Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JB?Alltså vi måste diskutera JB avgång. Jag är redo att ge honom sparken nu, kan vi kanske få ihop en lista med underskrifter att skicka in så vi får någon ny så fort som möjligt?
Jahaaa!John Blund
Även om jag har från säker källa att @ainasoja funderat på att ersätta honom med JD (Jack Daniels)![]()
Jag är en sån person och det är störigt som fasen. Måste tänka till hela tiden för annars snurrar jag till detFolk som rör till temperaturen och kallar kallare väder för ”gå upp” när tempen i själva verket sjunker.
Vilket tal är minst?Utdrag från matte i grundskolan. Lämplig övning. Det är inte förbjudet att titta på termometern när man gör uppgiften!
Visa bifogad fil 162330
Jag beställde tre klänningar i medium från samma märke. En satt ok, en var för liten och en var väldigt mycket för liten. Lätt att beställa kläderKlädstorlekar som ändras! Har på senare tid fått märka att storlek XL numera är större än vad det var tidigare.
För en tio år sen köpte jag ett gäng tröjor från Åhléns, sju-åtta stycken likadana eftersom det är min basklädsel. Nu har flera av dem börjat bli utnötta så jag beställde några nya på nätet. De ser likadana ut som alltid men sitter inte på samma sätt, de är snudd på för stora. Sitter säckigt och inte som jag är van vid.
Har de senaste åren råkat ut för det även med andra klädmärken. Har köpt utan att prova eftersom jag redan haft flera plagg av samma modell och när jag tar på plaggen hemma är de för stora. Inte bara tröjor, har även råkat ut för det med tajts som fladdrat runt benen.
Samma modell? Jag syr ju kläder till mig själv och jag brukar dra tre olika storlekar minst när jag går på mått. Jag är en storlek över bysten, en över gumpen och en i midjan. Så lite beroende på vart vidden finns i plagget så gör jag olika storlekar eller interpolerar mellan de tre olika.Jag beställde tre klänningar i medium från samma märke. En satt ok, en var för liten och en var väldigt mycket för liten. Lätt att beställa kläder![]()
Åh gud, trodde först att du bara gav 80 kr/månad och undrade varför du klagadePriset på kattens mat har gått upp med 20:-/låda (alltså i runda slängar 80:-/månaden). Först försvann mängdrabatten, nu höjdes det ordinarie priset. Totalt 136:-/månaden i prishöjning i år (bara kattmaten, alltså).![]()
Inte riktigt, men det var tre långklänningar av lite olika utseende men väldigt lika varandra. En av dom fick jag inte ens upp över rumpanSamma modell? Jag syr ju kläder till mig själv och jag brukar dra tre olika storlekar minst när jag går på mått. Jag är en storlek över bysten, en över gumpen och en i midjan. Så lite beroende på vart vidden finns i plagget så gör jag olika storlekar eller interpolerar mellan de tre olika.
Var de sydda i Asien? Jag har läst att de gör storlekarna mindre där.Jag beställde tre klänningar i medium från samma märke. En satt ok, en var för liten och en var väldigt mycket för liten. Lätt att beställa kläder![]()
Har läst uttalanden från honom tidigare, han verkar inte ha alla hästar i kanoten.Låt oss backa bandet många år... Är det nu det händer här? Att jämställdhetsarbetet sakta nedmonteras även i Sverige? (Nej inte detta enskilda men med tanke på hur det rör sig i USA så kanske de små bäckarna efter ett tag bildar något...) https://www.expressen.se/nyheter/sverige/professorns-ord-polisen-har-blivit-feminiserad/![]()
Alltså vad fan. Det är inte feministiskt att inte skjuta nån.Låt oss backa bandet många år... Är det nu det händer här? Att jämställdhetsarbetet sakta nedmonteras även i Sverige? (Nej inte detta enskilda men med tanke på hur det rör sig i USA så kanske de små bäckarna efter ett tag bildar något...) https://www.expressen.se/nyheter/sverige/professorns-ord-polisen-har-blivit-feminiserad/![]()
Åh gud, trodde först att du bara gav 80 kr/månad och undrade varför du klagadeSen kopplade jag
![]()
Jag försöker blunda för kattmaten själv och har slutat storhandla. Är mer orolig över de skenande veterinärkostnaderna med två kroniskt sjuka katter varav en olycksfågel![]()