Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 389
  • Visningar Visningar 62 588
Vi fick hit reparatör för den sprillans nya vandrande tvättmaskinen. Han konstaterade att det går inte att ha LG-maskiner på sockel, de vandrar jämt då, och så plockades maskinen ner på golvet.

Ikväll har jag tvättat och det är tur att jag kan rubba skiten för annars har jag inte kunnat öppna toalocket efter maskinens promenad :arghh:
Och den står helt plant?

Facebooks j-la "aviseringar"
Det plingar till och det kommer en symbol med.nåt som är HELT ointressant. Blir galen.

Stängt av aviseringar men det där är tydligen nåt som heter nåt annat. Som jag inte hittar.

Lika irriterande som kivras "erbjudanden"
:rage::rage::rage::rage::rage:

Och den står helt plant?
Jepp, helt plant. Det är både dubbelkollat och trippelkollat.
Enligt reparatören LG skickat ut så står LG-maskiner inte stilla, det hör till. Svärbror köpte samma maskin, de fick nån slags klisterlappar ditsatta under fötterna vid installation... Antar att de gör samma här nästa gång de kommer ut.

Det blir då rakt inte någon mer tvättmaskin från LG för mig iaf. Det är 2025 för helvete, alla andra bygger maskiner som kan stå still, fattar inte vad LG håller på med?! :arghh:

Klädstorlekar som ändras! Har på senare tid fått märka att storlek XL numera är större än vad det var tidigare.
För en tio år sen köpte jag ett gäng tröjor från Åhléns, sju-åtta stycken likadana eftersom det är min basklädsel. Nu har flera av dem börjat bli utnötta så jag beställde några nya på nätet. De ser likadana ut som alltid men sitter inte på samma sätt, de är snudd på för stora. Sitter säckigt och inte som jag är van vid.
Har de senaste åren råkat ut för det även med andra klädmärken. Har köpt utan att prova eftersom jag redan haft flera plagg av samma modell och när jag tar på plaggen hemma är de för stora. Inte bara tröjor, har även råkat ut för det med tajts som fladdrat runt benen.

Klädstorlekar som ändras! Har på senare tid fått märka att storlek XL numera är större än vad det var tidigare.
För en tio år sen köpte jag ett gäng tröjor från Åhléns, sju-åtta stycken likadana eftersom det är min basklädsel. Nu har flera av dem börjat bli utnötta så jag beställde några nya på nätet. De ser likadana ut som alltid men sitter inte på samma sätt, de är snudd på för stora. Sitter säckigt och inte som jag är van vid.
Har de senaste åren råkat ut för det även med andra klädmärken. Har köpt utan att prova eftersom jag redan haft flera plagg av samma modell och när jag tar på plaggen hemma är de för stora. Inte bara tröjor, har även råkat ut för det med tajts som fladdrat runt benen.
Jag köpte två par byxor av samma modell och från samma märke, fast två olika färger. De grå är ett par cm kortare än de svarta 😅 litar aldrig på storlekar, framförallt om det gått tio år mellan inköp. Går det ens att lita på att det är samma modell då?

Men jag får till svar att 5 är högre än 2 och det gäller även med minus före...
Utdrag från matte i grundskolan. Lämplig övning. Det är inte förbjudet att titta på termometern när man gör uppgiften!

1739535409639.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 038
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 093
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund