Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 347
  • Visningar Visningar 60 661
Klädstorlekar som ändras! Har på senare tid fått märka att storlek XL numera är större än vad det var tidigare.
För en tio år sen köpte jag ett gäng tröjor från Åhléns, sju-åtta stycken likadana eftersom det är min basklädsel. Nu har flera av dem börjat bli utnötta så jag beställde några nya på nätet. De ser likadana ut som alltid men sitter inte på samma sätt, de är snudd på för stora. Sitter säckigt och inte som jag är van vid.
Har de senaste åren råkat ut för det även med andra klädmärken. Har köpt utan att prova eftersom jag redan haft flera plagg av samma modell och när jag tar på plaggen hemma är de för stora. Inte bara tröjor, har även råkat ut för det med tajts som fladdrat runt benen.
Jag beställde tre klänningar i medium från samma märke. En satt ok, en var för liten och en var väldigt mycket för liten. Lätt att beställa kläder 😅

Jag beställde tre klänningar i medium från samma märke. En satt ok, en var för liten och en var väldigt mycket för liten. Lätt att beställa kläder 😅
Samma modell? Jag syr ju kläder till mig själv och jag brukar dra tre olika storlekar minst när jag går på mått. Jag är en storlek över bysten, en över gumpen och en i midjan. Så lite beroende på vart vidden finns i plagget så gör jag olika storlekar eller interpolerar mellan de tre olika.

Priset på kattens mat har gått upp med 20:-/låda (alltså i runda slängar 80:-/månaden). Först försvann mängdrabatten, nu höjdes det ordinarie priset. Totalt 136:-/månaden i prishöjning i år (bara kattmaten, alltså). :(
Åh gud, trodde först att du bara gav 80 kr/månad och undrade varför du klagade :o Sen kopplade jag 🙈 :laugh:
Jag försöker blunda för kattmaten själv och har slutat storhandla. Är mer orolig över de skenande veterinärkostnaderna med två kroniskt sjuka katter varav en olycksfågel 😬

Samma modell? Jag syr ju kläder till mig själv och jag brukar dra tre olika storlekar minst när jag går på mått. Jag är en storlek över bysten, en över gumpen och en i midjan. Så lite beroende på vart vidden finns i plagget så gör jag olika storlekar eller interpolerar mellan de tre olika.
Inte riktigt, men det var tre långklänningar av lite olika utseende men väldigt lika varandra. En av dom fick jag inte ens upp över rumpan 😅

Åh gud, trodde först att du bara gav 80 kr/månad och undrade varför du klagade :o Sen kopplade jag 🙈 :laugh:
Jag försöker blunda för kattmaten själv och har slutat storhandla. Är mer orolig över de skenande veterinärkostnaderna med två kroniskt sjuka katter varav en olycksfågel 😬

Haha, det hade verkligen inte varit något att klaga över! :laugh: I wish!

Helt ärligt - hade katten ifråga ätit vanlig kattmat så hade det känts mindre i magen (hon åt för ca 200:-/månaden tidigare). Men hon äter veterinärfoder pga nedsatt njurfunktion, som nu kostar drygt tusenlappen i månaden.. (Plus TR och en benägenhet att få mycket tandsten, men det har inte med denna störning att göra!)

I feel you. Min Lillebror var ju multisjuk (njurar, TR och på slutet spondylos. Plus en hel del veterinärbesök dessförinnan, som inte hade med det att göra).. Jag är glad att Lillan inte fick nedsatt njurfunktion förrän för något år sen, så att jag inte hade två samtidigt på veterinärfoder.. Lillan fick TR medan Lillebror levde, men är i allmänhet väldigt frisk och var så medan han levde. Det känns väldigt skönt nu..

De är värda varenda öre, djuren ❤️ Men prisökningarna i allmänhet nu är jobbiga i magen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 033
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 092
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka