Störiga saker vi stör oss på, del 39

Hade sett fram emot en sovmorgon, men hade massa konstiga drömmar hela natten och när jag drömmer så så känns det som jag knappt sovit :/ har ju varit vaken i drömmarna liksom.. Fick ge upp att somna om till slut för jag bara drömde något nytt omständligt :(

Bor på hotell och tror benen på sängen inte sitter fast ordentligt, för sängen svajar varje gång jag vänder på mig. Hoppas de kan rätta till det under dagen!

Stör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.

”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”

Så trött!
Hade svårt att sova i natt och när jag väl lyckats somna så blev jag väckt direkt av dottern. Somnade om för att direkt bli väckt igen av dottern som inte heller kunde sova. Somnade om igen för att bli väckt av katten första gången, hon ville då ha mat. Somnade återigen om för att bli väckt av katten igen som ville ut 😩 :sleep::sleep: Sedan ringde väckarklockan som jag stängde av två gånger och vaknade sedan igen när sambon kom hem.

Stör mig enormt på en hundannons jag såg häromdagen och absolut inte kan släppa pga blev så förbannad.

”X kom till oss för tre dagar sedan och tyvärr måste vi slut hitta ett nytt hem då min man är allergisk. X är jättesnäll på alla vis och duktig på allt.
X behöver en hälsocheck hos veterinären så det är viktigt att du har ekonomiska förutsättningar för att hjälpa X med det.”
Sådana annonser är fruktansvärda. Varför skaffar man hund om man inte tänkter ta hand om den

Man undrar på vilket sätt annonsörens makes allergi utgör ett hinder för henne själv att ta hunden till veterinären när hon bedömt att den behöver det?

Håller på att bli sjuk, just när jag absolut inte vill bli det.
Nästa vecka är det bruksprovet. Sen det flyttade till Strömsholm, så pass nära att jag kan köra dit över dagen, har jag blivit sjuk varje år. Jag hade verkligen hoppats på att slippa det i år och kunna se åtminstone någon dag på plats.

Tänkte spara tid och göra köttfärssås i vår crock-pot. Smakade av nu efter 2 timmar och det smakade ingenting.
Insåg att jag totalt glömde steka på köttfärsen först innan jag lade ner allt och drog igång hela processen :banghead:
Jag ville ju spara tid inte orsaka mer jobb. Gaaah!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 065
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 338
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 280
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 441
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka