Nu stör jag mig på att det inte verkar som att jag och min drömservis (yep, det är ett koncept i min värld) är meant to be...
Den första delen jag köpte klarade sig i resväskan hela vägen fram till lägenhetsdörren, där jag snubblade på tröskeln, ramlade på väskan och gjorde så att två av kopparna gick sönder.
När jag nu senast köpte med mig nya koppar, hade en av dem på något mirakulöst vis gått sönder. Trots att de låg i en hård resväska,
oerhört väl inlindade i massor av tidningspapper, wellpapp och kläder. Allt annat var helt.
Tröttnade på att försöka ta med mig från Sverige, och betalade lite extra för att istället beställa en hel uppsättning från en välkänd hemsida som levererar till Storbritannien. Idag, tre veckor efter att jag la beställningen, kontaktade jag dem för att höra hur det går med mina grejer och ifall de är på väg. Då har en del av servisen tagit slut på lagret, och förväntas åter först i slutet av februari! Och resten av delarna skickas inte förrän allt finns i lager.
I slutändan kommer det alltså att ha tagit 2 månader från det att jag beställde till att jag har kollektionen hemma i skåpen, och ett av de huvudsakliga tillfällena jag ville ha den till (födelsedagsfirande i mitten av februari) kommer att vara förbi. Buhuuuu stackars lilla mig!