Störning? :(

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Calolajn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 148
  • Visningar Visningar 8 491
Sv: Störning? :(

Lånar,...

Jag har helt enkelt inte orkat svara i denna tråden, jag blir bara så less när jag läser hur en del håller sina hundar.
Och ang larmet, man kan ställa in larm så en hund kan röra sig.

ska jag anmäla min egen "mamma" ? tro mig, jag har tänkt på det mååånga ggr för hon tar inte hand om hunden som hon borde.. hon kan fan inte ens ta sig tid att gå till veterinären och klippa klorna på hunden för hon har inte pengar till det säger hon. 700 kr kostar det!! det är ingenting! jag kommer ta hunden så fort jag får pengar och ta med henne till veterinären.. blir det ingen ändring snart så kommer jag kanske anmäla.. anledningen till att jag inte gjort det än, är pga hunden. jag tror inte hon hade klarat någon annan husse/matte. Och jag kan inte ha henne för jag har nyligen skaffat katt.. ( plus att här e 22 kvm och jag & min pojkvän bor tillsammans + en katt)

ja men det är inte mig du ska bli less på. (vet inte om du syftade på mig eller min fostermamma men säger det redan nu i vilket fall som helst, sorry )
Jag vet att hon kan ställa om larmet men då är det inte lönt att hon har larmet över huvudtaget. jag tycker inte det är lönt med larm om hon har en rottweiler som redan är världens bästa vakthund. men hon ska tvunget ha larmet igång.. om du syftade på att du blir less på henne så förstår jag dig mkt väl, för det blir jag med..

kom inte och påstå att JAG gjort henne som hon är!!!!!!!!!!!!!!!!
hur kan du ens säga en sån sak!? du vet ju inte ens hälften av hennes historia, så såna åsikter kan hållas utanför denna tråden.. TACK!

ja, jag vet att det är stackars hund, men snälla!! det är inte JAG som utsätter henne för detta! jag försöker hjälpa henne! kan alla förstå det nu nån gång?!?! sluta hoppa på mig !!!!
Nej det är inte hennes första hund, inte min heller.

Varför har din mamma hunden då?
Ni kan kanske byta?
Hon får katten och du hunden, bara en liten tanke....

jag har även sagt till henne att lämna henne hos mig, hos vänner, eller på hunddagis. men när jag nämnde hunddagis så höll hon på att svimma.. hon är så snål så hon skriker när hon skiter. Jag blir så jäkla förbannad utav detta för hon har ingen rätt att göra såhär men om jag anmäler henne så kommer hon ställa till ett helvete för mig.. Hon är en riktig häxa!! :cry:

anledningen till att jag inte gjort det än, är pga hunden. jag tror inte hon hade klarat någon annan husse/matte.

Och jag tror att dn hunden blir mycket lyckligare med nästan vilken annan matte som helst :mad:! Binda fast den i ett bord hela dan, inte ens klippa klorna på sin hund..... !

så som hon behandlar sin hund? nej..tänker verkligen inte lämna min katt till henne..hon är bara 13 veckor gammal. kan hon göra hunden så illa så kan hon göra katten så illa.. plus att katten också behöver sällskap. speciellt nu när hon är så liten..hon kan inte va ensam 10 timmar /dag.. inte hunden heller! faaaan..va ska jag göööra?? :cry: mitt hjärta gråter för henne..min lilla vovsing! :(

jag vet..! men nej, hon klarar inte att vara hos folk hon inte känner! du läste vad jag skrev om nafsandet? sån är hon ju mot folk hon inte känner..

Inte någont lätt lösning på detta...
Men har du ingen kompis som din mamma inte känner som är villig att anmäla henne?
För detta är djurplågeri!!!

Det andra är kan du prata med din mamma om detta, katten bör ju inte vara så stort proplem om du tar hem henne.
Med sunt förnuft och försiktighet bör det gå att få dom att accebt varandra.

jo, jag läste det.... men som många andra har skrivit så tror jag att nafsandet bara är ett av "symptomen" som visar att hon mår dåligt i sin miljö. Fick hon byta till en bättre miljö och bättre levnadsförhållanden, så tror jag absolut att man skulle kunna få bort nafsandet också.

Hoppas för hundens skull att en ändring sker snart, innan "symptomen" blir värre och det kanske inte bara är frågan om nafsningar längre, utan regelrätta hugg.... :crazy:

jag har pratat med henne.. t.o.m inför folk för att hon ska skämmas. det bästa hade varit om hon bara stängt av larmet så hunden kan gå som hon vill för detta krossar mitt hjärta :(
Men även om jag anmäler henne anonymt så kommer hon fatta att det är jag för det är bara jag som vet hur det ligger till där hemma.. jag ska snacka med henne igen och säga att jag kommer anmäla det om hon inte slutar. får se om hon får upp ögonen och sätter ner fötterna på denna jord då!!

kom inte och påstå att JAG gjort henne som hon är!!!!!!!!!!!!!!!!
hur kan du ens säga en sån sak!? du vet ju inte ens hälften av hennes historia, så såna åsikter kan hållas utanför denna tråden.. TACK!

Du undrar om hunden är störd. Nej det är den troligtvis inte. Den är som den är pga miljö och (brist på) uppfostran och aktivering. Sen vems fel det är - DET vet du bättre än jag.

Behöver inte veta mer än att den hålles fastbunden vid ett bord hela dagarna för att konstatera att det troligtvis är orsaken till beteendet. Faktiskt.

Självklart kommer hunden att må bättre hos en mer kompetent hundmänniska. Om din mamma är så snål - föreslå hon säljer hunden.

ja jag är också orolig för att det inte bara kommer förbli nafs utan hugg i senare/kommande skeden.. min katt och "min" hund har träffats cs 2-3 ggr och katten sprinegr och gömmer sig och reser ragg,fräser osv.. hunden bor tsm med 3 andra katter nu och det går ju bra med tanke på att de bott tsm hela livet. Men en ny katt är ju en ny katt :P klart hon är nyfiken på min katt för hon e ny, men jag tror också att dom kommer vänja sig vid varann..men får vänta ett tag till för hon är så pytteliten.. om Chiba vill leka med henne så kommer hon krossa henne med en tass för dom är inte små :P

jo jag vet hur du menar men trodde du syftade på mig.. att det var mitt fel. så jag ber om ursäkt för jag blev irriterad men som sagt, allt detta krossar mitt hjärta och jag vet inte vad jag ska göra..jag går och tänker på det konstant! vad jag kan göra för att hjälpa henne osv. :( Jag tror inte chiba hade fixat att komma till en helt okänd ägare..och hon känner ingen som kan ta hunden. hon har problem att skaffa hundvakt när hon ska iväg på resor osv, och då är det jag som har henne.. men just nu kan jag inte ha henne pga kattungen..

ska jag anmäla min egen "mamma" ? tro mig, jag har tänkt på det mååånga ggr för hon tar inte hand om hunden som hon borde.. hon kan fan inte ens ta sig tid att gå till veterinären och klippa klorna på hunden för hon har inte pengar till det säger hon. 700 kr kostar det!! det är ingenting! jag kommer ta hunden så fort jag får pengar och ta med henne till veterinären.. blir det ingen ändring snart så kommer jag kanske anmäla.. anledningen till att jag inte gjort det än, är pga hunden. jag tror inte hon hade klarat någon annan husse/matte. Och jag kan inte ha henne för jag har nyligen skaffat katt.. ( plus att här e 22 kvm och jag & min pojkvän bor tillsammans + en katt)

JA!Hunden plågas inte mindre för att du är släkt med henne.
Varför skulel itne hunden "klara någon annan ägare".
22kvm funkar om man vill, trångt ja. Men det går.

hon skulle inte klara nån annan ägare för hon är en enmanshund! tror du inte jag känner mig egen hund? jag hade jätte gärna tagit hit henne här men hon hade inte låtit mig ta henne!! plus att detta är min sambos lägenhet så jag kan inte bestämma om hon ska vara här eller inte! jag har pratat med honom och han tycker det är för trångt..han har inget emot att vi har henne en vecka eller två om hon ska iväg och resa eller så, men hon kan inte bo här regelbundet.. :(

Jag tror att den där hunden skulle bli så jävla lycklig i ett hem med uppmärksamhet och meningsfull aktivering att du efter några månader inte längre skulle känna igen henne.

Du kan inte anmäla -för det är din mamma som äger hunden.
Du kan inte avliva - för du äger inte hunden.
Hunden kan inte omplaceras - för det är en "enmanshund".

Dåså. Bara att stå bredvid och titta på då....

*irriterad*

nej det har du rätt i. JAG kan inte avliva för hon är inte min. det var en desperat tanke för hon hade mått fan så mycket bättre och inte behövt lida! MEN! du har rätt, jag kan inte avliva henne och det ska inte göras heller. JAG kan inte omplacera henne hur fan jag vill och känner för, för hon är inte min. det har du också rätt i. MEN, jag kan anmäla, och vad händer då? hon kanske hamnar hos ännu en idiot..! JAG vill ha henne men som läget är nu så kan jag inte göra nånting!!! :cry:

*irriterad* !!!!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 270
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 570
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka