Ska pimpla kaffe nu och hoppas att det ger någon effekt alla fall. Blir kul att jobba ikväll sedan, tur att det är ett kort pass alla fallNe det gjorde ju inte det. Viss risk för mutor idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska pimpla kaffe nu och hoppas att det ger någon effekt alla fall. Blir kul att jobba ikväll sedan, tur att det är ett kort pass alla fallNe det gjorde ju inte det. Viss risk för mutor idag.
Det började som prat och lite skratt - helt ok men sen började det balla ur. Troligen i samband med att de fått i sig mer alkohol.Gapande å skrikande är skit drugt. Folk som pratar å skrattar brukar gå ganska bra för mig.
Dunkadunka musik är skit drygt.
Har haft såna där grannar själv där man verkligen inte vill hå å säga till själv iochmed att fönstret i dörren gått sönder flera gånger vid deras fester + att kag hörde vartenda ord av vad som skreks...
Så nöjd där kag bor nu. Har bott här i två år. 1 gång har det varit fest med för högljudda människor å musik. Dock glada människor.
Har bara städning inplanerat tack å lov.Ska pimpla kaffe nu och hoppas att det ger någon effekt alla fall. Blir kul att jobba ikväll sedan, tur att det är ett kort pass alla fall
Läste detta av en jurist så låter inte som det gäller det där med efter 22:
"– Det handlar inte om vilken tid på dygnet det är, utan ljudnivån i huset ska ligga på normal nivå hela dagen. Det är inte så enkelt att du kan leva rövare och spela hög musik fram till klockan 22 och sedan vara tyst, säger Zeljko Kranjec, jurist och enhetschef på Hyresgästföreningen.
Alltså, om du stör under dagtid så att de andra hyresgästerna INTE kan använda sina lägenheter på ett normalt sätt så är det också en störning."
”Vad gör ni på Gotland på vintern egentligen?!”Jag stör mig på fastlänningar som kallar Roma (på Gotland) för Råma.
Turisterna grabbar tag i en på stan "Ursäkta, var ligger Råma?"
"Råma?" Säger jag. "Det är något korna gör"
Som tur är var det längesedan jag hörde detta uttal. Kanske turisterna börjar lära sig
Oh den råkar jag ut för ofta. Har börjat säga något fruktigt åt det söta hållet. Blir mindre tabbar men ibland får man en drink som gör så att kinderna sugs inåt när man har druckit halva.Stör mig på bartenderna lite, bad efter en söt drink. Han nickade och fick en som var allt annat än söt, typ citron. Nja, va inte riktigt det jag hade tänkt mig men men... nånstans måste nån miss skett, vart vet jag inte. Nu ligger jag i sängen på hotellet och trots att puben spelar hög musik (och då spelar de ändå rätt högt) är det inte ens i närheten av grannens fest, så det ska nog gå fin fint att sova. Alltid något.
Jag brukar reklamera drinken om dom gör så. Jag beställde alltså en drink där jag ville ha sprit, Loka och lime och fick något äckligt sött, reklamerade och frågade vad som hänt med den jag beställde. "Det lät inte så gott, så jag tog sockerdricka istället" blä!Oh den råkar jag ut för ofta. Har börjat säga något fruktigt åt det söta hållet. Blir mindre tabbar men ibland får man en drink som gör så att kinderna sugs inåt när man har druckit halva.
Är inte ute så ofta, sen verkade jag vara osynlig också på mina 190. kunde inte ropa heller, då min röst ej bar på höga noter men men. Hakade på en kollega, så beställde ihop å jag swishade.Oh den råkar jag ut för ofta. Har börjat säga något fruktigt åt det söta hållet. Blir mindre tabbar men ibland får man en drink som gör så att kinderna sugs inåt när man har druckit halva.
De stängde baren så det gick inte, de stängde baren under föreställningen och öppnade den i pauserna. annars hade jag nog gjort det.Jag brukar reklamera drinken om dom gör så. Jag beställde alltså en drink där jag ville ha sprit, Loka och lime och fick något äckligt sött, reklamerade och frågade vad som hänt med den jag beställde. "Det lät inte så gott, så jag tog sockerdricka istället" blä!
Jösses alla har ju olika smak. Är du så specifik så ska ju inte bartendern ändra.Jag brukar reklamera drinken om dom gör så. Jag beställde alltså en drink där jag ville ha sprit, Loka och lime och fick något äckligt sött, reklamerade och frågade vad som hänt med den jag beställde. "Det lät inte så gott, så jag tog sockerdricka istället" blä!
Ah okej. Dålig service, så lång brukar ju märkas.Är inte ute så ofta, sen verkade jag vara osynlig också på mina 190. kunde inte ropa heller, då min röst ej bar på höga noter men men. Hakade på en kollega, så beställde ihop å jag swishade.
Hörde nu vid hotellfrukosten att det var fler som stört sig på dålig bartender. Så det var nog inte bara jag. Men men. Snart hemresa.Ah okej. Dålig service, så lång brukar ju märkas.
Drygt. Kanske inte ens var en riktig bartender.Hörde nu vid hotellfrukosten att det var fler som stört sig på dålig bartender. Så det var nog inte bara jag. Men men. Snart hemresa.
Kan va varit så, lite störigt. En kollega hade velat ha kiviks cider (som de hade) och fick en annan sort.Drygt. Kanske inte ens var en riktig bartender.
Öh den personen har nog aldrig jobbat i service yrket för. Jösses.Kan va varit så, lite störigt. En kollega hade velat ha kiviks cider (som de hade) och fick en annan sort.
Nåväl, nu har vi trasslat oss ut ur smeten och jag blev påmind om varför jag ej vill köra lastbil till Stockholm.
Vi åker buss och jag kör inte, men de kör ju som.... ja... jag vet inte.Öh den personen har nog aldrig jobbat i service yrket för. Jösses.
Lastbil i Stockholm, kul
Men det finns väl ingenstans att priset för parkeringen står på vägskyltarna?Vi åker buss och jag kör inte, men de kör ju som.... ja... jag vet inte.
Vi konstaterade att vi störde oss lite på dålig information vid P-skyltarna. T ex P och sen på tavlan under taxa 2, vi sa det att det kan nog inte vara lätt att komma som t ex turist och inte veta vad taxa 2 innebär. Vi såg inga informationstavlor i när vi kollade, hörde senare från busschauffören att det ska tydligen finnas någon app, men ändå.