Jag stör mig på någon av de nyinflyttade grannarna.
På vår parkering finns 8 3/4 parkeringsplatser. Anledningen till den extra biten är att man byggde garage, men inte brydde sig om att fixa till parkeringsplatserna efteråt. Parkeringsplatserna är väldigt snålt tilltagna.
Gängse metod har varit att man börjar med att parkera längst till vänster (där den udda extra biten finns) och att man sedan undan för undan parkerar mindre och mindre åt vänster tills sista bilen (den längst till höger) parkerar i sin vanliga ruta.
Detta har varit i system sen jag flyttade in, och det har funkat bra, dvs, man kommer faktiskt in i sin bil, även om man har en volvo på förarsidan.
Nu har vi fått en ny granne, som har bott här ett par månader utan att ha fattat grejen. Dessutom parkerar denne granne helst sin bil på 2-4e plats från vänster, vilket gör att alla som parkerar till höger om denna bil hamnar i de väldigt små och trånga rutorna. Det värsta är när denna granne parkerar på typ plats 2, när någon ligger till vänster i plats 4 och därmed gör plats 3 typ 1,3 m bred och totalt oanvändbar.