Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 398
  • Visningar Visningar 63 642
Jag är så himla trött på besattheten av tyckandet och dömandet av människors utseende. Hela tiden. Alltid. Oavsett kön. Oavsett vad. Så tycker vi negativt. För smal? För tjock? För fixad näsa? För fel näsa? För snygg? För ful? För mycket smink? För naturlig? För utmanande kläder? För beiga trista kläder? För gammal? Sprider bilder där vi dömer och utsätter människor upprepat för vår negativa kritik. Kan vi inte bara få vara...
Eller som senaste-mammakorven, som fick mig att tappa hakan! Speciellt kommentarerna om att den ska vara osexig, dölja former osv. Det är för fan bara en jacka!!!

Vi fick hit reparatör för den sprillans nya vandrande tvättmaskinen. Han konstaterade att det går inte att ha LG-maskiner på sockel, de vandrar jämt då, och så plockades maskinen ner på golvet.

Ikväll har jag tvättat och det är tur att jag kan rubba skiten för annars har jag inte kunnat öppna toalocket efter maskinens promenad :arghh:

Vi fick hit reparatör för den sprillans nya vandrande tvättmaskinen. Han konstaterade att det går inte att ha LG-maskiner på sockel, de vandrar jämt då, och så plockades maskinen ner på golvet.

Ikväll har jag tvättat och det är tur att jag kan rubba skiten för annars har jag inte kunnat öppna toalocket efter maskinens promenad :arghh:
Jag hade samma problem med en Electrolux, fick sälja den och köpa ett annat märke istället. Den studsade så hårt i mitt nyrenoverade badrum så att en spegel sprack.

Stör mig på mig själv. Eller snarare att jag inte kan sova vettigt. Går som en zombie på dagarna och är vansinnigt trött. Men så fort det blir kväll och jag faktiskt har möjlighet att sova, så är det omöjligt. Så istället ligger jag bagen långt in på nätterna med en hjärna som går i tvåhundra knyck.

Stör mig på mig själv. Eller snarare att jag inte kan sova vettigt. Går som en zombie på dagarna och är vansinnigt trött. Men så fort det blir kväll och jag faktiskt har möjlighet att sova, så är det omöjligt. Så istället ligger jag bagen långt in på nätterna med en hjärna som går i tvåhundra knyck.
Gud ja! Varför kan jag inte bara somna för?!?

Jag är så himla trött på besattheten av tyckandet och dömandet av människors utseende. Hela tiden. Alltid. Oavsett kön. Oavsett vad. Så tycker vi negativt. För smal? För tjock? För fixad näsa? För fel näsa? För snygg? För ful? För mycket smink? För naturlig? För utmanande kläder? För beiga trista kläder? För gammal? Sprider bilder där vi dömer och utsätter människor upprepat för vår negativa kritik. Kan vi inte bara få vara...
WORD

Bilförare som gasar när det är gult i en korsning och tänker att de ska hinna förbi, men som inte tänkt så långt att de blir överraskade när det börjar komma bilar från andra håll som blir förbannade för att vägen blockeras.
I mitt fall är på- och avfarten till Söderleden den mest irriterande korsningen.

IMG_9731.webp

Såna här AI-genererade bilder! Hur svårt är det att hitta ett riktigt foto?

Visa bifogad fil 162279
Såna här AI-genererade bilder! Hur svårt är det att hitta ett riktigt foto?
Tycker inget i bilden tyder på AI, varför tänker du att den skulle vara AI-genererad? Den AI gemene man har tillgång till kan inte skapa bilder med helt normala fingrar (speciellt hållandes i nånting så "krångligt" som på bilden). Troligtvist inte heller korrekt utrustning för hästen. EFs sajt har fler bilder på samma barn och häst dessutom.

Jag stör mig oerhört mycket på AI (eller skräms är väl ett bättre ord) men det blir ju konstigt när man börjar anklaga folk för att använda AI när de till synes inte gör det?

Det är inte AI, punkt.
Jag kan inget alls om hästar och utrustning och jag tycker visserligen det ser väldigt "rörigt" ut men inget som var i närheten av "AI-stil".

Det finns filmklipp av barnet och hästen så då kanske vi i alla fall kan låta bli att felaktigt anklaga just detta företag för AI-användning.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 044
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka