till en hundbutik och klippa klorna 50 kr kostar de... 700? va e det?

Det beror ju på om man måste söva hunden för att få klorna klippta, då kan det nog alla gånger kosta 700:-

jo de e sant men är hunden svår att klippa brukar man ge lugnande inte söva med tanke på risker...

Sant.

Men även om det bara är lugnande så kostar det en massa. Fast en kompis till mig måste söva sin hund när klorna ska klippas

Här kostar det typ 500:- bara man går in genom dörren till undersökningsrummet.:crazy:

har ringt djursjukhuset..där kostar det 700 kr. Hon måste sövas.. Hon morrar och har sig. Inte trevlig alls :P

Sant.

Men även om det bara är lugnande så kostar det en massa. Fast en kompis till mig måste söva sin hund när klorna ska klippas:

hmm... En hund som man inte kan klippa utan att söva då har man problem med tanke på att man bör klippa var 3:e vecka. Men men tråden är inte om dig eller din kompis hund.

Utan en hund som är 5 år och börjar få problem,med tanke på dens ålder borde den veta bätter om sitt uppförande,och blir den illa behandlad så är det inte konstigt att den beteer sig fel. Bara människans fel inge annat.

Inte jag som står som ägare.. min fostermammas son gör det men han har henne inte. hon bor hos min fostermamma.

Nej antagligen inte, men nu är det ju så att det spelar ingen roll om det är svårt eller inte..

Det finns ju inte så många alternativ eller hur ?

Antingen slår du näven i bordet, anmäler och ställer till ett sjuhelskottas liv, allt för att denna hund ska få det bättre eller så forts du i samma spår och då får hunden ha det jävligt i fortsättningen också.

Senast ändrad:

Inte jag som står som ägare.. min fostermammas son gör det men han har henne inte. hon bor hos min fostermamma.

rätt invecklad historia. Vad skulle hon göra om du hade henne å när hon kom så sa du bara att du tänker behålla henne för hon inte tar hand om hunden på rätt sett

Min "mammas" son klippte klorna på henne en gång när hon var valp och då klippte han för långt in så det blödde och hon fick ont..så antagligen är det därifrån hon fått denna "fason" ifrån.. Jag har klippt klor hundra ggr och det är inga problem men hon är ju rädd så det är ingen idé att jag försöker för hon blir bara lack..
Jag har faktiskt tänkt på det.. att behålla henne! :D Typ stjäla henne.. men det hade blivit ett sånt jäääääävla liv.. tanken har slagit mig måååånga ggr men då blir det bara värre.. Känner sån jäkla sorg varje gång hon kommer och ska hämta hem henne igen.. vill verkligen inte att hon ska vara där..

egentligen har du två val. övertala henne att sälja hunden (till dig t ex?) eller anmäl henne. allt annat är ryggradslöst och gör dig medskyldig till hundens lidande.

att 22 kvm skulle vara för litet är bara en dålig ursäkt. jag har bott på 12 kvm med mina två stora hundar (delade kök och toalett). finns det hjärterum finns det stjärterum.

Då går du till honom omedelbums(!!!!!!!!) och ber honom göra en ägar ändring till dig! Erbjud att du vill köpa hunden!
Sen kan du bestämma själv hundens öde. Omplacering eller om du ska behålla. I detta fallet tror jag hunden hade föredragit omplacering.
Hon äger inte hunden, även om hon har den. Han bestämmer med hunden i sitt namn.

ja men jag delar lägenhet med min sambo.. och han tycker det blir för trångt.. + att vi har en kattunge..

det sorligaste av allting är; att när hon inte kunde fixa hundvakt en gång så lämnade hon hunden hemma ensam. hon var borta i 2 veckor!!!!!!!!!!!!!!!! Så hon ringde till sin son och bad honom ta hand om hunden men han kunde inte heller för han hade nyss fått barn och hans sambo är allergisk mot hundar. Så dom kom överens om att han stack hem till hunden några ggr/dag istället. han VET hur hunden har det! det är hans hund egentligen, but he don´t give a flying f*ck!! det är det som stör mig! Dom tycker båda två att det är ok att hon har det som hon har det. (hon hade frågat mig om jag kunde ställa upp, men jag kunde inte för då hade jag precis fått hem kattungen och då var hon 2 veckor gammal, så jag ville inte riskera nånting )

Lägger in en bild på henne så kan ni alla se hur fin hon är! :)
Här var vi ute i parken och kastade boll !

chibafin.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka