Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 348
  • Visningar Visningar 60 679
Var de sydda i Asien? Jag har läst att de gör storlekarna mindre där.
Oklart. Problemet att det var tre klänningar av samma märke i samma storlek, men när man testar dom är det STOR skillnad i storleken ändå. En satt ok, en var lite tight och en var jätteliten. Så det är inte helt lätt att shoppa kläder 😅

Haha, det hade verkligen inte varit något att klaga över! :laugh: I wish!

Helt ärligt - hade katten ifråga ätit vanlig kattmat så hade det känts mindre i magen (hon åt för ca 200:-/månaden tidigare). Men hon äter veterinärfoder pga nedsatt njurfunktion, som nu kostar drygt tusenlappen i månaden.. (Plus TR och en benägenhet att få mycket tandsten, men det har inte med denna störning att göra!)

I feel you. Min Lillebror var ju multisjuk (njurar, TR och på slutet spondylos. Plus en hel del veterinärbesök dessförinnan, som inte hade med det att göra).. Jag är glad att Lillan inte fick nedsatt njurfunktion förrän för något år sen, så att jag inte hade två samtidigt på veterinärfoder.. Lillan fick TR medan Lillebror levde, men är i allmänhet väldigt frisk och var så medan han levde. Det känns väldigt skönt nu..

De är värda varenda öre, djuren ❤️ Men prisökningarna i allmänhet nu är jobbiga i magen.
Veterinärfoder har blivit väldigt dyr senaste 2-3 åren, det bara skenar. Vet inte vad Lillan äter för blötmat men Sune får Royal Canin Renal with fish och den har jag hittat billigast på mittzoo.se

jag delar din störning om prishöjningar på kattmat.

Veterinärfoder har blivit väldigt dyr senaste 2-3 åren, det bara skenar. Vet inte vad Lillan äter för blötmat men Sune får Royal Canin Renal with fish och den har jag hittat billigast på mittzoo.se

jag delar din störning om prishöjningar på kattmat.

Lillan äter Hill's njurfoder, k/d blötfoder i portionspåsar (något mindre kaloritätt än Royal Canin, utifrån vad jag kan utläsa, vilket ger lite mer volym. Hon är en väldigt matglad liten tös, så det känns bra iom att njurfoder är väldigt kaloritätt och hon är en liten katt.). Har handlat från VetZoo i många år, nu är de dock uppe i "samma pris som alla andra" (kyckling var betydligt billigare innan..).

Lillebror åt Royal Canin renal blötfoder i en massa år (somnade in för ett par år sen). Upplevede att Hill's var snäppet dyrare då, plus att han fungerade mycket bättre på Royal Canin (provade Hill's men han var liksom konstant hungrig av nån anledning..), men nu har jag inte koll på eventuell prisskillnad mellan de två.

Skickar mitt medlidande även till dig, S-u-c-k på alla prishöjningar!

• Hjärta
Reactions: kma
Här är det en till som suckar över prishöjningarna på kattmat. Megara får RC gastro fiber någonting för sin mage, torrisar. Svindyrt. Plus Bozita blötmat. Kostnaden stiger och stiger. Naturligtvis gör man allt för sin pälskling men det känns i plånboken.

Har en fil i anteckningar i mobilen som heter "Kostnadsökningar 2025". Där skriver jag upp prishöjningar för fasta kostnader (alltså inte typ Icas prishöjningar). Det är inte skitkul..

(Självklart inser jag att jag är väldigt privilegierad, fortfarande. Jag vet.)

Oklart. Problemet att det var tre klänningar av samma märke i samma storlek, men när man testar dom är det STOR skillnad i storleken ändå. En satt ok, en var lite tight och en var jätteliten. Så det är inte helt lätt att shoppa kläder 😅
Ja, jag minns när jag beställde byxor en gång, i min vanliga storlek. Olika modeller. De ena fick jag knappt på mig, kunde inte sitta ner i dem, de andra kändes som tre nr för stora. :cautious:

Det var en snubbe här från el och vattenbolaget i kommunen. Det fanns tydligen lite bakterier i vatten och man rekommenderas att koka det. Det skulle stå mer info på hemsidan. Jag har kollat både på deras hemsida och kommunens och det står ingenting. Får väl hoppas att det står i morgon då.

Det var en snubbe här från el och vattenbolaget i kommunen. Det fanns tydligen lite bakterier i vatten och man rekommenderas att koka det. Det skulle stå mer info på hemsidan. Jag har kollat både på deras hemsida och kommunens och det står ingenting. Får väl hoppas att det står i morgon då.
Och du är säker på att killen faktiskt kom från el- och vattenbolaget...??

Lillan äter Hill's njurfoder, k/d blötfoder i portionspåsar (något mindre kaloritätt än Royal Canin, utifrån vad jag kan utläsa, vilket ger lite mer volym. Hon är en väldigt matglad liten tös, så det känns bra iom att njurfoder är väldigt kaloritätt och hon är en liten katt.). Har handlat från VetZoo i många år, nu är de dock uppe i "samma pris som alla andra" (kyckling var betydligt billigare innan..).

Lillebror åt Royal Canin renal blötfoder i en massa år (somnade in för ett par år sen). Upplevede att Hill's var snäppet dyrare då, plus att han fungerade mycket bättre på Royal Canin (provade Hill's men han var liksom konstant hungrig av nån anledning..), men nu har jag inte koll på eventuell prisskillnad mellan de två.

Skickar mitt medlidande även till dig, S-u-c-k på alla prishöjningar!
skönt ändå att hon är matglad trots njursjukdom :)
Sune äter inte någon annan njurblötmat, det är tvärnnej och RC är som du säger väldigt kalorität, han verkar dock må bättre på att få även lite torrfoder. Vad jag minns när Lucifer levde betalade jag 149 för 12 st och nu 269, om jag handlar på zoo. Men på mittzoo 209, vart glad när jag hittade den sidan.
Jag scannar verkligen nätet varenda gång jag handlar kattmat för att om möjligt spara några extra kronor.
Nickes churus är också galet dyra.

Jag orkar inte ens bry mig om att räkna på vad de kostar per månad :crazy:

Haha, det hade verkligen inte varit något att klaga över! :laugh: I wish!

Helt ärligt - hade katten ifråga ätit vanlig kattmat så hade det känts mindre i magen (hon åt för ca 200:-/månaden tidigare). Men hon äter veterinärfoder pga nedsatt njurfunktion, som nu kostar drygt tusenlappen i månaden.. (Plus TR och en benägenhet att få mycket tandsten, men det har inte med denna störning att göra!)

I feel you. Min Lillebror var ju multisjuk (njurar, TR och på slutet spondylos. Plus en hel del veterinärbesök dessförinnan, som inte hade med det att göra).. Jag är glad att Lillan inte fick nedsatt njurfunktion förrän för något år sen, så att jag inte hade två samtidigt på veterinärfoder.. Lillan fick TR medan Lillebror levde, men är i allmänhet väldigt frisk och var så medan han levde. Det känns väldigt skönt nu..

De är värda varenda öre, djuren ❤️ Men prisökningarna i allmänhet nu är jobbiga i magen.
Fy, ja då blir det dyrt direkt! Göte åkte på salmonella förra våren och vet ordinerade nåt veterinärfoder första tiden efter det, shiiit vad dyrt det var. Inte ville han äta det heller, varken han eller Igor. De äter annars all mat som inte är vardagsmat som om det vore godis. Jag hoppas att ingen av de någonsin kommer behöva specialfoder.

TR har bägge två här hemma, det hade jag gärna sluppit :meh: Men turligt nog långsamt förlopp på Göte. Igor har just drabbats för första gången så det visar sig hur det utvecklas på honom. Tack gode gud för försäkringar bara :cautious:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 033
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 092
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka