Störiga saker vi stör oss på - del 9

Att det onda i mitt öra är tillbaka efter konstant smärta i två veckor... vi kunde inte landa med flygplanet direkt igår, utan var tvungna att snurra ett par varv i luften pga kö = hemskt tryck i öronen...

Stör mig på att min kropp tydligen gått in i hamstringsläge inför vinter :cautious: allt som är fett, sött eller salt lockar än mer än vanligt.

1: att mina nya byxor luktar kemikalier - kände det efter att jag använt dem. Tvättade dem nu ikväll och de luktar fortfarande :down: Har för ovanlighetens skull kvittot kvar så blir nog en tur tillbaka till affären.

2: mitt knä som jag slog i när jag åkte av för två veckor sedan bråkar. Har en knöl på ena sidan (inkapslat hematom enligt VC) men efter att jag suttit på huk förut så "ploppade" det fram en rätt rejäl vätskeansamling på ett annat ställe -klurar på om det var vätska som varit inne i leden men pressades ut nu när jag satte mig på huk?

Att de som var här och fixade fönstren, släckte lampan i sovrummet genom att trycka på knappen (har Phillips hue). Så om jag vill tända måste jag kliva upp ur sängen. :(

Att de som var här och fixade fönstren, släckte lampan i sovrummet genom att trycka på knappen (har Phillips hue). Så om jag vill tända måste jag kliva upp ur sängen. :(

förstår problemet... Har Hue i flera rum och det har ju hänt nån gång (:angel:) att man tryckt på lampknappen av misstag och ja - krånglat till det...

Spruckna nagelband :meh:

Och så stör det mig att jag inte hört nåt från gårdagens förhandlingar om mitt jobb. Kom igen jag vill veta vad som händer!

Att bananflugsjävlarna som har flyttat in i mitt kök vägrar att lägga sig att drunkna i fällorna jag satt ut :rage:

Stör mig inte på så mycket för tillfället men tänkte bara komma med ett tips ifall du inte redan visste detta;

Jag tycker de där "fällorna" funkar dåligt för mig med men det gäller att bekämpa skiten från grunden! Ha självfallet ingen frukt och så framme osv. Det många inte vet är att de små asen lägger ägg i vasken så de fortsätter komma även om man plockar bort all mat osv. Jag brukar koka upp en stor kastrull med vatten på kvällen och sedan bara hälla den rakt ner i vasken. Följer upp det med att hälla ner lite diskmedel (skölj inte bort det efter). Det brukar effektivt ta död på alla ägg så när man väl dränkt/slagit ihjäl kvarvarande flugor (eller de självdött) så är det färdigt :)

Jag stör mig på att jag köpte två par skitsnygga byxor i helgen. Provade en färg som satt bra så jag tog två färger.

Det paret jag inte testade visade sig vara en halv storlek mindre och sitter tajt. Den jag provade sitter bra men efter en dags användning så har en söm spruckit för att de tagit för liten (obefintlig) sömsmån.
Morr.Nu måste jag banta lite resp laga sömmen för att kunna ha dem.

Jag stör mig på den dåliga maten i skolbespisningen på jobbet.

Folk säger - det är ju skolmat. Du kan inte kräva att den ska smaka som på restaurang.

Men va :rage: den lagar av folk som har som JOBB att laga mat.
Grundkravet borde väl vara att de som proffs lagar bättre än jag som är total amatör utan ens en timmes utbildning i matlagning.

Jag stör mig på att jag köpte två par skitsnygga byxor i helgen. Provade en färg som satt bra så jag tog två färger.

Det paret jag inte testade visade sig vara en halv storlek mindre och sitter tajt. Den jag provade sitter bra men efter en dags användning så har en söm spruckit för att de tagit för liten (obefintlig) sömsmån.
Morr.Nu måste jag banta lite resp laga sömmen för att kunna ha dem.

åh DET är störande. Har också gjort så, provat ett par byxor och köpt samma storlek och modell men annan färg, utan att prova - och så är de skittrånga :rage::turd:

Tog en paus och kollar lite på Play. En finsk serie som heter Drömyrke: veterinär.

Serien är överlag bra men... Stör mig så otroigt på den usla översättningen. Munstege kallas munöppnare. Gången de ska springa i kallas korridor, de hoppar över en massa ord och det är på det hela totalt utselt.

Nog borde det funnits någon översättare med i alla fall aningen rudimentära kunskaper om djur och djurvård?

Om man köper julklapp åt sin sambo och tycker att man är jättehemlig, då är det ju smart om man inte lämnar följesedeln framme på köksbordet så han hittar den. :banghead:

Dessutom började det klia överallt efter vår promenad

Senast ändrad:
På att hunden har dragit med sig massa grus upp i sängen och sambon ligger och brer ut sig mitt i sängen så jag får ligga på kanten :meh:

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
87 88 89
Svar
1 760
· Visningar
81 505
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
678
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
25 262
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar