Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 404
  • Visningar Visningar 63 884
Att jag har på senaste tiden mött en man i mitt jobb som flörtar hejvilt med mig. Men ja vet ju inte va han heter eller nått! Har genom vårat småprat fått reda på att han är polis. Men nurå! :banghead:

Störning nr 1.

Folk som gör sig lustiga över att kungen som är dyslexiker läser fel när han läser upp namnen på senaste tillskottet i släkten, samtidigt som en reporter hänvisar till flickebarnet som den nye hertigen av Västerbotten. Vad jag vet blir hon hertiginna, inte hertig. :meh:

Störning nr 2.

Ny amerikansk hamburgerrestaurangkedja ska öppna i Sverige. Jag vet inte, jag blir inte direkt sugen på att testa efter den här bilden?
Visa bifogad fil 162161

Soggiga pommes, burgare inslagen i folie och plastlock med plastsugrör? :cautious:
Har ätit utanför Anaheim. Sjukt dyrt å inte gott!

Folk som gör sig lustiga över att kungen som är dyslexiker läser fel när han läser upp namnen på senaste tillskottet i släkten, samtidigt som en reporter hänvisar till flickebarnet som den nye hertigen av Västerbotten. Vad jag vet blir hon hertiginna, inte hertig. :meh:
Verkligen sanslöst onödigt.
Rubrikerna fick det att låta som han misstagit sig helt på vad ungen skulle heta. Men det var bara en felläsning av simplaste slag.

Five Guys i Anaheim va bland de sämsta maten på hela usa resan. 😆
Så trist! Här i Edinburgh har jag bara hört gott om restaurangen - även från min foodiebekanta vars tips jag alltid lyssnar på. :D En av ungarna jag känner har till och med hemgjorda idolposters med Five Guys i sitt rum. 😂😅
Jag får väl prova någon gång i framtiden om jag är in till stan utan hund, och återkomma i Hiss eller Disstråden!

Jureskogs här i Sverige tillåter hundar, de har till och med en hundmeny om man frågar :heart
Kul! Men det hjälper ju inte mig. :D
Det finns säkert någon kedja typ Wetherspoons som jag inte känner till som tillåter hundar här någonstans, men Donken, BK, KFC och andra lättillgängliga varianter gör det inte. :)

Så trist! Här i Edinburgh har jag bara hört gott om restaurangen - även från min foodiebekanta vars tips jag alltid lyssnar på. :D En av ungarna jag känner har till och med hemgjorda idolposters med Five Guys i sitt rum. 😂😅
Jag får väl prova någon gång i framtiden om jag är in till stan utan hund, och återkomma i Hiss eller Disstråden!
Du tänker inte på Try guys? :)

Kul! Men det hjälper ju inte mig. :D
Det finns säkert någon kedja typ Wetherspoons som jag inte känner till som tillåter hundar här någonstans, men Donken, BK, KFC och andra lättillgängliga varianter gör det inte. :)
Nä jag vet, ville bara säga att det finns undantag :)

• Gilla
Reactions: Sel
Har en infektion i ena stortån då jag tappat en bit av nageln och der nog kommit smuts in. Gör ont och vätskar.
Legat på sjukhus sedan i torsdags, men är hemma nu, har jag passat på att fråga någon av alla sjuksköterskor om hjälp hur jag ska göra med tån?
Nej.. Så nu sitter jag och googlar.

Smart, parellikusken, smart.

Att jag har på senaste tiden mött en man i mitt jobb som flörtar hejvilt med mig. Men ja vet ju inte va han heter eller nått! Har genom vårat småprat fått reda på att han är polis. Men nurå! :banghead:
Alltså - jag råkar ut för sånt stup i ett.
Folk vet vem jag är och börjar prata glatt. Jag spelar med och har ingen aning om vem jag pratar med. Nackdelen med att vara "halvkänd" bygden. :meh:

En bekant (känd) var in på en länsstyrelse och blev mött av en man som glatt sa -Ah, det är du som är XX. Vem han var fick hon aldrig reda på. :D

Störning nr 3.
Hade tvättstugan ikväll och de där jäkla torktumlarna stannar innan tvätten är torr och torktiden är slut. Har slängt upp lakan och påslakan på hundarnas löpband så får det hänga över natten. :cautious:

Störning nr 4.
Skulle ju laga en stor gratäng ikväll och hade varken salt, grädde eller peppar. 😫 Fick låna salt av en granne men upptäckte när jag skulle slänga in den i ugnen att jag varken hade svartpeppar eller grädde hemma, som jag trodde, så jag fick åka och handla iaf. Köpte mer eget salt när jag ändå var där. 🤨

Senast ändrad:
Vet inte vad min störning är här men har ätit Five Guys många gånger i London och nån gång i Paris och så. jävla. gott!
Stör mig väl lite på priserna då. Och att Dominos (med brittiska menyn helst) inte finns i Stockholm.

Och nu blev jag hungrig!
(Men med det sagt, vi har burgare som inte går av för hackor)

Störning nr 1.

Störning nr 2.

Ny amerikansk hamburgerrestaurangkedja ska öppna i Sverige. Jag vet inte, jag blir inte direkt sugen på att testa efter den här bilden?
Visa bifogad fil 162161

Soggiga pommes, burgare inslagen i folie och plastlock med plastsugrör? :cautious:
Det där foliet fick mig att tänka på en video... Och det visade sig att videon är från en recension av just Five Guys.

Jag kommer inte kunna undgå att testa om jag får möjlighet! :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 044
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka