Att jag inte får igång SVTplays sändning från VM...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller medAtt människor inte kan hjälpa varandra.
Nää! Vilken grym oflax och oproffsigt hanterat av verkstaden. Tur att farmor och farfar fanns till hands iaf.Jag stör mig på den här dagen. Nya bilen levererades utan krok, trots avtal på detta. Jag beställde tis hos deras verkstad för att fixa ( när jag ringer säger människan i verkstaden att "Ja, Vi har ju en krok till din bilmodell liggandes, jag undrade varför"). Bilen ska lämnas in på andra sidan stan kl 7 på morgonen min lediga dag. Jag får ringa och förvarna om att jag blir sen pga stopp i trafiken (olycka).
Väl där har de glömt att beställa lånebil till mig. Hyrbilsfirman har heller inga att hyra ut, då de är uthyrda. Jag är alltså fast ca 4 mil hemmifrån, i en ganska öde del av Göteborg 0732 på morgonen. Tillslut kommer jag på att jag kört över ett spårvagnssspår en bit bort, och börjar gå. Vid det här laget är jag ungefär lika sur som vädret. Det ösregnar, på sant Göteborgs manér, underifrån.
Efter två spårvagnar och ett pendeltåg kommer jag till min hemstation. Det ösregnar fortfarande. Då kommer jag på att jag glömt ta av hemnyckeln från bilnyckeln när jag lämnade in den på verkstaden.
Tur att farmor och farfar är hemma och inte har något emot spontana besök.
Det heter dessutom suicide på engelska, och självmord på svenska. Fattar inte varför ordet suicid dyker upp på vissa ställenInte ens Sahlgrenska vet att självmordsbenägen heter suicidal. En person kan inte vara suicid! Suicid = självmord. Inget annat.
Visa bifogad fil 19194
Men suicid kommer från latin och används i vården.Det heter dessutom suicide på engelska, och självmord på svenska. Fattar inte varför ordet suicid dyker upp på vissa ställen
Tillägg galghumor: Ett tecken skulle väl isåfall vara bristen på puls
Aha!Men suicid kommer från latin och används i vården.
Suicidal är nog så vedertaget ... men de hade ju åtminstone kunnat använda det korrekt.Aha!
Fast man använder inte latinska namn på Facebook egentligen kan jag tycka ...
Suicid, suicidal osv. är idag svenska ord, även om de en gång kommit hit som låneord från början.Aha!
Fast man använder inte latinska namn på Facebook egentligen kan jag tycka ...