Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de köper en söt kattunge till barnen som sedan tröttnar på katten lika fort och vill ha något annat.Tittar man på blocket och liknande är halva Sveriges befolkning som köper katt allergiska och upptäcker det efter att man köpt katt. Dessutom är det en hel del som vill ha en gullig kattunge som julklapp![]()
Vilken storlek behöver du?Ingen på Tradera verkar vilja sälja strumpstickor i den storleken som jag vill ha.![]()
Jag har specifika krav: 2,5; i metall; minst 20 cm långa. (+inte krokiga och bra prisVilken storlek behöver du?
Man kan ju inte ens märka på allvar, om man är allergisk på tre dagar.Stör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.
”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Undrar om det är ett av sätten att kränga smuggelhundar eller s.k. räddade hundarStör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.
”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Ska kolla vad jag har.Jag har specifika krav: 2,5; i metall; minst 20 cm långa. (+inte krokiga och bra pris)
Men jag behöver dem inte direkt nu. Är bara less på att bläddra igenom sidor med en miljon nr 4 i bambu och par med krokiga jumperstickor (som väl ligger kvar för ingen köper dem). Det är svårt att bevaka med en sökning som träffar tillräckligt bra utan att riskera att missa. Tydligen är just detta det mest ovanliga i stickväg har jag märkt nu efter att kollat sortimentet en tid. I värsta fall KAN jag ju ge upp och köpa nya...
Det är en slutsats jag dragit efter att ha läst annonser på Blocket. Jag upptäckte att samma story återkom i flera annonser och tänkte att det var ett sätt att dölja valparnas ursprung.Undrar om det är ett av sätten att kränga smuggelhundar eller s.k. räddade hundar
För det är ett ganska återkommande fenomen.
Ja jag håller med, sett flera annonser med samma innehåll.Det är en slutsats jag dragit efter att ha läst annonser på Blocket. Jag upptäckte att samma story återkom i flera annonser och tänkte att det var ett sätt att dölja valparnas ursprung.
Det är faktiskt inte helt ovanligt att man upptäcker allergin först när man utsätts 24/7 för hund eller katt.Tittar man på blocket och liknande är halva Sveriges befolkning som köper katt allergiska och upptäcker det efter att man köpt katt. Dessutom är det en hel del som vill ha en gullig kattunge som julklapp![]()
Typ 60:- inkl. ospårbart brevporto?Ska kolla vad jag har.Vad är bra pris?
![]()
Och det stinkerBrände precis fast potatisen. Rejält.
Inte hela världen, men sjukt störande.
Jag tycker förstås att sådana annonser är förkastliga, men får ändå försvara ditt påstående att man inte kan känna allvarlig allergi på så kort tid. Det är nog vid just allvarligare allergi man kan känna den så snabbt. Jag är själv allergisk mot gnagare (får samma reaktion mot vissa blomsterlökar) och reagerar OMEDELBART när jag är i deras närhet. Går jag därifrån försvinner symptomen lika omedelbart, för att komma tillbaka lika snabbt igen när jag är där igen i deras närhet. Är man allergisk känner man dessutom ofta igen allergisymptom och kan skilja dem från snuva, eller milda överkänslighetsreaktioner osv.Man kan ju inte ens märka på allvar, om man är allergisk på tre dagar.
Eventuell snuva, klåda i ögonen och nysningar etc, kan ju lika gärna bero på en lättare infektion, eller för den delen att man besökt en miljö som man har problem med, inklusive stått ute i blåsten.
Allergisk är man, när man man varit dålig en tid, och tagit prover för att kolla. Liten hemmakoll kan man ju göra genom att använda receptfria allergiläkemedel, och se om man blir bättre.
När jag läser sådant här, så ser jag inte allergi mot hund framför mig, utan snarare en person som egentligen inte vill ha hund, som väldigt lägligt blir gnällig, och som sedan kan stoppa allt djurinnehav i familjen för all framtid, genom att hävda "allergi".
Vi har en hel drös med djur, och flera i familjen behöver periodvis, ta antihistaminer och kortisonnässpray, för att inte störas av djur + pollen.
Men djuren ger så mycket tillbaka...
Gammalt blomvatten kan verkligen stinka död och förruttnelse.Kände en vidrig stank hemma, som kom och gick. Avlopp/äcklig dasstankSå äckligt och jag fattade inte tills jag såg en vas med tulpaner som stått och "mognat" en vecka. Blomvattnet var källan, har aldrig känt något liknande. Så jag hällde ut i vasken och ja, nu luktar det vidrigt i hela bostaden. Blä.
Kan du lindra smärtan med endera kyla eller värme?Har såont i benet ikväll, tror en strumpa suttit för hårt över senan idag och jag vågar inte ta mer värktabletter än en.
Hoppas jag kan sova inatt, ska på en 16-mila tur i morgon för att förhoppningsvis hitta en veterinär jag gillar. Min chef åker dit med sin hund och jag har ringt runt, skiljer 500 kr på librela till varulven!
![]()