Störning? :(

Sv: Störning? :(

*kl*

Nån som vet vad som händer med en omhändertagen hund i Malmö? (Där jag antar att hunden finns.) Inte skänks den bort till en "idiot" iaf....

Här i Stockholm lämnas den till hundstallet för utvärdering, rehabilitering och omplacering om den bedöms klara detta.
Så vitt jag vet... Escodobe kan säkert mer om detta.

Nu blev allting helt plötsligt ett enda stort jävla spindelnät man inte kan ta sig loss ur.. anmäler subban och tar hunden.. tack för alla svar och råd.. bye

okej.. Har ingen aning om vad som händer men vill ju lixom inte att ngn annan ska ha min vovve :cry: vill ju ha henne själv! men jag förstår vad du menar..det är inte mer än rätt. hon kommer i första hand!!

Jag vet inte hur det går till i stockholm, men jag tror att hundstallet är rätt seriösa.

Personligen hade jag däremot definitivt tagit hem hunden och försökt omplacera den själv om avlivning inte är ett alternativ (beroende på hur svåra problemen är)
Tex via uppfödaren, rasklubbens omplaceringslistor eller genom att själv annonsera.

Utan att ha träffat hunden är det svårt att bilda sig en uppfattning, men det låter precis som nån annan skrev "typ exempel på under eller felstimulerad brukshund"

Nu blev det ett långt svar igen.

(Att jag skrev att det var en trolltråd var för att jag inte kunde tro att det var sant. :( Jag hoppades att det var någon som skrev så för att provocera...)

Din hund är inte störd. Den är desperat! Den är så understimulerad att den t.o.m kan bli farlig. Att binda en hund en längre period, dessutom regelbundet... hur kan man?

det bästa hade varit om hon bara stängt av larmet så hunden kan gå som hon vill
Om hunden gick lös i lägenheten är risken att den biter sönder inredningen. Det gör den inte lyckligare bara för att den är lös, men man ska sjävklart inte binda den. Målet är att den ska vara så trött/trygg/tillfreds att den bara sover medan den är ensam. Hundar är flockdjur och att bli lämnad ensam är t.o.m ett trauma för vissa individer.

Hur gör vovve när den ska kissa? Hur länge måste hon hålla sig? Hur välskött är hon? Får hon ett bra foder? Vaccineringar? Kloklippning? Munhälsa? Hur ofta motioneras hon? Skulle någon över huvud taget märka om hunden fick feber?

Jag vill inte fortsätta gnälla på dig, men jag hoppas att du SJÄLV inser att du har större roll än du vill påskina. Att anmäla din egna 'mamma' är inte heller realistiskt.

Och jag kan inte ha henne för jag har nyligen skaffat katt.. ( plus att här e 22 kvm och jag & min pojkvän bor tillsammans + en katt)
Det verkar som om du är den enda personen i hundens närhet som har vett att förstå att den inte mår bra. Sluta skyll ifrån dig. Hunden kan inte bättra situationen, du kan. Det är du som får ge hunden röst. Det är fullt möjligt att lära katter och hundar att samsas. Om bara viljan finns.
Hunden sover nästan bara hemma och motioneras ute, så även i små lägenheter kan man vara hundägare. Om din kille också vill engagera sig?
hon skulle inte klara nån annan ägare för hon är en enmanshund!
.
Även enmanshundar kan lära om. Min förra schäfer var en omplacering. Han var 1½år då han kom till mig. Första veckan kräktes han flera ggr per dag och var jättestressad. Klart det var svårt att komma till ny ägare, MEN när han väl accepterat mig blev vi bästa vänner. Och oskiljaktiga! Han tyckte jag var världens bästa och han tänkte nog aldrig mer på sin förra ägare. Hundar lever i nuet.
Om ni inte kan lösa det med din hund tycker jag absolut att du ska fundera på omplacering, till en kunnig intresserad och kärleksfull person med mycket tid att ge hunden. Escodobe hade bra tips på hur man finner en ny ägare.
Eller annonsera om en fodervärd. Eller en dagmatte/husse som är hundvan.

Det finns faktiskt en hel del lösningar:)

mitt hjärta gråter för henne..min lilla vovsing! :(
Att låta hunden fortsätta sitt meningslösa liv är inte ett alternativ. Det vet jag att även du inser. Jag skulle vilja ge dig lite styrka och peppa dig till att ta tag i det här. Inte bara låta det fortsätta. Du verkar bry dig...:)

aha. okej.. ja det stämmer ju. problemet är att inte jag äger henne egentligen..men jag har ju åsså saker att säga till om.. men hennes problem är att hon inte lyssnar på vad jag säger. därför är läget som det är...

ja jag bryr mig och vill göra allting bättre för henne! hon & jag är bästa vänner.. t.o.m min mamma säger" det är helt sjukt vad hon älskar dig!!" det märker man på henne så fort vi träffas..hon är gladare än någonsin..! Allt detta är bara så jäkla jobbigt för jag vet inte hur jag ska "sätta henne på plats".. hon lyssnar inte på mig! jag ska prata med henne igen och om det inte ger resultat så tar jag hunden ifrån henne. på ett sätt eller ett annat!

Hehe jag pratar om min "mamma" :P Kanske borde skrivit det men.. jaja! Chiba (hunden) lyssnar alltid på mig..(känns det som iaf) enda gången hon inte lyssnar på mig det är när hon nafsar efter folk. Hon lyssnar på mig just i det ögonblicket jag säger ifrån och slutar vara dum, men hon gör ju samma sak om och om igen.. annars har vi en jätte fin relation, hunden och jag. Men "mamma" däremot..ingen bra relation alls..så därför lyssnar hon inte på mig.

Ja jag vet att hon vaktar mig men detta beteende har börjat på senare tid. hon är 5 år nu. Hon har även en egen bädd i sin lilla hörna som hon SKA ligga i när jag har gäster men hon smyger sig närmare mig efter hand. Och hon har träffat dessa människor innan.. Jag fyar henne givetvis och skickar tillbaka henne i sin bädd. Och hon nafsar efter folk även när hon ligger i sin bädd när folk går förbi henne..:confused:

Hur ofta miljötränar du? Det kanske kan vara så att om hon träffar flera människor på en gång och ofta kan det kanske släppa? Man vet aldrig. Alla sätt är bra utom de dåliga.

Hum, okey. Nu var jag korkad och inte läste hela tråden. Förlåt =( Men som alla andra tycker jag att du ska anmäla din "mamma" och se till att hunden hamnar i ett nytt hem. Om det är hos dig eller hos någon annan är väl lite skitsamma. tyvärr finns det folk som beter sig illa mot sina djur och även våra übersnälla hundar hade blivit tokiga i skallen av en sån hundhållning. Hoppas att det går bra för dig! Jag håller tummarna.

Du man har alltid ett val och det är helt upp till dig om du vill låta "din" hund ha ett sådant fruktansvärt liv eller ej..

Jag skulle inte klara av att ha det på mitt samvete iaf!

"dvs att hon binder fast hunden vid bordet i köket, och där får hon ligga hela dagarna."

:eek::eek: men herre gud!! Det e ju sjukt!!!!:eek::eek::mad:

det är inte så lätt som du tror.. om jag inte hade brytt mig om hunden, skulle jag då skriva om det här?

japp. you got that right. Jag försöker verkligen få henne att fatta att det e fel, men hon säger bara "hon har vant sig"... i helvete heller att någon vänjer sig vid sånt! Hon ska få..

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 564
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 261
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka