Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dumhuvuden som fortfarande kör med sommardäck. Måtte de köra ihjäl sig utan fler inblandade :banghead:

Förstå då min skräck när de här i landet (finland) ska göra om trafiklagarna, och bl.a. ett av förslagen är att ta bort vinterdäckstvånget och istället införa "om vädret så kräver det". Känns alldeles horribelt, dels med tanke på hur vädret kan överraska, dels med tanke på hur många stolpskott det finns där ute som högst antagligen helt skulle strunta i att byta, och chansa med sommardäck hela vintern (för att de är snåla/lata/"så bra chaufförer"/"har så bra sommardäck" och risken att bli tagen av polisen här är ytterst minimal) :(:down:

Förstå då min skräck när de här i landet (finland) ska göra om trafiklagarna, och bl.a. ett av förslagen är att ta bort vinterdäckstvånget och istället införa "om vädret så kräver det". Känns alldeles horribelt, dels med tanke på hur vädret kan överraska, dels med tanke på hur många stolpskott det finns där ute som högst antagligen helt skulle strunta i att byta, och chansa med sommardäck hela vintern (för att de är snåla/lata/"så bra chaufförer"/"har så bra sommardäck" och risken att bli tagen av polisen här är ytterst minimal) :(:down:
VA?!! VARFÖR?? :confused: Vilket onödigt och dåligt förslag :banghead: :down:

VA?!! VARFÖR?? :confused: Vilket onödigt och dåligt förslag :banghead: :down:

Precis min reaktion. Varför liksom?:confused:

Om jag förstod saken rätt så var motiveringen något i stil med att det finns människor som bor i huvudstadsregionen (som sällan har snö) som i dagsläget bara kan använda bilen på sommaren, då de inte ids byta till vinterdäck för det lilla de skulle köra på vintern. Med denna lagändring så skulle dessa kunna använda bilen när vintervädret tillåter...
och hela landets trafikanters säkerhet skulle äventyras. Att få köra bil är ingen rättighet för tusan :rage:

Om jag förstod saken rätt så var motiveringen något i stil med att det finns människor som bor i huvudstadsregionen (som sällan har snö) som i dagsläget bara kan använda bilen på sommaren, då de inte ids byta till vinterdäck för det lilla de skulle köra på vintern. Med denna lagändring så skulle dessa kunna använda bilen när vintervädret tillåter...
och hela landets trafikanters säkerhet skulle äventyras. Att få köra bil är ingen rättighet för tusan :rage:
Jag tror inte det spelar roll. De som bryr sig skit om däcken kör redan nu med olagliga ringar. Det kommer ju ändå inte bli lagligt att köra med sommardäck om det är vinterföre. Så egentligen är det ingen ändring för oss som bor utanför ring 3...

Jag tror inte det spelar roll. De som bryr sig skit om däcken kör redan nu med olagliga ringar. Det kommer ju ändå inte bli lagligt att köra med sommardäck om det är vinterföre. Så egentligen är det ingen ändring för oss som bor utanför ring 3...

Jag lever på hoppet att åtminstone en del av stolpskotten har sin besiktningsperiod på vintern nu, så att de är tvugna att ha vinterdäck :p men det är klart, de hopplösaste fallen rår ju sällan något på.
Jag tycker fortfarande att det är ett onödigt (och riskfyllt) förslag till ändring, men jag hoppas ju att du har rätt, ifall det går igenom.

Wow! Tilltron till att folk inte är idioter är rätt hög hos er då, vilket iofs i sig är rätt jävla idiotiskt :cautious:

Men va, sen när är det negativt att folk är för lata för att köra bil?! :banghead:

På tal om det fick jag höra på riskettan (tror jag det var?) att det tydligen diskuteras på nåt håll att minska på bilbesiktningar. Såååå jävla dumt så jag vill slå nån :meh:

Stör mig på att ordlistan fortfarande gång på gång ändrar i princip alltid vokaler utan prickar till vokaler med :banghead: e
Vad sägs om "här börjat häcka lök"? Eller varför inte "öm du tycker det"? Eller kanske "Här du ländat på ändå?"...?
GAAAAH!!! :banghead::banghead::banghead:

Jag stör mig på min :devil: visdomstand som försöker bryta fram fast det inte finns plats.

På tal om det fick jag höra på riskettan (tror jag det var?) att det tydligen diskuteras på nåt håll att minska på bilbesiktningar. Såååå jävla dumt så jag vill slå nån :meh:
Besiktningskravet på bilar som är 50 år eller äldre försvinner nu https://www.expressen.se/motor/veteranbilar/de-slipper-besiktning--har-ar-nya-reglerna/ ingen seriös entusiast ser det som något bra och varför det tas bort är det ingen som förstår. Det kommer bara leda till att det rullar än mer skrot på vägarna än vad det redan gör och det är inget entusiaster förespråkar eller önskar. De med pilsnerhäckar lär däremot jubla :meh: Nollvision någon?

Besiktningskravet på bilar som är 50 år eller äldre försvinner nu https://www.expressen.se/motor/veteranbilar/de-slipper-besiktning--har-ar-nya-reglerna/ ingen seriös entusiast ser det som något bra och varför det tas bort är det ingen som förstår. Det kommer bara leda till att det rullar än mer skrot på vägarna än vad det redan gör och det är inget entusiaster förespråkar eller önskar. De med pilsnerhäckar lär däremot jubla :meh: Nollvision någon?
Så jävla dumt! :banghead: Det räcker väl med att man stöter på dumhuvuden i trafiken som det är, de får gärna ha typ fungerande bromsar åtminstone :cautious:

Så jävla dumt! :banghead: Det räcker väl med att man stöter på dumhuvuden i trafiken som det är, de får gärna ha typ fungerande bromsar åtminstone :cautious:
Ja precis! Och gärna att bilen hänger ihop :crazy: Redan idag ser man bilar som man undrar hur i hela världen de kunnat gå igenom och det lär knappast bli bättre :meh:
Det tråkiga är att det dessutom framställs som att detta är något bra, något som har efterfrågats och det är det ju inte! Vi pratade om det i somras när vi var och premiärbesiktigade Cadillac -55;an och besiktningsmannen sa att vi var långt ifrån ensamma om att tycka att det var idiotiskt. Alla som inte hade pilsnerhäckar sa samma sak. Vansinne är vad det är!

Ja precis! Och gärna att bilen hänger ihop :crazy: Redan idag ser man bilar som man undrar hur i hela världen de kunnat gå igenom och det lär knappast bli bättre :meh:
Det tråkiga är att det dessutom framställs som att detta är något bra, något som har efterfrågats och det är det ju inte! Vi pratade om det i somras när vi var och premiärbesiktigade Cadillac -55;an och besiktningsmannen sa att vi var långt ifrån ensamma om att tycka att det var idiotiskt. Alla som inte hade pilsnerhäckar sa samma sak. Vansinne är vad det är!
Men eller hur! Herregud, det är väl rikspuckon som inte har vett att ge fan i att köra trafikfarliga bilar man bör vilja komma åt med just besiktning.

Måste dock konstatera att ordet pilsnerhäckar är helt underbart och skall stoppas in i ordförrådet :up::D

Jag tror jag vet hur de går igenom... jag ska inte svära på att jag har rätt men har starka misstankar att ett ställe inte långt från mig tar pengar under bordet. Min magkänsla brukar ha rätt. Jag kan tillägga att jag kommer aldrig i helvete åka dit med en bil igen. Den gången var det bråttom pga jobb och ingen annan hade någon tid.

Att jag har fått jordens jävla crush på Jake Tapper :confused: :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
81 345
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 637
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
11 655
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008